|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hvilken type ull er best?? | |||
| Janus |
|
24 | 29,27% |
| Joha |
|
3 | 3,66% |
| Tom og trine (spar-kjøp) |
|
2 | 2,44% |
| Nøstebarn |
|
19 | 23,17% |
| Peanuts (cubus-ull) |
|
2 | 2,44% |
| H&M ull |
|
1 | 1,22% |
| Devold |
|
18 | 21,95% |
| By-torrin ull |
|
3 | 3,66% |
| annet |
|
10 | 12,20% |
| Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilke type ull er best?
Tom og Trine er like dårlig som Cubus.
|
|
|
#22 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilke type ull er best?Det er ganske komisk, for her er det Tom & Trine og Cubusulla som overlever, og Janusbodyene som blir hullete.
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Hvilke type ull er best?Hos oss har egentlig både tom og trine, cubus og janus overlevd med mindre den blir klippet i. Men jeg synes tom og trine blir veldig slaskete etter noen vask og ser istykkervasket ut i overflaten etter kun kort tid.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilke type ull er best?Vi har prøvd det meste av ullklær og jeg ser at det er Devolds som blir brukt mest her hos oss. Fordelen med det hos oss er at det er det eneste toern kan ha på uten å få eksem (annet enn rundt håndleddene). |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg liker best nøstebarn på, både til meg selv og guttungen. Janus har greie priser, men jeg missliker sterkt å ha samme plaggene som resten av barnehagen. I fjor fikset je det med å farge alle janusklærene mørkegrønne. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke type ull er best?Til helt små er det Nøstebarn. Til litt større er det Janus og Devold. Og innerst bruker storesøster (7) alltid en silkeulltrøye fra Nøstebarn.
|
|
|
#30 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Den gangen jeg vaska Nøstebarn lukta det sau i lang tid. Etter det har jeg ikke giddet. ByTorinn er min favoritt, og Janus.
|
|
|
|
#32 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg håndvasker alt Nøstebarntøyet. Man skal ha en veeeeldig god maskin for å vaske på ullprogram. Det skal ikke sentrifugeres, bare klemmes vann ut av og tørkes flatt. Jeg bruker gallesåpe og det tar flekkene som bare det.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Skjønner den ja, den er aktsik litt for vid for oss også, vi har gjerne litt tykkere bleiestump enn andre (siden vi bruker tøybleier)
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Jeg vasker alt nøstebarntøy i maskin, og jeg vil påstå at det blir mer skånsomt behandlet der enn jeg greier for hånd. Og det holder, er like fint vask etter vask. I mamma sin maskin derimot går det slett ikke. Men jeg synes ikke strømpebukser fra nøstebarn holder til større barn, de blir hullete på knærne av kryping. Bodyer og trøyer derimot er kjempegode, bare synd de koster flesk.
|
|
|
#35 |
|
Øyboer
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg vasker all nøstebarn i maskin og. Holder seg kjempefint. Har AEG maskin, de er jo godt kjent for ullvuggen sin. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Jeg planlegger en tur til obs på mandag ja. De ser jo fine ut de settene der, håper de fungerer. Da jeg var der idag og handlet mat hang de opp alt vintertøyet og janus-ulla og i det hele tatt... det er tydeligvis høst.
|
|
|
#38 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvilke type ull er best?Nøstebarn fordi det er ubehandlet ull og kommer i så mange fine farger! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hvilke type ull er best?Har alltid hatt mye fra Janus, Prinseull og Regnbueull. Aldri hatt hull eller andre problemer. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
maler
|
hva som klør minst... tja. Jeg synes ikke noe klør, mannen påstår alt klør. Men gjengs tror jeg er at silkeull klør mindre enn ren ull, og ull med noe annet på innsiden klør minst. Men da er jeg usikker på om det har ullegenskapene i behold egentlig. Vi har gode erfaringer med devold active - de har noe syntetisk på innsiden og ull på utsiden, de klør i hvertfall ikke og jeg tror da det varmer bra nok.
|
![]() |
|
|