Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

SIG-Uganda i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 13:48   #7
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: SIG-Uganda i Kongo

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Joda, det har jeg sett en artikkel på, og så har jeg sikkert sett femhundre med fremstilling av hvor forferdelig de har det og at de har blitt "framed", og intervju med sjokkerte foreldre som fnyser av tiltalen.

Skal du prøve å overbevise oss andre om at vi er ofre for en skeiv mediedekning?

Mediene har vært veldig forsiktige i denne saken. Det har vært mye fokus på soningsforholdene, noe som ikke har med selve skyldspørsmålet å gjøre. Tvert i mot har kongloesiske myndigheter blitt fremstilt som redelige og mediene har vært åpne for at nordmennene faktisk er skyldige. Ikke før i dag kom de siktedes versjon av hendelsene. Etter mitt syn kunne dekningen ha vært langt mer skeiv og etnosentrisk, med kritiske dypdykk i justishistorie og korrupsjonsmedvirkning. Men det har vært lite av det. Faktisk synes jeg det har vært litt mye silkehansker på den delen. Setter litt penger på at denne saken havner på ett eller annet internasjonalt nivå og at det kommer cash på bordet. Og mulig noen sett til av mulige mistenkte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.