Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nakenforbud i Tøyenbadet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 10:26   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenforbud i Tøyenbadet

Jeg er sikkert bare sånn småbarnsromantisk og klarer ikke helt å se for meg den store smittefaren fra en sånn vakker liten stump som akkurat har blitt klorbadet.

Gammel 06-08-09, 10:34   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er sikkert bare sånn småbarnsromantisk og klarer ikke helt å se for meg den store smittefaren fra en sånn vakker liten stump som akkurat har blitt klorbadet.

Vakker liten stump, du.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 10:36   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er en viss forskjell å sitte på sitt eget teppe med naken stump slik det er snakk om her, og å løpe rundt splitternaken og klatre på alt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 10:45   #24
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg noterer meg at Tøyenbadet er et sted jeg ikke kan ta med meg min to-åring, som tar av seg badebuksa akkurat når hun selv måtte ønske det.

Ellers har jeg samme holdning til barn og nakenhet som Polyanna, og reagerer ikke på verken det ene (nakenhet) eller andre (tissing). Det er klart, om det er et barn som er større enn ett bleiebarn som står og tisser ved bassenget ville jeg nok synes det er rart, rett og slett fordi barnet er stort nok til å være det bevisst.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 10:46   #25
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er en viss forskjell å sitte på sitt eget teppe med naken stump slik det er snakk om her, og å løpe rundt splitternaken og klatre på alt.

Helt enig, men det er nok et fellesforbud for å ha likhet for loven, tenker jeg. Enten er det lov å være naken eller så er det det ikke.

Gammel 06-08-09, 10:48   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Ellers har jeg samme holdning til barn og nakenhet som Polyanna, og reagerer ikke på verken det ene (nakenhet) eller andre (tissing). Det er klart, om det er et barn som er større enn ett bleiebarn som står og tisser ved bassenget ville jeg nok synes det er rart, rett og slett fordi barnet er stort nok til å være det bevisst.

Synes du det er OK at en 2-åring står og tisser ved bassenget der du og barna dine skal bade? Der din egen 2-åring kryper/sitter/går?

Gammel 06-08-09, 10:50   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder tissing og 2-3-åringer så er det nok forresten et poeng at de lettere setter i gang når de er nakne. Vi jobber med vår bleiefrie to-åring for å få ham til å skjønne at forbudet mot å "tisse i badevannet" også innbefatter å reise seg opp og tisse stående i badekaret. (Da er jo ikke tissen I vannet, tror jeg han tenker)

Gammel 06-08-09, 10:52   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta mine er ytterst sjeldent nakne utendørs. Noen ganger her hjemme som det er litt skjermet. Jeg er nokk litt påvirket av min egen oppvekst, men mannen min vil heller ikke at de skal løpet rundt nakne på offentlige badesteder. Han tenker mest på "peodene". Men at en liten 2-åring sitter naken stille på teppet sitt det er jo en helt annen sak.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 10:54   #29
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Synes du det er OK at en 2-åring står og tisser ved bassenget der du og barna dine skal bade? Der din egen 2-åring kryper/sitter/går?

Jeg reagerer ikke nevneverdig på det, nei. Urinen trekkes fort ned i underlaget, eller skylles bort av badevannet. Jeg lever ikke i den tro at bassengområdet er fritt for urin fra både store (noe som er mye eklere å tenke på) og små. Selvfølgelig alt med måte, om det hele tiden er et eller annet barn som åpenlyst tisser så ville jeg jo reagert. Eller om det var det samme barnet jeg observerte flere ganger, men at 2-åringer som bader, med eller uten truse, tisser i vannet eller på kanten tar jeg for gitt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 23:32   #30
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Sikkert på grunn av at det blir lettere for de svina som vil fotografere barn, ja.
Egentlig forståelig, men samtidig en litt trist utvikling, synes jeg. Det at småbarn badet uten klær var jo vanlig før. Skal nakenhet være tabu også for de helt små barna synes jeg det har gått litt for langt. Husker jo at mine eldste barn, som nå er i 16-20-årsalderen badet uten klær da de var små på begynnelsen av 90-tallet. Da fantes det ikke digitalkamera, og folk hadde ikke zoom-linser. I syden var det jo også ganske naturlig med mye mer bar hud enn det er nå.
Men hva gjør man ikke for å verne de små, nå som det er så mange griser ute og går... Sånn sett er det bra.

Og "alle" har kamera med seg, i form av mobiltelefoner.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.