Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Oppbevaring av smykker

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-09, 13:05   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Oppbevaring av smykker

Hvordan oppbevarer du alle smykkene dine?
Nå tenker jeg ikke på små søte gullsmykker, dem har jeg i ett lite smykkeskrin.
Jeg tenker mer på de store smykkene/kjedene som er kjøpt på diverse H&M, Accesories, Glitter, Gullsmed osv... disse som ikke får plass i ett lite smykkeskrin.

Jeg trenger ideer til smarte løsninger.

Jeg har dårlig erfaring med å henge dem på badet. Pga fukt så blir de stygge med tiden.
Nå har jeg de i en boks i baderomsskapet. Men de ligger jo i en haug oppi der og jeg er redd de blir fortere ødelagt der, samt at jeg ikke har så god kontroll over hva jeg har og ikke (haugen vokser jo stadig.. ).

Hva er din geniale løsning?

- Museskritt er også skritt. -

Sist redigert av Shamu : 16-08-09 kl 14:00.
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:06   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smykker

Et par hauger i et par kurver. Jeg ha'kke peiling på hva jeg har, bare at det er mye ræl. Dårlig løsning, mao.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:18   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Følger med. Ikea hadde vist et sånt stilig tre som så ut som en hånd som er genialt å henge kjeder på. En venninne av meg har den. Men når jeg da skulle på Ikea for å kjøpe et par stykker så hadde de ikke dem noe mere. Typiskt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:25   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et metallstativ som jeg kjøpte på Åhlens (tror jeg det var). Litt enklere enn hånd. Det står på toppen av en hylle på badet, hadde ikke tenkt på at det var uheldig med fuktighet. Bør kanskje flyttes til soverommet da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:34   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg er så utrolig designopptatt, og nøye på det, så jeg har en trehvit knaggrekke inni klesskapet vårt - vi har sånt walk in closet eller hva søren det heter - og henger dem der på rekke og rad. Ikke veldig pent, men det funker

Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:56   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På to vanlige knaggrekker fra IKEA. Utenfor garderobeskapet.

Gammel 16-08-09, 14:01   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Hvordan oppbevarer du alle smykkene dine?
Nå tenker jeg ikke på små søte gullsmykker, dem har jeg i ett lite smykkeskrin.
Jeg tenker mer på de store smykkene/kjedene som er kjøpt på diverse H&M, Accesories, Glitter, Gullsmed osv... disse som ikke får plass i ett lite smykkeskrin.

store smykker har jeg ikke , men jeg har et - øh - forholdsvis stort smykkeskrin, da.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 14:02   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vurdert å henge dem på soverrommet, men så er det jo på badet jeg bruker å gjøre "siste finish" og da er det jo praktisk at de er der.
Soverommet er i 2. etage og jeg er lat...

Drømmer om stort bad med en bred skuff jeg kan legge dem nedi med full oversikt, orden og kontroll.

Gammel 16-08-09, 14:02   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Oi, det var stort og praktisk ja!

Hvor er det kjøpt, og hva er prisen?

Gammel 16-08-09, 14:15   #10
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har planer om å lage meg et "bilde" til smykkene mine. Sette en fin ramme på en finerplate, og skru i kroker med jevne mellomrom. Og så spraymale hele greia i bronse eller noe slikt.

Gammel 16-08-09, 14:25   #11
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ei venninne av meg har en korktavle som hun fester smykkene på. Jeg har en sånn "håndkle-stav"(sånn som er festet til veggen) som jeg henger smykkene på.

Gammel 16-08-09, 14:36   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

HAr et vanlig til de mer ordentlige smykkene mine.
Så har jeg ett til de de midt i mellom, og til slutt et stativ som står på benken på badet. Der henger jeg hverdagssmykkene, ev posene de ligger i.

Gammel 16-08-09, 14:51   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har et smykkestativ på badet, men en del smykker oppbevares i små plastposer i en egen eske, så de ikke oksiderer. Lager mye smykker selv, og ser de blir fort stygge om man lar de henge fremme.

Stativet er en liten ballerina, vesla har noen av sine smykker der også da.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 14:58   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et smykketre fra Åhléns til ringer og ikke så lange smykker, men dette treet finnes i flere størrelser - jeg har den minste.
De tre-fire store smykkene mine henger på en knaggrekke på badet. Og så har jeg et smykkeskrin der ting jeg aldri bruker ligger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 15:15   #15
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har et smykketre fra Åhléns til ringer og ikke så lange smykker, men dette treet finnes i flere størrelser - jeg har den minste.
De tre-fire store smykkene mine henger på en knaggrekke på badet. Og så har jeg et smykkeskrin der ting jeg aldri bruker ligger.

Stilig. Hva koster de da?

Gammel 16-08-09, 15:25   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig mange smykker, siden jeg pusler litt med å lage sånt.

Noen henger på et billig smykketre fra Ikea (men jeg lurer på om jeg skal bytte det i Åhlens-treet). De fleste henger på en håndklebøyle med kroker, jeg tror jeg kjøpte den på kjøkkenavdelingen på Ikea.

Jeg har en del ørepynt i et "bilde", ramme der jeg har satt inn sånn grovt broderistoff, da er det bare å hekte fast krokene i stoffet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 15:33   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Stilig. Hva koster de da?

Tror jeg betalte 129 for den minste størrelsen.
Her er nettside med (svenske?) priser. De finnes i sort og hvitt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 15:37   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror jeg betalte 129 for den minste størrelsen.
Her er nettside med (svenske?) priser. De finnes i sort og hvitt.

Takk. Jeg så de hadde på Jessheim også. Er jo der innimellom.

Gammel 16-08-09, 15:48   #19
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elinblu´s smykkeskrin står på ønskelisten min. Nå har jeg et mindre smykkeskrin til de eksklusive smykkene mine. Resten oppbevarer jeg i en skuff. Oversiktlig og fri for støv.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 15:57   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Har, i tillegg til et ganske stort smykkeskrin, en skuff på soverommet hvor jeg har smykkeesker og poser, et smykketre fra Indiska oppe på kommoden med de smykkene jeg bruker mest og et par Ikea-knagger ved speilet over kommoden hvor de mer "gedigne" smykkene henger.

Jeg har mange smykker, men er ikke like flink til å bruke dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.