|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Oppskrift på de aller beste vaflene?Anyone? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vafflene?????Hvis jeg skal lage vanlige vafler, så bruker jeg hvetemel, sukker, smeltet smør, litt vaniljesukker, bittelitt salt, litt kardemomme, melk og egg. Vaffelrøre blir best med ikke for mange egg. Pannekakerøre derimot, der skal det være masse egg. |
|
|
|
#3 |
|
tankefull
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vafflene?????Jeg lager bare på slump, men det blir sånn ca: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vafflene?????Masse egg. Minst seks. |
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vafflene?Jeg slumper bare selv jeg, men fant noen oppskrifter som du kan se etter hvis du synes det er lettere.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vafflene?
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på de aller beste vafflene?4 egg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vafflene?
sveler - eller lapper som jeg kaller det da, i vaffeljernet har jeg ikke prøvd før. Men det må nok prøves. Hørtes veldig godt ut.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vaflene?Jeg har også i fløte, rømme, kulturmelk, til og med yoghurt hvis jeg har noe det haster litt med å få brukt opp. Og Lille Ru, havregryn i vafler er kjempegodt! |
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på de aller beste vaflene?Dette er min favoritt. Dette er veldig kakete vafler da, søte og tykke. Men det er sånn jeg liker dem.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på de aller beste vaflene?Jeg lager aldri vafler. Dvs jeg har kanskje lagd det 2-3 ganger i løpet av livet. Men spise vafler gjør jeg. Verdens beste vafler fikk jeg på Fredriksten festning for mange år siden, men tror du damen ville dele oppskrift med meg? Nei,for den var hemmelig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vaflene?Jeg har alt mulig i vaflene mine. Men det som går igjen er egg, sukker(ikke alltid), vaniljesukker, melk, eple/appelsinjuice, bakepulver, smeltet smør, hvetemel, og alltid ett egg tilslutt.
|
|
|
|
#14 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Oppskrift på de aller beste vaflene?Her er basisoppskriften min på vafler:
|
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Oppskrift på de aller beste vaflene?Synes vaffler blir gode med rømme i. Svigermor lager gode vaffler. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
tankefull
|
Sv: Oppskrift på de aller beste vaflene?
Jeg fikk de beste vaflene i Borggården (?) der rett ved Nidarosdomen, men kom ikke på å be om oppskrift. Jeg hadde vel neppe fått den heller. |
|
|
|
![]() |
|
|