Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPod touch og gratis spill

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 22:24   #1
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

iPod touch og gratis spill

Poden kjøpte seg iPod touch i går og nå skal vi se om vi får lagt til noen spill.
Noen som vet om noen fine spill for 8-åringer - og som i tillegg er gratis?

Gammel 19-08-09, 22:47   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: iPod touch og gratis spill

Skavvise hva han sa her nå:

Opprinnelig lagt inn av drømmeprins og gamingansvarlig i husholdningen

Gå på ipod store, se på games nedover på venstre side, så får du opp borterst nederst til høyre kommer det opp top free apps -> da kommer du ti de hundre mest nedlastede gratisspillene.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:48   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mulig han sa applestore? Eller noe sånt store-greier?

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:50   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

App store.

Gammel 19-08-09, 22:51   #5
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott! Nå har jeg klart å finne noen direkte på iPoden, og de legger seg pent der de skal. De jeg laster ned på iTunes blir på mystisk vis borte? Må jeg gjøre noe mer etter at de er lastet for å få de på iPoden? (Den er koblet til ja )

Gammel 19-08-09, 22:51   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Appstore sa han ja. Jeg bare trodde han slukte en stavelse jeg, så skulle jeg ordne den selv.

Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:26   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du synk'et iPoden da?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:29   #8
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Har du synk'et iPoden da?

Nå har jeg gjort det, og jammen ramlet ikke de siste spillene jeg hadde lastet på pcen inn også.
Takk for svar!

Og - bær over med meg, jeg kommer nok med mange dumme spørsmål om iPod etterhvert.

Gammel 20-08-09, 00:41   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lite tips på veien - ikke gi sønnen din koden, for da finner han fort ut at han kan laste ned betalingsspill også...

Og hvis det er itunes, internett og youtube på den, så er det smart å gå inn på innstillingene og sette på parental controll, slik at du kan styre hva han laster ned.

Vi har forresten også erfart at ipoden har låst seg når det ble for mange gratis-spill. Et nettsøk viste at det tydeligvis er en viss fare for det. Vi måtte slette absolutt alt og legge inn igjen betalingsspillene, og så laste ned (noen av( gratisspillene på nytt.

Gammel 20-08-09, 00:48   #10
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Aha, takk for tips!
Koden skal han helt sikkert ikke få! Han får komme rekende til mamman sin hvis han skal gjøre noe som krever kode.
Kan jeg begrense hva han ser på på Youtube? Det kunne vært greit å gjøre både på iPoden og pcen hans kjenner jeg, men jeg trodde ikke det gikk? Hvordan gjør man det?
(Han er stort sett interessert i skating og snowboard og sånn, men klikker han seg videre og videre kan man til slutt høre "SJEKK; DE KLIIIINER!!" Har jeg hørt. Og da kan man også fort bli litt engstelig for hvilke andre ting som kan dukke opp. )

Gammel 20-08-09, 03:54   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er parental control på eldstemann sin i alle fall, og da er det en setting som sier at man kan velge aldersnivå på hva de får opp både på podcast, itunes, internett og utube. Hvordan det funker i praksis har jeg ikke undesøkt enda, hare bare satt aldersgrensen på 12 år (hun er 9 år, men Harry Potter fan på sin hals, så da må jo muligheten for å se det være til stede...) Tenkte jeg skulle ta noen søk for å sjekke.

Det ligger under instillinger - restriksjoner.

Gammel 20-08-09, 07:19   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ungene mine har over hundre spill på sine - det er null problem så langt.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.