Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannfolk og beregning av tid ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: "minst mulig margin" på din mann???
Ja, han starter ikke før han MÅ 71 56,35%
Nei, han beregner alltid gooood tid 23 18,25%
Han er verken det ene eller det andre 26 20,63%
Dustepåll/har ikke mann/er mann 6 4,76%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-09, 13:33   #41
Fisken
Aktiv

Fisken sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mannfolk og beregning av tid ...

Min er helt håpløs på tid - alltid i siste liten, mens jeg har innebygget klokke. Heldigvis har han innebygget kompass hvor jeg kan gå meg bort nesten hvorsomhelst. Så vi er et bra team, da.

Gammel 09-08-09, 14:53   #42
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min begynner ikke før han MÅ. Men det gjør ikke jeg heller.

"God tid", "Rydde jevnt og trutt", "Gjøre ting først som sist" etc er helt ukjente begreper her i heimen.

Gammel 09-08-09, 20:30   #43
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi er ganske så lik der, samboern og jeg. God tid og liker ikke stress, men tidsnok.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 20:34   #44
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sambo bereknar for lite tid, og eg for mykje, så saman er me ganske presise.

Gammel 09-08-09, 21:17   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er det jeg som er deadlinejunkie. Og det er jeg som sitter på PC-en når vi egentlig skulle ha gjort oss klar, mens mannen løper rundt og rydder.

Men det er jeg som pakker og kommanderer ungene, da. :litt kvinne:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 21:20   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med mannen min. Han er typen som kommer tidsnok og er sånn passerlig ute i tid og har evnen til å skynde seg. Han har forstått at "nå" er "nå" og ikke etter masser av greier....

MEN - jeg kjenner da typen. Min bror sier han komme om en time - og da kommer han vel om en time eller to. Min mor inviterer dem konsekvent en halvtime før oss når vi skal spise middag....likevel kommer vi først

Men - de gangene han faktisk kommer tidsnok, så er han SÅ irritert på de som ikke gjør det.

Gammel 09-08-09, 21:33   #47
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg har jo ny mann, som er av denne rasen. Eg øve meg veldig på å takle det, så råd mottas gjerne.

Bit tennene sammen og godta det først som sist. Han er bare sånn!

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Hos oss er det snarere jeg som er ute i siste liten enn ham. Selv om han starter etter meg klarer han å gjøre seg klar på forunderlig kort tid..

Her også. Men ungene tar jo jeg. Omtrent samme skjema som hos Snippa.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 21:54   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melder meg inn i "manneklubben!"
Mannen min er tydeligvis dame, for han liker alltid å være ute i god tid.
(Jeg liker å ha god tid jeg også altså, har bare ikke funnet ut hvordan man klarer det ennå. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 01:29   #49
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke fordra å komme for seint.
Og mannen har en tendens til å begynne å leite etter nøkler/lommebok/mobil idet vi skal ut av døra...

Gammel 12-08-09, 12:35   #50
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

........
Det verste er likevel den manglende evnen til å ta med i betraktningen at det tar litt ekstra tid når det faktisk er en hel familie som skal avgårde (virker nesten som om ha blir overrasket over at barna ekstisterer hver gang vi skal noe ). Han kan sose rundt i underbuksa til fem minutter før vi skal gå - han skal jo bare hoppe i klærne, liksom
At barna skal ha på seg klær, kanskje et bleieskift og diverse småplukk som faktisk må gjøres og tar tid kommer visst like overraskende på ham hver gang - er det ikke rart?

Høres ut som 17.mai her i huset. Jeg kledde på to barn, ga frokost og pupp til minste, godkjente mannens antrekk(han hater å pynte seg og må ha hjelp!). Da var mannen klar og hadde kjørt frem bilen, men han glemte at jeg sto igjen i morgenkåpe!

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel. I går fant mannen ut fem minutter før vi skulle gå, at han ikke fant bukseselene til smokingen. Hva med å sjekke at man har alt, gjerne før butikkene stenger?
De dukket opp til slutt, men han mister jo helt hodet når det skal letes etter noe.

Min mann er notorisk for sen, og det irriterer meg ettersom det ødelegger mitt rykte som punktlig.

Min mann "hadde ikke tid" til å prøve buksa han skulle ha på seg da vi skulle gifte oss i fjor. Buksa jeg hadde kjøpt fordi han måtte ha ny bukse. Den passet ikke, var for trang.
Fredag 1.august klokken 10 måtte vi til byen og kjøpe ny bukse, klokken 14.00 hadde vi time på Tinghuset til vielse.

Gammel 12-08-09, 13:39   #51
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Min mann har bare en tendens til å glemme at det ikke bare er han i familien.
Han skal jo bare dusje og kle seg f.eks.
At det er en fordel at jeg og ungene også er klare forsvinner visst i sluket med dusjvannet.

Men han kommer aldri forsent da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 18:15   #52
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mannfolk og beregning av tid....

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nix, det er ikke en spesiell manneting. Mannen holder avtaler, kommer presis og regner god tid. Den jeg kjenner som er helt ute på alt slikt er dame...

Enig med du!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.