Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ikke lov med pennal på skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 18:39   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke lov med penal på skolen?

Det er i så fall en beskjed de kunne sendt ut i forkant av første skoledag, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 18:41   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er i så fall en beskjed de kunne sendt ut i forkant av første skoledag, synes jeg.

Ja du sier noe ... jeg tror penalet som matchet sekken kostet nærmere 200kr og det det måtte liksom et matchende penal til selv om vi faktisk hadde ganske så mange fra før.

Er det bare en regel i Oslo skolen?

Gammel 18-08-09, 22:21   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Merkelig. Her hadde de ikke videre bruk for pennal i 1. klasse, men det var ingen regler mot å ha det med seg.

Gammel 18-08-09, 18:45   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jeg så enig i. For det første er det unødvendig brukte penger, for det andre er det en skuffelse for barnet å ikke få bruke penalet de har fått. Selv om jeg ser argumentene for hvorfor det er greit at skolen stiller med skrivesaker.Men beskjed på forhånd burde de klare.

Her vi bor er det ikke slik, ihvertfall.

Gammel 18-08-09, 18:46   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer nok fra skole til skole om de tillater pennal. Jeg forstår det sånn at mange unger blir veldig distrahert av at de har så mye spennende i pennalet og bruker uforholdsmessig lang tid på å finne det de er ute etter, og at noen lærere derfor foretrekker å ha utstyret i klasserommet og dele ut etter behov fordi det går fortere.

Gammel 18-08-09, 21:19   #6
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det varierer nok fra skole til skole om de tillater pennal. Jeg forstår det sånn at mange unger blir veldig distrahert av at de har så mye spennende i pennalet og bruker uforholdsmessig lang tid på å finne det de er ute etter, og at noen lærere derfor foretrekker å ha utstyret i klasserommet og dele ut etter behov fordi det går fortere.

Forstår barna godt jeg!

Hehe.. Drømmer meg bort her, i tanken på å sitte der ved en pult, med et nydelig vakkert pennal. Fylt av herlige tusjer og fargeblyanter jeg kunne sett på og beundret om de hadde glitrende effekter på. Og som jeg kunne tegnet så mye pent med.

*rett tilbake i barndommens små gleder*

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.