Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor villig låner du vekk dine ting

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 18:25   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor villig låner du vekk dine ting

Jeg låner bort penger om jeg har penger jeg klarer meg uten til jeg får de tilbake. Og i venneverden min så er det litt sånn at vi gjerne har penger/er blakke hver sin gang, så vi spanderer litt på hverandre på skift etter som hvor/når det passer best.

Jeg føler at både jeg og et par av vennene mine har gått tilbake til studentøkonomitendenser de siste årene ...

Gammel 19-08-09, 18:28   #62
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. penger, så blir det gjerne av typen "denne gangen spanderer vi", og så gjør noen andre det neste gang. Aldri vært et problem. Og jeg handler gjerne inn ulltøy til vennebarna også, om jeg finner noe på salg. Så får vi enten igjen penger, eller de handler noe for oss en annen gang. Det går nok aldri nøyaktig opp i kroner og øre, men godt nok til at vi trives med det.

Gammel 19-08-09, 18:29   #63
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg låner aldri ut større beløp, dersom det ikke er noe helt spesielt. Vi måtte forresten låne et stort beløp forleden, min sjels elskede var i oslo med bil da jeg ble syk og sendt på sykehus, han fikk derfor en kompis til å hansle flybillett for seg så han kunne kommet hjem, dvs at han i praksis lånte 2000. Ville dere gjort det for noen?

Ja, det ville jeg gjort uten problem. Har ellers lånt ut både hus og bil og båt og hytte til venner og familie. Vi sa dog nei da mannens 17-årige niese spurte om å få låne hytta og ta med seg et par venner

MEN, jeg låner aldri ut klær og sko. Det liker jeg ikke.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:30   #64
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg låner villig vekk. F eks låner jeg gjerne bilen bort til venner. Nå innrømmer jeg at vi har et litt unikt forhold, men vi har et vennepar som like ved oss, og vi pleier å spøke med "felleseie". Det er ikke bare spøk, for det er mye sånt at vårt er deres, og omvendt.

Litt sånn er det med oss og noen naboer også.

Ellers låner jeg gjerne bort bilen, huset hadde jeg hatt mer betenkligheter med, hytte har vi ikke og ei heller båt.
Andre ting låner vi også vekk, som: filmer, snøskuffe, gressklipper, unger osv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:31   #65
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låner aldri ut større beløp, dersom det ikke er noe helt spesielt. Vi måtte forresten låne et stort beløp forleden, min sjels elskede var i oslo med bil da jeg ble syk og sendt på sykehus, han fikk derfor en kompis til å hansle flybillett for seg så han kunne kommet hjem, dvs at han i praksis lånte 2000. Ville dere gjort det for noen?

Uten betenkeligheter i det hele tatt.

Gammel 19-08-09, 18:44   #66
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja helt klart. I en sånn situasjon tror jeg ikke jeg hadde vurdert om jeg trodde jeg kom til å få pengene tilbake engang.

Vi både låner og låner bort, mest til familie. Jeg er skeptisk til å låne bort bilen til enkelte, og huset har vi aldri lånt bort. Men alt vi har av verktøy etc tror jeg har vært lånt bort mange ganger. Og vi låner ofte av andre. I gata her er det meste av hageredskaper felleseie i velforeninga, veldig greit. Og jeg er glad for at jeg har naboer som har stige.

Gammel 19-08-09, 21:50   #67
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Selvfølgelig, og hadde lånt penger av mamma om jeg var blakk selv.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:20   #68
Slettet bruker
Passiv

Standard

Uten å blunke. Unntakstilstand av denne klassen trumfer alt.

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Selvfølgelig, og hadde lånt penger av mamma om jeg var blakk selv.

Eh - ikke akkurat av mamma kjenner jeg.

Men låne bort pc er ikke planer altså. Det er her i huset.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:29   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig. Jeg er overhodet ikke redd for å låne bort penger til folk jeg kjenner.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:37   #70
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tilbyr meg ikke å låne bort penger i hytt og gevær, men til jeg kan låne bort til folk jeg stoler på. Og i et slik tilfelle ville jeg gjort det.

Å låne bort huset ville krevd litt forberedelser, fordi vi har det så rotete. Men jeg hadde gjort det. Og ellers kan jeg egentlig ikke komme på ting jeg ikke vil låne bort.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:42   #71
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg låner bort alt jeg har forutenom penger.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:07   #72
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg må korrigere meg selv litt, jeg låner bort ting til mine barn og min søster.

Gammel 19-08-09, 23:08   #73
Skvetten
Passiv

Standard

Selvsagt. De jeg har som mine nærmeste venner står jeg ved i alle situasjoner.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:13   #74
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er visst ganske raus på dette. Vi har lånt bort leilighet, bil, barn, bøker, TV, klær, gressklipper - tja, det meste.

Jeg er ikke raus på låning. Men jeg kunne lånt bort alt det du skriver over der bortsett fra leilighet og klær.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:16   #75
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan låne bort det aller meste, også penger så lenge jeg selv har så jeg klarer meg. Jeg går ut fra at jeg får tilbake det jeg har lånt bort. Huset har vi også lånt bort til andre. :raus:

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:17   #76
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kjenner i hovedsak 2 par rimelig godt her vi bor, og det ene ser vi jevnlig (1 gang i mnd) og det andre sjeldent (3-4 gang i året). Vi er som regel hjemme på ettermiddagene, om vi ikke er på noe spesifikt, eller ute med ungene på noe. Ergo sjansen for å låne bort noe er da minimal. Låner jeg noe selv, er jeg veldig nøye på å huske det og levere tilbake så raskt som mulig. Det irriterer meg veldig om noen er sløve på sånt. Spesielt om det er med penger. Man føler seg ille til mote av å be om tilbakebetaling, så da bør låner følge opp ting. Så låner jeg bort noe, så er det til noen jeg vet er "pliktoppfyllende" som meg selv. Jeg låner ikke bort babysaker og sånt, men har det til jeg ikke trenger det selv. Da selger jeg eller gir jeg bort ting. Vi kunne nok ha lånt bort huset til nær familie som kom forbi, men ikke mer perifer nei. Penger kunne jeg lånt bort om det var snakk om en 50-lapp i kantina liksom. Ellers begrenser låning seg i hovedsak til meg og mamma. Det har vel gått begge veier. Mannen er nok litt mer åpen for å låne bort ting. Men igjen så kommer det helt an på personen. Jeg kjøper heller ting selv enn å låne.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:30   #77
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Her kjenner jeg at jeg veldig på nett med Dronningen og Smilefjes!
Veldig.

Gammel 19-08-09, 23:43   #78
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er unormalt villig til å prakke mine ting på andre.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:18   #79
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lar meg imponere over deres fullstendige raushet her

Gammel 20-08-09, 00:20   #80
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg låner ikke bort mannen min, da. Selv om naboene maser fælt når de ser at han maler huset vårt, klipper plenen, henger opp klesvask og sånn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.