Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortell meg om bilseter for 0-13 kg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 09:56   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om bilseter for 0-13 kg

Hvilket sete er du mest fornøyd med og hvorfor?
Hva er isofix og må man ha det?
Må man ha base for sikkerhetens skyld?
Hvilke seter bør man holde seg langt unna?

Og hvis noen skal selge et sete de er fornøyd med så er jeg interessert i det også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 10:46   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om bilseter for 0-13 kg

Vi var veldig fornøyde med maxi cosi cabriofix, og skal ha det igjen med nummer to. Det er lett å håndtere og bære med seg, har god helling for barnet, og har vært/er testvinner hva angår sikkerhet. I tillegg fungerte det fint som midlertidig vippestol, hvis vi var på uplanlagt besøk, for eksempel. (Også finnes det ganske mange kule mønstre på stoffet.)

Det kommer med base, slik at det uansett er veldig enkelt å klikke på plass i bilen. Basen kan festes både med belteselene eller med isofix. På nyere biler er det integrerte kroker i glippen mellom sete og rygg i baksetet, med isofix kan man bare klikke på plass bilsetet/basen i disse. Veldig enkelt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 11:50   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Enig med rajraj.
Maxi cosi kan også festes på zapp. Supert på små handleturer ol.
Den er også veldig lett i forhold til andre seter jeg har vert borti.

Gammel 06-08-09, 12:03   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Slenger meg på her. Snuppa har straks bursdag og jeg tenkte kjøpe bilsete til henne. Er så i tvil om hva jeg bør kjøpe.
Noterer Maxi Cosi.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:22   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Signerer. Har brukt Mxi cosi til begge mine, og kommer til å velge det igjen, om det mot formodning blir en til. Ekstremt lettvint med base da, men greit uten også (man trenger ikke basen for å montere i andre biler f.eks. om man er på ferie eller besøk, og bare skal ha en annen bil for en kjøretur)

Fine farger, matchende poser, og ikke minst regntrekk!

Gammel 06-08-09, 12:29   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

VI hadde Britax til sistemann. Det fungerte veldig greit. Det har etter litt over et år hos min bror fått et nytt hjem hos en nabofamilie av dem. Det begynner å bli noen år gammelt, men er i bra stand.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:21   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Signerer. Har brukt Mxi cosi til begge mine, og kommer til å velge det igjen, om det mot formodning blir en til. Ekstremt lettvint med base da, men greit uten også (man trenger ikke basen for å montere i andre biler f.eks. om man er på ferie eller besøk, og bare skal ha en annen bil for en kjøretur)

Fine farger, matchende poser, og ikke minst regntrekk!

Ja, det var et godt poeng som jeg glemte å ta med! Kjempepraktisk når vi ble hentet her hjemme av besteforeldre eller andre som ikke har base i bilen.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:46   #8
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Jeg har vært innom denne siden da jeg så etter nytt sete:
Maxi cosi sverige har forresten gode sider der man kan undersøke om deres bil har Isofix, kun biler nyere enn ca 4 år som har dette, men finnes unntak.
Har ikke vært borti base, hadde selv maxi cosi og var fornøyd.
Husk imidlertid på å sjekke at setet er riktig festet, til vår store forskrekkelse så har vi festet setet feil ved ett par anledninger og vi er faktisk veldig nøye på sikkerhet. skremmende!

Gammel 06-08-09, 20:53   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Maxi Cosi Cabriofix
Vesla vår har nettopp vokst ut av sitt, vi har vært veldig fornøyde med det. Hadde base til.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:02   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Maxi Cosi Cabriofix
Vesla vår har nettopp vokst ut av sitt, vi har vært veldig fornøyde med det. Hadde base til.

Og da trenger man isofix i bilen?

Gammel 06-08-09, 21:04   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nin: Det trenger man ikke. Men er det til en 1åring du ønsker sete til?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:07   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt Maxi cosi med isofix og base, har vært veldig fornøyd. Skal selge vårt nå, men vi bor et stykke unna da. Skulle vi ha valgt på nytt kunne det allikevel hende at vi hadde landet på BeSafe Izi Sleep. Det veier et halvt tonn, men er praktisk da man kan legge ned ryggen - og evt. flytte setet over på vogna. Pjokken har vært av typen som vekkes hvis han flyttes ut av setet og over i vogna, og det er ikke alltid like praktisk.

Gammel 06-08-09, 21:09   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, når det gjelder Izi Sleep så kan man selvsagt bare legge ned ryggen så lenge den ikke er plassert i bilen.

Gammel 06-08-09, 21:13   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Nin: Det trenger man ikke. Men er det til en 1åring du ønsker sete til?

Nei. Til nyfødt.

Gammel 06-08-09, 21:15   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Da missforsto jeg innlegget ditt først i tråden her.

Tror jeg skal ha Maxi Cosi nestegang. Men base.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:16   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Og da trenger man isofix i bilen?

Nope

When tomorrow comes
Gammel 06-08-09, 21:30   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Nope

Skal du selge det?

Gammel 06-08-09, 21:39   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Skal du selge det?

Det er solgt, beklager

When tomorrow comes
Gammel 06-08-09, 21:43   #19
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Det er solgt, beklager

Det var verdt et forsøk.
Jeg får stikke over grensa og handle.

Gammel 06-08-09, 21:57   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi har hatt Maxi cosi med isofix og base, har vært veldig fornøyd. Skal selge vårt nå, men vi bor et stykke unna da. Skulle vi ha valgt på nytt kunne det allikevel hende at vi hadde landet på BeSafe Izi Sleep. Det veier et halvt tonn, men er praktisk da man kan legge ned ryggen - og evt. flytte setet over på vogna. Pjokken har vært av typen som vekkes hvis han flyttes ut av setet og over i vogna, og det er ikke alltid like praktisk.

Kanskje det kan sendes?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.