|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteDa jeg meldte meg ut av statskirken for mange år siden, hadde jeg ikke dåpsattest. Fikk beskjed om at uten den kunne jeg ikke melde meg ut, for da visste de ikke om jeg var medlem! Men det var ikke noe problem å få en ny dåpsattest
|
|
|
#22 |
|
trøtt
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatte
Ja, jeg er medlem, men har ikke fått kirkevalgskort - bare vanlig.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteEr medlem og fikk kirkevalgkort i dag.
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
De sa i alle fall et sted at dette er første gang kirken henvender seg til alle sine medlemmer samtidig, eller noe sånt.
|
|
|
#25 |
|
Sviiisj!!
|
Det vil alltid være situasjoner hvor ikke alle er med. Som forelder må jeg bare forklare for barna mine hvorfor de ikke får kirkebok/sydentur/godteri på hverdager etc.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteJeg blir ikke surere om jeg får reklame fra kirken enn fra andre steder. Både Elkjøp og kirken vil ha meg som forbruker - det er lov å prøve. |
|
|
|
#27 |
|
Ustabil
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteJeg ler litt av hele saken. At folk skal bli så fryktelig sinte over å få tilsendt valgkort, når det faktisk følger med ferdig svarkonvolutt hvis man er feilaktig oppført, det skjønner jeg bare ikke. Dette er jo en fin måte for kirken å få ryddet i medlemslistene sine på. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansattebina - en del politiske partier gjorde akkurat det samme for noen år siden. De fikk da støtte for medlemmer de ikke hadde. Og en del av de ansvarlige for dette ble faktisk idømt fengsel for svindelen. Det er ikke bare å stå på en liste det er snakk om - det henger penger sammen med dette også. |
|
|
|
#29 |
|
*_*
|
Ja, og man får mer penger.
|
|
|
|
#30 |
|
Ustabil
|
Ja, for de som har opplevd å "melde seg ut" gang på gang, så forstår jeg irritasjonen. Men samtidig tror jeg vi må ha litt tålmodighet med en stooor organisasjon som prøver å få oversikt over millioner av medlemmer. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Seriøst - dette mener du ikke. |
|
|
|
#32 |
|
saftig
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteJeg har full forståelse for at folk blir irriterte over å bli tvangsinnmeldt i en organisasjon de ikke føler tilhørighet til, men jeg har ingen forståelse for folk som ringer og skjeller ut andre for det. Snakk om å rette baker for smed. Det må kunne gå an å formidle budskapet uten at det går over i utskjelling.
|
|
|
#33 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det er jeg enig i. Men ansatte må også kunne tåle å ta i mot slikt, uten å ta det personlig. Og Kirken kunne vært litt flinkere til å ordne opp i meldemsregisteret sitt når folk allerede har sagt i fra både en og to og tre ganger tidligere at de ikke er medlemmer, så hadde disse stakkars ansatte sluppet en del slike telefoner. Du kan tro jeg sleit med å styre gemyttet da jeg skulle ordne opp i det falske medlemsskapet mitt nå sist. Jeg ble sendt som en kasteball hit og dit, og de krevde først en utmelding, deretter holdt det visst med en mail, først etter at jeg hadde påpekt at utmeldingsskjemaet kun er for de som faktisk har vært medlem. (Neida, jeg var snill som et lam. Et lam faktisk.
|
|
|
#34 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteJeg meldte meg ut da jeg var i konfirmasjonsalder - og har ikke blitt tilbakeført som medlem i ettertid. Ikke fikk jeg valgkort heller og den ene gangen jeg sjekket, så sto jeg ikke i registrene.
|
|
|
#35 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteJeg blir litt matt over hva man gidder å henge seg opp i. Er det ikke bare å kaste valgkortet da?
|
|
|
#36 |
|
saftig
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteKanina, mener du da at enhver person i et yrke burde tåle å bli trakassert uten å få reaksjoner - at det er greit å oppføre seg slik? F.eks ansatte på sosialkontor og NAV? Ja, i Utopia burde man selvsagt tåle alt slikt, fordi man selv ikke er årsak til feil som blir begått, men mennesket er ikke bygget på den måten. Man BLIR påvirket av å stå i motvind, man BLIR påvirket av å bli urettmessig utskjelt.
|
|
|
#37 |
|
Sviiisj!!
|
Joda, kaste valgkortet, og poste en ferdigfrankert konvolutt for å si ifra at man ikke vil stå som medlem. Sikkert ingen big deal. Og som jeg sa til han på "mitt" kirkekontor: siden jeg ikke har noen tro, så er jeg ikke akkurat redd for konsekvensene av å stå oppført i feil trossamfunn. Ikke akkurat eternal damnation. Men det er en prinsippsak som faktisk betyr mye for mange av oss.
|
|
|
#38 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, litt mener jeg man bør tåle. Man kan ikke kontrollere reaksjonene til alle man møter i jobben, og da må man kunne stenge det ute, til en viss grad. Jeg misunner ikke skrankepersonalet til f.eks. SAS når en flyavgang blir kansellert, jeg kan tenke meg at det kan gå hett for seg. Og jeg har også jobbet i kassa på butikken når det er 20 meter kø og folk er sinte og kjefter, men det var jo ikke noe jeg kunne ta innover meg. Sånn er det bare. Men jeg er helt enig i at folk burde beherske seg og ikke kjefte folk huden full, såklart. Nå vet vi jo ikke hva som faktisk ligger i at de har blitt kjeftet på. At folk er litt sinte i stemmen og "forlanger at dere ordner opp" er jo èn ting, trusler er jo noe helt annet, og selvsagt uakseptabelt.
Nei, selvsagt er det ikke greit å oppføre seg slik, men en ansatt som mottar slikt er jo nødt til å forholde seg til det på en eller annen måte, og det beste er jo da å ikke ta det innover seg.
|
|
|
#39 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig ikke! Har man fått valgkort står man som medlem av DnK. Hvis man ikke ønsker det hjelper det jo ikke å kaste valgkortet; da er man like mye medlem videre.
|
|
|
#40 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatteJeg lurer litt på om jeg er medlem? Har ikke fått kirkevalgkort, ble døpt i kirke, men ikke konfirmert eller gift.
|
![]() |
|
|