|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Hos oss er det lov med pennal, men jeg kan skjønne et forbud hvis det forstyrrer veldig mye. Jeg ser jo at han mister viskelær og blyantspisser (2-3 ganger i løpet av dette første skoleåret som har vært) og at det blir krangling og surr med hvem som har lånt hva/stjålet eller whatever.
![]() |
#22 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Ikke lov med penal på skolen?
Jeg tror ikke problemet er unødvendige saker i pennalet, men bare at det er så spennende å titte på alle fargeblyantene når man egentlig skal hente en gråblyant o.l.
![]() |
#23 |
Borte
|
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Jeg har hørt før at det ikke er lov enkelte steder. Hos oss har det ikke vært forbud mot pennal og det ligger alltid i sekken. Kjekt med ekstra farger når man er veldig glad i å tegne.
![]() |
#24 |
maler
|
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Hos oss er det ikke lov til å ha med pennal på skolen, vi fikk beskjed om det allerede i mai at vi kunne spare de pengene. Man kan selvfølgelig ha pennal hjemme om man ønsker det, noe må man jo ha blyanter i hjemme også. Vi har det i en boks. De ønsker ikke at de yngste barna skal ha med pennal fordi det tar fokus bort fra undervisningen og fører til mye fikling og ordning med pennalet istedenfor å gjøre det de skal. Vi har fått beskjed om at barna i 2. klasse godt kan ønske seg pennal til jul, så de ønsker vel at de kommer med det etter jul da antar jeg.
![]() |
#25 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Hos oss har barna lov, men skolen har alt av materiell så de trenger det ikke.
![]() |
#26 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Dette høres teit ut! Penalet kan vel legges ned i sekken etter at de har tatt ut blyanten.
![]() |
#27 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?
![]() |
#28 |
Introvert textrovert
|
Det er hva man gjør det til ja. Oransje sekk (Lik for alle) var like stor stas i fjor som den nye dinosaursekken i år.
![]() |
#30 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#31 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke lov med penal på skolen?
Forstår barna godt jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Jeg skjønner forbudet godt. Hvis man f.eks har stasjonsarbeid med 12 minutter på hver stasjon, tar det voldsomt lang tid om det pennalet med alle de spennende greiene skal opp og ned hver gang ... På skolen til ungene er det ikke noe forbud, men der finnes alt de trenger i boks på gruppebordet, i hvert fall for ham i 1., så han trenger strengt tatt ikke ha med pennalet. Sist jeg hadde 1. klasse, informerte jeg om at elevene ikke trengte pennal, men at det gjerne kunne være med i sekken dersom det var viktig for eleven. Ungene klarte fint å forholde seg til at de når det er f.eks. stasjonsarbeid står det de trenger på bordet, mens de gjerne kan bruke pennalet når man har skriveverksted og skal skrive brev/tegne etc. På SFO er det også stas med eget pennal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Vi fikk beskjed om å kjøpe to pennal til storesøster, så det har vi også gjort til broremann.
![]() |
#34 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Har aldri hørt om den regelen, så her er det fritt fram for pennal. Sist redigert av Obelix : 18-08-09 kl 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ikke lov med penal på skolen?Merkelig. Her hadde de ikke videre bruk for pennal i 1. klasse, men det var ingen regler mot å ha det med seg.
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Det er i grunnen en fin regel synes jeg. Man kan fint ha tingene på skolen i en boks på pulten. En annen ting som er litt fint er miljøaspektet i dette. Hos oss jobber vi aktivt med miljøspørsmål og det er få av mine elever som stiller med nye greier hvert år, heldigvis. |
![]() |
![]() |
#37 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Hm, aldri hørt om pennal-nekt før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Vi er pålagt å stille med alt av utstyr, med strek under pennal. |
![]() |
![]() |
#39 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke lov med pennal på skolen?På skolen vår er det kun tillat med runde penal, altså ikke de som er firkantet og som kan gå i flere etasjer. Mye av grunnen er at det ikke er plass til det på pulten og så er det som flere nevner alt for mye spennende dill for de søte små. Her gjelder den regelen tilogmed 3 klasse.
For å demostrere hvor lang tid det tar med førsteklassinger og nytt penal, tok læreren tiden en av de første skoledagene til Storesøster. Når det hadde gått 15 min uten at de hadde greid å gjøre seg ferdig, syns hun det var godt nok poeng til å ha blyanter osv liggende i kassene deres og la dillet ligge igjen hjemme. Foreldrene var selvfølgelig helt enig i dette er den lille demoen vi fikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
I mål
|
Eller som idag (pc ikke utdelt ennå): "Vi trodde ikke vi skulle skrive noe". Neivel? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|