Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva kan man bruke istedenfor gummistøvler?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 18:44   #1
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Hva kan man bruke istedenfor gummistøvler?

Tenkte nå og till vi skal skaffe vinterstøvler.
Minsten startet i barnehage i dag og hun som driver barnehagen var ikke så gla i gummistøvler på så små barn som min. Dem er ikke ute i det aller værste regnværet.
Så hva kan man bruke som er vantette nok?

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 18:49   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man bruke istedenfor gummistøvler?

Vi har brukt Ecco Goretex i tre år.

Gammel 17-08-09, 18:52   #3
Maya80

Standard

Er det samma som vinterstøvlene? Eller er det egne sko for vår/høst? Hilsen hun som alltid har brukt gummistøvler til barna utenom vinterstid

Gammel 17-08-09, 18:53   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterstøvlene, ja. Men med vanlige bomullsokker er de greie til høst/vår også. Men vi har også noen halvhøye goretexjoggesko fra Viking i år. Vi har aldri hatt gummistøvler.

Gammel 17-08-09, 18:59   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vinterstøvlene, ja. Men med vanlige bomullsokker er de greie til høst/vår også. Men vi har også noen halvhøye goretexjoggesko fra Viking i år. Vi har aldri hatt gummistøvler.

Ikke bomull i gore-tex!

Alle svetter på føttene. Det fine med gore-tex er at fuktigheten transporteres ut av støvelen. Hvis man ikke har en sokk som holder på fuktighet inni den, og som i tillegg blir kald og klam når den er våt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:01   #6
Maya80

Standard

Takk for svar, da blir det ut og finne i morgen. Heldigvis er det en butikk her vi bor med godt utvalg i sånne sko. Veldig gla jeg kjøpte dem gummistøvlene på tilbud

Gammel 17-08-09, 19:02   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke bomull i gore-tex!

Alle svetter på føttene. Det fine med gore-tex er at fuktigheten transporteres ut av støvelen. Hvis man ikke har en sokk som holder på fuktighet inni den, og som i tillegg blir kald og klam når den er våt.

Aldri hatt det problemet. Selvsagt ikke bomull i goretex på vinteren når man vil være varm, men ellers i året går det helt fint. Hverken jeg, poden eller gubben blir klam i bena med bomullssokker i goretexskoene. Det er uansett veldig mye bedre enn gummistøvler! På vinterene bruker vi sokker i ullblanding.

Gammel 17-08-09, 19:06   #8
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke bomull i gore-tex!

Mnage skoprodusenter har visstnok gått bort fra dette nå. Jeg vet at Viking har sagt det, og uten at jeg husker navn fikk jeg nevnt flere i samme slengen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:08   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Mnage skoprodusenter har visstnok gått bort fra dette nå. Jeg vet at Viking har sagt det, og uten at jeg husker navn fikk jeg nevnt flere i samme slengen.

Skoprodusentene kan si hva de vil for meg, jeg vil ikke ha bomull på føttene annet enn i tørt og relativt varmt vær.

Gnagsår får man også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 18-08-09, 16:42   #10
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skoprodusentene kan si hva de vil for meg, jeg vil ikke ha bomull på føttene annet enn i tørt og relativt varmt vær.

Gnagsår får man også.

Nei det bestemmer du selvsagt selv. Poenget mitt var at man velger fritt hva man ønsker å bruke i skoene, om det så er ren ull, bomull eller blandingssokker.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 17:01   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn har overgangssko på våren og høsten. Goretex som ligner en litt høy joggesko.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 18:28   #12
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ikke bomull i gore-tex!

Ull mener du vel?

Ellers så brukte vi Ecco eller Viking sine gore-tex og det er supert alternativ til de små!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 18:34   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ull mener du vel?

Nei, jeg mener bomull.

I gore-tex er kunstfiber best, blanding av ull og kunstfiber nest best. Så ren ull, og til slutt bomull.

Både ren ull og bomull holder på fuktighet, men ull varmer i det minste selv om den er våt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.