|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Sv: StrikkingDet er ikke mer nei
![]() |
#23 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikking
Dette ga meg mer smak, så etter å ha strikket 2 par med tøfler satte jeg i gang med en ullbukse (fikk god veiledning av min mor da |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Aktiv
![]() |
Ja mamma var god på å strikke da jeg var liten. Så hun KAN det, men ser for dårlig mener hun selv...
![]() |
#25 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: StrikkingDa har jeg bestillt og betalt for garn, og pinner. Til de tøfflene
![]() |
#26 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: StrikkingJeg har strikket siden jeg var liten, sammen med mamma. Hun monterte genserne for meg tidligere (strikket min første genser da jeg var ti), nå gjør jeg endelig alt selv. Det som gjorde det lettere for meg å strikke gensere på egenhånd, var å bruke raglanfelling. Da ender man med alt på en pinne. Jeg synes også det er penere.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StrikkingJeg var så heldig å bo et år i gokk der jeg fant ut at kanskje en hobby får tiden til å gå. Så jeg lærte meg selv (med gooood hjelp av internett og forum) å strikke etter oppskrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Aktiv
![]() |
Ja jeg ser den at det er koselig å strikke med noen. Men jeg bor langt ut på landet, og kjenner ingen i området, desverre.
![]() |
#29 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, skal bli en barselgave til en nabo |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: StrikkingKarina: OJ det var litt av en start !
![]() |
#32 |
snur
|
Det gikk veldig bra det. Startet opp februar/mars når snuppa var 1 år og var ferdig til 17. mai det året. Etter det har det blitt en bunad til samt en haug med gensere, bukser, sokker, votter, luer osv
![]() |
#33 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Ja, det var ikke så vanskelig. Ponchoen øverst er jo bare en vrangbord (rette og vrange masker), så å hekle 18 masker og hekte ihop maaange ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: StrikkingI dag kom garnet og pinnene i posten...
![]() |
#35 |
prøver tilpasse seg livet
|
Jeg sitter å prøver meg på disse nå i sånn mini mini str... Spent på å se om jeg får det til. Takk for kjempe fin link!
![]() |
![]() |
#36 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Det var en kjempefin poncho, men er det virkelig så enkelt?
![]() |
#37 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: StrikkingJeg er enda ikke ferdig med EN tøffel
![]() |
#38 |
Epikur
|
![]() Sv: StrikkingJeg strikker alltid når jeg ser på TV. Og så strikker jeg på bussen, så det blir en halvtime-time strikking hver dag bare der. Sokker er greiest på buss, litt større ting blir uhamselig. Trepinner kan anbefales på sterkeste når det gjelder sokker, da glir ikke pinnene ut.
![]() |
#39 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: StrikkingJeg fiikk faktisk ferdig den ene i går
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: StrikkingJeg hadde strikket minimalt før jeg ble gravid. Jeg husker den dagen mamma lærte meg å strikke, jeg vet ikke helt hvor gammel jeg var, men i den alderen der det var meget stas å være ute sammen med pappa når han måket snø (og sitte på med snøbrettet oppigjen, når han hadde tømt det for snø i grøfta...) Jeg var syk, og måtte tilslutt innrømme at jeg ikke var helt bra, og ble sendt inn igjen. Mamma trøstet meg med at jeg skulle få lære å strikke. Så jeg lærte det, og strikket et skjerf.... vel, det skulle bli et skjerf, det ble trekk på en kleshenger, da... pappa skulle gjøre det samme som meg.... hans ble strikket ferdig av mamma, i hans del av det var det visse hull... men det ble strikket det som skulle bli to skjerf, som endte med å festes på et par kleshengere, pappas var hvitt, mitt var lysegrønt...
![]() |
|
|