|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lønnsnivået i NorgeJobber som doktorgradsstipendiat og har vel rett i underkant av 350.000 om jeg husker rett. Lengst mulig utdannelse (og studielån), null mulighet for betalt overtid, og på godt og vondt ikke noe timeregnskap, men ekstremt interessant, variert og selvvalgt jobb som jeg ikke ville byttet med noen. At jeg tjener 50.000 mindre enn en sykepleier som jobber skift og har folks liv i hendene på daglig basis skulle bare mangle.
|
|
|
|
#62 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Lønnsnivået i NorgeFlyg. leder. Begynnerlønn ca. 570.000 evt. 610.000 (avhengig av arbeidssted) inkl. tillegg men eksl. overtid. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Lønnsnivået i Norge
Jeg synes det er dårlig, ja. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Er kostnadsnivået så høyt i Norge? Det er vel få land som har så stor kjøpekraft som oss.
|
|
|
|
#65 |
|
Shake it out!
|
Jeg tror jeg uttrykker meg litt dårlig
|
|
|
#66 |
|
Princess Skids and Scars
|
Really? Jeg sier ikke at du har feil, men det forbauser meg stort. Det betyr at godt under 25000 pers i norge tjener mer enn 7-800' Jeg tror nesten alle fedrene til mine venninner ligger rundt der og jeg kommer ikke fra noe spesielt rikmannsmiljø. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men da jobber kanskje begge dere - som meg - i staten? (jeg har hovedfag informatikk) |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Ser lyst på livet
|
Staten, eller helsevesen ja, og det er et valg jeg har tatt. Så jeg er overhodet ikke misfornøyd, ville bare få frem litt flere nyanser i debatten. bl.a. i forhold til spl som tjener 400.000 med 3 års høyskoleutd. jeg skulle bli lønnet likt som en spl. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Lønnsnivået i NorgeOm man ser på statistikken til Floksa, ser man at vi bruker desidert mest penger på bolig. Dette er jo en tankevekker, da det som kjent koster veldig mye mer å bo i Oslo, enn f.eks. Kristiansand. Når jeg som bor i Oslo likevel ikke har høyere begynnerlønn enn min venninne som har bosatt seg og jobber i Kristiansand, blir jeg litt skeptisk. Vi har begge høy begynnerlønn (400.000) i forhold til vår 3-årige utdanning, men jeg har en leilighet som koster det dobbelte av hva de kan få et rekkehus for der nede. Er det rettferdig? Én ting er at man kan si at man har valgt å bo her. Jaha, og da skal man liksom flytte til et sted man ikke kjenner noen fordi det er dyrt å bo her vi bor?
|
|
|
#71 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Lønnsnivået i NorgeJeg er utdannet førskolelærer, og jeg synes ikke at begynnerlønna for oss er så veldig dårlig. Men jeg synes klatringen er dårlig
|
|
|
#72 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Lønnsnivået i NorgeEnig med Hatti. Det høres passe spinnvilt ut å skulle lønne de som jobber i Oslo bedre for at de skal ha råd til hus. Jeg skulle gjerne bodd i byen, men vi har valgt å prioritere større hus enn de godene man får av å bo i byen. Til gjengjeld betaler jeg i dyre dommer for 2 biler og månedskort på toget, og vi må inn til byen for de fleste kulturtilbud, shopping osv. Hadde jeg fått høyere lønn hvis jeg bodde i Oslo, ville vi selvsagt flytta. Men det er vel neppe særlig demokratisk eller distriktspolitisk smart. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Sv: Lønnsnivået i NorgeMan kan godt bo i grei avstand til Oslo når man jobber der for ikke mye dyrere pris enn i Kristiansand for eksempel. |
|
|
|
#74 |
|
Pauset
|
Sv: Lønnsnivået i NorgeJeg har 326 000. Pedagogisk leder siden august 08, rett ut av høyskole i mai. Jeg syns egentlig jeg tjener litt lite i forhold til lengden på utdannelsen, og sammenliknet med mange andre bachelorgradutdannelser. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Glem for all del ikke at i disse 400.000 ligger det mange kveldsvakter, vakter hvor en går av 22.30 den ene kvelden og på igjen 07.15 dagen etter, helgevakter både lørdag og søndag.
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lønnsnivået i NorgeJeg er overrasket over det dere forteller ang. lønnsnivået og forstår at jeg som ufaglært, uutdannet i det faget jeg jobber i, bør takke og bukke og være fornøyd med lønna og jobben min. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Lønnsnivået i NorgeJeg er delvis enig og delvis uenig med Hattifnatten. Det er ikke for å kunne kjøpe rekkehus jeg har valgt å bosette meg i Oslo, men jeg kan faktisk få et stort hus for en brøkdel av prisen for vår leilighet andre steder som er mindre sentrale. Det jeg prøver å få frem er at de som er i etableringsfasen som søker seg jobber i Oslo, også faktisk bør ha en mulighet til å etablere seg der. Slik boligprisene har blitt i Oslo nå, er det bortimot umulig å skulle etablere seg her som nyutdannet (vi klarer det helt fint, for mannen er langt fra nyutdannet). Om det er boligprisene eller lønnen som bør justeres, er en annen diskusjon.
|
|
|
#78 |
|
|
Det har nok mye med typen stilling jeg har, og at de er veldig fleksible der jeg jobber. Skulle jeg hatt en tilsvarende lederstilling med like mye ansvar i det private, og innenfor tilsvarende fagfelt ville det vært forventet en helt annen lengde på arbeidsdagen, jeg ville sannsynligvis ikke kunne beholdt stillingen gjennom lillegutts og egen sykdom, og det ville sannsynligvis vært høyst vanskelig å få arbeidsdagen tilrettelagt slik jeg har fått det nå ift jeg jobber på kveldstid og har kortere dager. Jeg har også en "stand-in" som tar enkelte reiser og møter for meg. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Peppy!
|
|
|