Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

God krim?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-09, 12:13   #41
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God krim?

Patricia D cornwell, de bøkene om scarpetta likte jeg. Likte ikke så godt de andre bøkene hennes.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 13:01   #42
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler også Torkil Damhaug.
Leste min første bok av han nå nettopp, og skal definitivt lese flere!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 22:21   #43
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Harlan Coben, som flere her nevner
Johan Theorin, Tom Egeland.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 22:27   #44
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Johan Theorin sine bøker er spennende. Han har skrevet 5, men det er bare 2 jeg har funnet som er oversatt til norsk. Nattefokk og Skumringstimen.

Gammel 04-08-09, 22:27   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Harlan Coben, som flere her nevner
Johan Theorin, Tom Egeland.

Jeg er akkurat ferdig med "Skumringstimen" av Johan Theorin, veldig bra! Skal få tak i neste utgitte "Nattefokk" så fort jeg kan.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 22:30   #46
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Unni Lindell! Min Favoritt ved siden av Jo Nesbø og Gunnar Staalesen.
Alle bøkene hennes om Cato Isaksen er kjempebra!

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 22:55   #47
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Johan Theorin sine bøker er spennende. Han har skrevet 5, men det er bare 2 jeg har funnet som er oversatt til norsk. Nattefokk og Skumringstimen.

Står på venteliste på de to på biblioteket

Gammel 04-08-09, 23:05   #48
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mo Hayders Fuglemannen!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 23:49   #49
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å ja, Skumringstimen av Theorin var også bra. Godt plot.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 00:10   #50
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Menneskehavn" og "La den rette komme inn" av John Ajvide Lindqvist.

Ikke direkte krim - den ene er vel mer en "vampyrroman", men veldig spennende.

Jeg gikk til dem med noe fordomsfulle øyne, men ble gledelig overrasket.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 11:24   #51
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Står på venteliste på de to på biblioteket

Gled deg.
Spesielt Skumringstimen

Gammel 05-08-09, 11:26   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Johan Theorin sine bøker har jeg falt pladask for! Og Torkil Damhaug er også god. Jeg må i tillegg slå et slag for min absolutte kuriøse favoritt, Gerd Nyquist.

Gammel 05-08-09, 12:01   #53
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Michael Connelly, Patricia D cornwell, Robert Wilson, Tom Egeland og Clive Cussler! Sistnevnte er min største favoritt.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 12:01   #54
eclipse
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
eclipse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Chris Tvedt - Bra advokatkrim.
Jeg er også svak for Jan Mehlum.
Ellers kan jeg anbefale Arne Dahl på det varmeste.

eclipse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:14   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Arne Dahl ja.

Gammel 05-08-09, 23:00   #56
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Harlan Coben. Jeg synes de uavhengige bøkene uten Myron er best. Jeg er på siste boken hans nå og er litt lei Myron. Men de er spennende til siste slutt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 23:05   #57
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jo Nesbø
Tom Egeland
Tom Kristensen

Gammel 05-08-09, 23:16   #58
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

John Grisham

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 23:48   #59
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Skal du ha noe å gjøre i et par uker, så leser du Elisabeh George fra starten.
Mørkets gjerninger er den første.

Kremt. Har ikke vi vært uenige om dette før? Det er den første hun SKREIV, men ikke den som starter handlingen. Den heter Bitter hevn og bør absolutt leses først, men tanke på å få historien fra starten av, og det er viktig i den serien, syns jeg. Mørkets gjerninger er den som bør leses som nr 2.

Og serien anbefales. Kommer det ikke en ny snart? Eå at hun hadde gitt ut en novellesamling, og ble som vanlig helt fortvilet, det er vel ikke det vi vil ha?

Gammel 06-08-09, 10:15   #60
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

John Grisham

Ja, han har også en del bra, men noen av bøkene hans syns jeg kan bli ganske tungleste.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.