|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
BarnehageutstyrtipsNo er det bare to uker igjen til den store dagen og begynner å gruble litt på hva jeg MÅ handle inn til barnehagehverdagen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageutstyr tips!!Høst-vinterdress synes jeg er et møst i været her. Puster mye mer og er bedre å bevege seg i enn regntøy. Vi bruker ikke regntøy. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Sv: Barnehageutstyr tips!!Og lykke til med barnehagestart! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Barnehageutstyr tips!!Gode sko, sko som kan løpes i og klatres i og krabbe i alt etter hvor gammelt og hvordan barnet ditt er. Støvler og sherrox er etter min mening ikke gode sko, du må gjøre dine egne erfaringer.
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Barnehageutstyr tips!!Litt tidlig å tenke på det enda kanskje, men dropp strømpebukser. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageutstyr tips!!Isolde har listet opp det mest nødvendige, ser det ut for. Er enig i alt, bortsett fra regntøy. I barnehagene her, på østlandet, bruker så vidt jeg vet alle barn regntøy (selv om gode dresser sikkert holder vannet ute). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageutstyr tips!!En god lue som dekker hals og nakke kanskje?
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnehageutstyr tips!!Du har fått mange gode tips her allerede, men jeg vil bare si at i noen barnehager trenger de egen flaske. Knerten har sin egen drikkeflaske i barnehagen hele tiden, slik at dersom de bestemmer seg for å gå ut å spise matpakka, har alle barna sin egen flaske som de drikker av. Mindre søl enn med glass på den måten.
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnehageutstyr tips!!Min må alltid ha vannflaske i barnehagen, han går i naturbarnehage. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: BarnehageutstyrtipsVi har ikke trengt mer enn en matboks, ettersom alle barnehagene i Bergen har lunsj i barnehagen.
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: BarnehageutstyrtipsTil tur anbefaler barnehagen vår at de bare har matpapir på matpakken slik at det blir mindre å bære (før hadde vi 2 matbokser med på turdag - en til frokost og en til å ha med på tur, men etter denne beskjeden droppet vi det - jeg hadde ikke tenkt tanken på at matboks ble tungt i sekken før
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Barnehageutstyrtips
Tusen takk!! Dette skal jeg bestille i dag! Tok det lang tid før du fikk varene? Er dette et tilbud de har hele året? Kunne tenke meg å bestille til yngste også til han begynner i barnehagen men han har ikke fått plass enda og jeg aner ikke når det blir. Så jeg kunne tenkt meg å vente litt med å bestille til han siden han vokser så infernalsk fort for tiden.
|
|
|
#14 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehageutstyrtipsLykke til med barnehagestart!
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: BarnehageutstyrtipsDen matboksen ser så genial ut. Finnes i rosa også. Men jeg har hørt mye dårlig om lokkene til boksene, at de ikke er tette, ramler av osv?
|
|
|
#16 |
|
Pen. Så det så.
Sv: BarnehageutstyrtipsKan noen vise meg hvilke gore-tex sko som kan erstatte støvler? Gjerne med link til nettbutikk.
|
|
|
#18 |
|
Øyboer
Sv: BarnehageutstyrtipsVi har hatt nøstebarn sin ull silke hals i barnehagen i fjor og den var både vi og barnehagen veldig fornøyd med. Jeg har den selv. Den finnes i størrelsene 0-6 år og 6år til voksne. Så kjøper man den nå har man den LENGE. Myk og deilig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: BarnehageutstyrtipsFaktisk så har disse Friends-vinterskoene som selges på bla. Obs blitt best i test (var det i F&B?) og eldste har hatt dem i 2 sesonger og de har vært kjempebra. Barnehagen skrøt også av dem. Koster ingenting i forhold til andre gode sko, men man bør ha støvler i tillegg da. De tåler vann relativt bra men man bør ikke akkurat stå i en sølepytt med dem.
|
![]() |
|
|