|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsbolig
Ok er det vel ikke, egentlig. Men hvis tilbudet er der er det jo de som vil benytte seg av det. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg vil jo tro at jeg hadde tenkt som deg. Både fordi jeg ikke hadde forventet at boligen kunne ha isolerings-regime og fordi jeg ikke ville utsatt andre for smitte. Og så ville jeg kanskje også villet ha barnet mitt hjemme når det var sykt, også for min egen del. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligNå har man dem som sender ungene på skole og barnehage selv når dem er dårlige og håper i det lengste att det ikke blir oppdaget. Men husk for noen så kan det føles ganske skremmende og ha ansvaret for ett barn som faktisk kan få alvorlige følger av sånne sykdommer, att det rett og slett er lettere og la andre ta seg av den avgjørelsen og overvåkninga av barnet. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Originala
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg tror jeg ville tenkt som deg, Inagh, men de tankene som m^2 presenterer streifet meg også. Kanskje føles det tryggere å ha barnet på et sted med helsepersonell? Kanskje er livssituasjonen generelt så belastende at tanken på en periode uten avlastning virker uutholdelig? Kanskje har samarbeidet med kommunen kommet skjevt ut, og de (atter en gang) opplever at hjelpeapparatet fraskriver seg ansvaret og prøver å dytte det over på dem istedet? Kanskje det ikke nødvendigvis er sånn de tenker en gang, men at de ikke har tenkt å nikke med en gang kommunen ber om en forsikring? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg ville nok tenkt slik som deg, og siden jeg anser meg selv om relativt normal, så stiller nok du også i den gruppen.
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg tenker som deg. Men jeg har jobbet på avlastningsbolig og jobber på en ungdomsbolig, og vet at selv om de fleste tenker som deg, er det langt i fra alle. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg ville nok tenkt som deg Inagh, men flere av poengene som m^2 nevner ville nok også spilt inn.
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg vet ikke, fordi jeg syns det er helt umulig å sette meg inn i deres situasjon. Men kommer det ikke an på avlastningsbehovet, tror du?
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsbolig
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligDet gjør det nok helt sikkert Polyanna, det og hensynet til familiesituasjonen generelt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligOg vet du, Inagh, så tenkte jeg faktisk på en liten diskusjon her inne for en tid tilbake. Det var snakk om funksjonshemmede barn og barneboliger, og et eller annet nek skrev noe sånt som "barneboliger?!
|
|
|
#33 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligDu er helt normal. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligDe fleste boliger har vel rutiner for når de kan ta imot barn og ikke. Denne svineinfluensaen gjør jo at alle lager beredskapsplaner, Og det er vel derfor det kommer opp. Jeg vet foreldre tenker veldig forskjellig rundt et funksjonshemmet barn og sykdom. Noen oppfatter seg selv som mest kompetent på eget barn og tenker som deg, andre blir helt overveldet av en sykdomssituasjon og ønsker avlastning/at noen andre overvåker barnet. Jeg synes uansett at du er helt normal som tenker sånn, men jeg ville ikke uten videre gått med på at du var unormal selv om du hadde håpet at avlastningsboligen kunne håndtere influensasykdom.
|
|
|
#36 |
|
heimføing
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligHvordan er "reglene" ved andre typer smittsomme sykdommer som kan være farlig for "den rette mottakeren"? Vannkopper eller annet? Eller ble det en dårlig sammenligning kanskje? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsbolig...
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 26-10-12 kl 00:46. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligSyns også at sykehus virker som et bedre alternativ, Inagh. Og håper du ikke syns jeg var altfor streng... Jeg lærte litt av det innlegget din den gangen, skjønner du, og tenkte at du kunne lære litt av det du også.
|
|
|
#39 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg er i allefall helt enig i at barn som får svineinfluensa må isoleres fra de andre i barneboligen.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsboligJeg ville tenkt akkurat som deg.
|
![]() |
|
|