Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan holde orden i papirer?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 00:09   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan holde orden i papirer?

Jeg bruker permer. Brede permer.
En til regninger som er sortert med skilleark etter strøm, bank/lån, lønnslipper/lønnsforhøyelse, bil, telefon-mobil-data, bokklubb og andre nettkjøp, osv.. Der putter jeg også info/brev om fra de forskjellige selskap. Når permen begynner å bli full så kaster jeg bakfra innenfor de forskjellige bolkene..
Først i permen har jeg ubetalte regninger som er sortert etter forfall..
Men nå som regningene detter inn i innboksen så er jeg ikke like flink med å printe ut og putte i permen så da blir det jo heller ikke så mye papir å arkivere... (burde kanskje printe ut regningene for det og arkivere??!!

HAr en annen perm som jeg har delt inn i * litt sånn hobbyting, * en med fine bilder og løsninger i rom som jeg ser i reklame, blader som jeg drømmer om at jeg skal ha i hus, * private ting som dåpsattest og legebrev osv..
HAr en egen perm for hver av gutta og har delt den inn i forskjellige skilleark etter behov - som brev fra Nav, barnehagebrev, sfo info, invitasjoner til bursdager, . De står i et skap på soverommet som ingen andre ser..

Om du får mye postkort og brev så ville jeg hatt de i en fin eske som jeg kunne tatt frem av og til.

Jeg har en skuff hvor jeg har gamle lapper som ble sendt på U-skolen og vgs og portrettbilder, skoladagbøker hvor jeg limte inn alt av bilder fra TOPP osv. og brukte som dagbok og andre småbrev fra skoletiden og det er såå kos å rote litt oppi der innimellom..
Bjosjyrer og annet har jeg i en hylle ved sengen min..
TAr gjerne imot tips på andre løsninger jeg også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.