|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Hvorfor leser du?Folk liker jo ulike sjangre, noen leser fag og fakta, andre lese biografier og andre igjen foretrekker fiction.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser skjønnlitteratur, en del krim, men også mye annet. Det er viktig for meg at det er godt språk. Da tenker jeg ikke over at språket er godt, men noen ganger når jeg leser blir jeg irritert over hvor dårlig språket er, og da ødelegges opplevelsen.
|
|
|
|
#4 |
|
Newbie
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Mange av de samme grunnene som deg! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser for å underholdes og for å bli dratt vekk i en annen verden. Jeg er ikke opptatt av språk, men ett sted går sikkert grensen min og, jeg har bare ikke funnet den enda. Jeg leser så og si alltid krim, men kunne tenkt meg å prøve litt sci-fi/fiction og. Jeg har bare ikke funnet ut hva. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvorfor leser du?The Doomsday book av Connie Willis er en veldig grei bok som ikke er altfor far fetched, Anne.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvorfor leser du?
Takk for tips, skal sjekke det ut. Du likte Twiligth serien? Jeg liker vampyrer..... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Leser vel egentlig vanligvis krim, må vel være fordi jeg liker spenningen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Den er simpelthen fantastisk. Noe av det bedre om vampyrer jeg har lest. Den er et must!
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvorfor leser du?Leser stort sett or å underholdes, leve meg inn i en annen verden. Som jeg sier når jeg ønsker meg bøker: Om boka hadde blitt filma skulle den gjerne kommet i "drama"-kategorien. Evt romantisk på et vis. Litt chic-lit, men ikke for "lett", annet enn til "på stranda-lesing" og sånn...
|
|
|
#11 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor leser du?For å underholdes og for å slappe av. Når jeg leser er jeg jo bare der, og tenker ikke på alt mulig annet samtidig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser det meste. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvorfor leser du?Det varierer litt. Stort sett er det for å underholdes men hva jeg liker å lese varierer. Jeg har perioder der jeg har lest mye Sci Fi og Fantasy men også perioder der jeg har lest mer "dameliteratur" som Maeve Binchy. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser for å underholdes og for å slappe av. Jeg lever meg også veldig inn i bøkene, og ofte drømmer jeg videre på det jeg har lest om jeg sovner. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor leser du?Fordi jeg må. Jeg er fullstendig avhengig av skjønnlitteratur, og leser mye forskjellig: for å le, for å bli sugd med, for å tenke, for å prøve andre følelser enn mine egne, for å være på visitt i andres liv, men også for å kjenne meg igjen.
|
|
|
#18 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvorfor leser du?For å underholdes.
|
|
|
#19 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser for å underholdes, men klarer ikke å nyte opplevelsen om jeg ikke synes boka er velskrevet. Så jeg leser ikke hva som helst.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Her er jeg også. Jeg leser alt fra Computerworld til Alt om Hagen, skjønnlitteratur og faglitteratur om hverandre. Det er alt etter lyst. |
|
![]() |
|
|