Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tekstiler til kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 20:53   #21
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tekstiler til kjøkken

Det øverste heter "Tsunami" og er designet av Anna Danielson. Kanskje en utrivelig påminnelse om tragedien, eller det kan være en fin måte å minnes ofrene på.

Det midterste heter "Hevoskastanja" og er designet av Nora Fleming.

Det nederste heter "Kuusama" og er designet av Tanja Orsjoki.

Må tilføye designet med øyenstikkerne (?) ("Lemmenleiki" av Tina Karvonen), som jeg også synes er kjempefint, finnes i flere farger:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:53   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Du trenger da ikke velge en farge? Man har en til sommer og en til vinter. Og dersom man kommer over noen andre fine tar man en til jul og en til høst også. Og kanskje en til påske?

Jeg har samme farger som deg på kjøkkenet, og har vekslet mellom turkis, retro brunt/grønt og rødt. Nå har jeg lyst på lilla. Og det skal jeg få

Jeg skal ha minst to.

Gammel 04-01-07, 20:59   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Må tilføye designet med øyenstikkerne (?) ("Lemmenleiki" av Tina Karvonen), som jeg også synes er kjempefint, finnes i flere farger:

Den var også fin!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:59   #24
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Den midterste av de Claire viste var kulest.

Det synes jeg også. Men jeg blir glad av rødt, så den røde Marimekkoen ville nok kommet opp til slutt hos meg.

Gammel 04-01-07, 21:12   #25
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg som er utenlandsboer har aldri hört om Marimekko, men jeg likte den som mannen din likte, selv om jeg ser av bildet at du allerede har litt "staejs" som passer best til din egen favoritt. Selv er jeg ikke saa glad i aa velge tekstiler som gjör at man er fastbundet m.h.t. farge paa staesjet. En venninne av meg har gjort noe slikt, og det er nesten saann at du ser skuffelsen lyse ut av öynene paa henne naar hun faar blomster eller lys eller servietter i "feil" farge - som hun helt sikkert bare kaster etter at gjesten har forsvunnet.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:12   #26
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg så godt i gang med å inndrede Mims kjøkken at jeg ser for meg gardiner i "Hevokastanja" med et stort innrammet "Kuutamossa"-bilde på veggen.

Dette blir til den mørke årstiden, høsten og vinteren. Til sommerhalvåret skal hun ha gardiner i lekre sukkertøystriper, "Onnelinnen" av Kristina Isola:

:revet med:

Gammel 04-01-07, 21:14   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg som er utenlandsboer har aldri hört om Marimekko

Du bor heller ikke i Finland?

Gammel 04-01-07, 21:15   #28
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror den røde Marimekko varianten vil være kjempefin til ditt kjøkken!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:17   #29
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

En venninne av meg har gjort noe slikt, og det er nesten saann at du ser skuffelsen lyse ut av öynene paa henne naar hun faar blomster eller lys eller servietter i "feil" farge - som hun helt sikkert bare kaster etter at gjesten har forsvunnet.

Hvem av mine venninner er du? Jeg forsøker å virke glad, men det er ikke så lett .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:35   #30
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ettersom jeg i går kjøpte den røde marimekko voksduken og svidde av aaaalt for mange penger for å få sydd liftgardin av samme marimekko-stoffet, kan jeg vel anse meg selv som inhabil.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:50   #31
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi vurderte dette selv en gang:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 00:18   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire, vil du komme hjem til meg, drikke litt vin og holde stoffprøver opp mot lyset?

Gammel 05-01-07, 00:19   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Selv er jeg ikke saa glad i aa velge tekstiler som gjör at man er fastbundet m.h.t. farge paa staesjet. En venninne av meg har gjort noe slikt, og det er nesten saann at du ser skuffelsen lyse ut av öynene paa henne naar hun faar blomster eller lys eller servietter i "feil" farge - som hun helt sikkert bare kaster etter at gjesten har forsvunnet.

Jeg kaster ikke. Jeg har nemlig en fin nøytral stue og mange hvite damaskduker, samt hvite tallerkner. Anything goes! Bytter stadig tilbehør og stæsj til middagsbordene!

Gammel 05-01-07, 01:17   #34
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Likte best den du likte best i første innlegget Mim.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 09:59   #35
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Claire, vil du komme hjem til meg, drikke litt vin og holde stoffprøver opp mot lyset?

Gammel 05-01-07, 10:29   #36
Therese
Fullverdig medlem

Therese sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg likte godt den røde med blomster jeg da.
Men, alle var fine på hver sin måte.

Må samtidig spørre hvem som selger marimekko, jeg bor i nærheten av jessheim, men er ofte i Oslo.

Gammel 05-01-07, 10:31   #37
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Therese, her.

Jeg likte godt den røde med blomster jeg da.
Men, alle var fine på hver sin måte.

Må samtidig spørre hvem som selger marimekko, jeg bor i nærheten av jessheim, men er ofte i Oslo.

Marimekko har egen butikk i Vika.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 10:47   #38
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Husfliden fører marimekko.

Gammel 05-01-07, 11:01   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Alle hjem til Mim for å finne gardiner!

Gammel 05-01-07, 11:05   #40
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Marimekko har egen butikk i Vika.

Den ble nedlagt, mener jeg. Nå må du til Bygdøy allé.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.