|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner bort penger om jeg har penger jeg klarer meg uten til jeg får de tilbake. Og i venneverden min så er det litt sånn at vi gjerne har penger/er blakke hver sin gang, så vi spanderer litt på hverandre på skift etter som hvor/når det passer best.
|
|
|
#62 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingAng. penger, så blir det gjerne av typen "denne gangen spanderer vi", og så gjør noen andre det neste gang. Aldri vært et problem. Og jeg handler gjerne inn ulltøy til vennebarna også, om jeg finner noe på salg. Så får vi enten igjen penger, eller de handler noe for oss en annen gang. Det går nok aldri nøyaktig opp i kroner og øre, men godt nok til at vi trives med det.
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor villig låner du vekk dine ting
Ja, det ville jeg gjort uten problem. Har ellers lånt ut både hus og bil og båt og hytte til venner og familie. Vi sa dog nei da mannens 17-årige niese spurte om å få låne hytta og ta med seg et par venner
|
|
|
#64 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Litt sånn er det med oss og noen naboer også. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Personlig pessimist
|
Uten betenkeligheter i det hele tatt.
|
|
|
|
#66 |
|
maler
|
Ja helt klart. I en sånn situasjon tror jeg ikke jeg hadde vurdert om jeg trodde jeg kom til å få pengene tilbake engang.
|
|
|
#67 |
|
Til tider hjulbeint
|
Selvfølgelig, og hadde lånt penger av mamma om jeg var blakk selv. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Passiv
|
Uten å blunke. Unntakstilstand av denne klassen trumfer alt.
Eh - ikke akkurat av mamma kjenner jeg. |
|
|
|
#69 |
|
intro
|
Selvfølgelig. Jeg er overhodet ikke redd for å låne bort penger til folk jeg kjenner.
|
|
|
|
#70 |
|
Originala
|
Jeg tilbyr meg ikke å låne bort penger i hytt og gevær, men til jeg kan låne bort til folk jeg stoler på. Og i et slik tilfelle ville jeg gjort det. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner bort alt jeg har forutenom penger. |
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Selvsagt. De jeg har som mine nærmeste venner står jeg ved i alle situasjoner. |
|
|
|
#74 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er ikke raus på låning. Men jeg kunne lånt bort alt det du skriver over der bortsett fra leilighet og klær. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg kan låne bort det aller meste, også penger så lenge jeg selv har så jeg klarer meg. Jeg går ut fra at jeg får tilbake det jeg har lånt bort. Huset har vi også lånt bort til andre. :raus:
|
|
|
#76 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingVi kjenner i hovedsak 2 par rimelig godt her vi bor, og det ene ser vi jevnlig (1 gang i mnd) og det andre sjeldent (3-4 gang i året). Vi er som regel hjemme på ettermiddagene, om vi ikke er på noe spesifikt, eller ute med ungene på noe. Ergo sjansen for å låne bort noe er da minimal. Låner jeg noe selv, er jeg veldig nøye på å huske det og levere tilbake så raskt som mulig. Det irriterer meg veldig om noen er sløve på sånt. Spesielt om det er med penger. Man føler seg ille til mote av å be om tilbakebetaling, så da bør låner følge opp ting. Så låner jeg bort noe, så er det til noen jeg vet er "pliktoppfyllende" som meg selv. Jeg låner ikke bort babysaker og sånt, men har det til jeg ikke trenger det selv. Da selger jeg eller gir jeg bort ting. Vi kunne nok ha lånt bort huset til nær familie som kom forbi, men ikke mer perifer nei. Penger kunne jeg lånt bort om det var snakk om en 50-lapp i kantina liksom. Ellers begrenser låning seg i hovedsak til meg og mamma. Det har vel gått begge veier. Mannen er nok litt mer åpen for å låne bort ting. Men igjen så kommer det helt an på personen. Jeg kjøper heller ting selv enn å låne. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner ikke bort mannen min, da. Selv om naboene maser fælt når de ser at han maler huset vårt, klipper plenen, henger opp klesvask og sånn.
|
|
![]() |
|
|