|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe
Det finner ikke jeg snodig i det hele tatt.
|
|
|
#62 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nja, arbeidsoppgaven hans i dette tilfelle er lettere enn å bygge hus og pusse båt. Han har fint mulighet til å jobbe i sitt eget tempo på arbeidsplassen. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
saftig
|
Really?
|
|
|
#65 |
|
Gangster girl
Ja, jeg vet det |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeVeien ut av utbrenthet er jo nettopp å komme i gang med oppgaver hvor det er absolutt null krav, så sakte men sikkert trappe opp til man tåler krav også - så er man på plass igjen. At en som er utbrent begynner å få orden på huset og tingene sine er et tegn på at det hjelper - han blir bedre. |
|
|
|
#68 |
|
Personlig pessimist
|
Det er det faktisk ingen automatikk i. Jeg har aldri vært sykemeldt pga sykdommen jeg har. Det samme gjelder mesteparten av unge uføre og mange som er uføre pga ulykker f eks.
|
|
|
|
#70 |
|
Pauset
|
Enda en måte å underbygge trygdede som svindlere. Snart er jeg trygdet, og jeg kommer til å dra på Harryturer, og jeg håper jeg klarer å jobbe litt. Legen ville uføretrygde meg 100 %, men jeg nektet. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Personlig pessimist
|
Det er du antagelig ikke alene om. Jeg opplever stadig at folks kunnskap om uføretrygd ikke er så god som de gjerne tror...
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Det er veldig sant, det er jo faktisk mennesker som aldri får lov til å jobbe men som blir ung ufør før arbeidslivet starter. Trist for de det gjelder siden utbetalingene er så lave som de er og fordi det er såpas stigmatiserende som det er i dagens samfunn. Ikke bare blir man fratatt muligheten til å jobbe som alle andre, man skal til og med møte blikket til de som mener at man bare er lat. |
|
|
|
#73 |
|
Gangster girl
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeJeg må si du har stå på vilje jessica, legen min vill også sykemelde meg for en lengre periode pga hjerte greier, jeg ville ikke det jeg. Og jeg hadde nok også reist på harrytur |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeJessica: Du må jo være enig i at det ER et faktum at det svindles med trygd? Man får jo innimellom tatt leger som driver med dette som business. Og når folk jobber svart som snekker når de er trygdet fra snekkerjobben sin, så er det SVINDEL! Å innse det og å kritisere det har ikke noe med det å gjøre at reelt trygdede selvsagt hverken skal mistenkeliggjøres eller nektes å gjøre normale livskvalitetsting. Men det er ikke å dømme dere, om man blir forbannet på de svindlerne som finnes der ute?
|
|
|
#75 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeKlart det går an å diskutere trygdemisbruk. Men må det gjøres hver gang en uføretrygdet nevner situasjonen sin?
|
|
|
|
#76 |
|
Bedreviter
|
Hva er din definisjon av "lettere arbeidsoppgaver" egentlig? Er det fysisk du tenker på, så er det totalt likegyldig. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeUavhengig av hvilken grunn, så vet du hvertfall mindre om uføretrygd enn du selv trodde.
|
|
|
|
#78 |
|
Pauset
|
Ja, jeg er helt klar over at det svindles med trygd, og det antyder jeg også i mitt siste innlegg. De skal tas de som svindler, og det koster meg ingenting å si fra om jeg vet om noen, men da skal jeg være sikker på at den personen svindler. Den som svindler, svindler fra alle oss andre, altså fellesskapet. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Gangster girl
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeLette arbeidsoppgaver kan vel ikke akkuratt måles, det er jo veldig individuelt fra person til person. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Epikur
|
Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeJessica: jeg linket ikke til artikkelen for å være slem, men for å vise at det FAKTISK svindles med trygd, noe som igjen gjør at tilliten til systemet og dermed de trygdede blir mindre.
|
![]() |
| Emneord |
| trygdede |
|
|