|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Ok. Jeg skal ta meg i sammen.
|
|
|
#22 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?- Ektekapsloven ja, av nøyaktig samme grunn som Scarlett. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Jeg brenner sterkt for svake grupper, med voldsutsatte og rusmisbrukere og deres familier i spissen. Men også andre svake grupper. |
|
|
|
#25 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?- Undervisning. En generell heving av kvaliteten i grunnskolen, men med spesifikk fokus på styrking av tilbudet til svake elever.
|
|
|
#26 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Oj, denne var vanskelig faktisk.
|
|
|
#27 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Med hjertesaker, så menes de sakene dere setter høyest og dermes stemmer hovedsaklig etter? Eller? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Helse.Styrke spesielt psykisk helse for barn og unge.Mer til eldreomsorg.
|
|
|
#29 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Venstre, kvinne! Venstre!
Jeg tenker på enkeltsaker som kommer frem, og som det er lette å styre etter. Jeg synes skolepolitikk og store økonomiske skillelinjer punkter der jeg lett kjenner hvor jeg hører hjemme, men det er litt vanskelig å definere det med ord. Men noen enkeltsaker definerer liksom synet mitt veldig lett. Etter min mening kan man liksom ikke stemme Venstre og være uenig i at homofile skal ha like rettigheter i samfunnet. Og den sakene alene gjør det soleklart at jeg f.eks. ikke kan stemme KrF noensinne.
|
|
|
#30 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Øh... Skal vi se, det må bli noe sånt som
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Rrettigheter for de uten talespråk - og penger som følger rettighetene. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Skulepolitikk, miljø og velferdsstaten. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?I tilfeldig rekkefølge: Skole og utdanning, Likestilling (avskaff kontantstøtten), Norsk EU medlemskap. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?1. Ytringsfrihet – Egentlig er jo det nok, siden ytringsfrihet er en nødvendig og tilstrekkelig forutsetning for et fritt og demokratisk samfunn; for at verden skal kunne gå fremover er det viktig at alle kan uttale seg uten å være redde for represalier, og med visshet om at samfunnet stiller opp på deres side dersom noen prøver å hindre dem i å si hva de vil. Ideelt sett skulle alle også ha muligheten til å bli hørt, men det forblir nok, blogging og twitring til tross, en ren utopi. (Vår sittende regjering har dessverre – flere ganger – vist seg svært fiendtlig til dette, viktigste, punktet). |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?-Skole og utdanning, med fokus på kvalitet (innunder her også sfo og barnehage)
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 27-08-09 kl 23:27. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Shake it out!
|
Personvern, ja... Skoleårdet har akkurat begynt her i USA, og ungene har kommet hjem med fire tonn skjema som skal fylles ut. Derav et nytt pålegg fra Departementet For Skole eller hva det nå enn heter her. Man skal registre rase og etnisitet! Javel? Riktignok er det et punkt på enrolment-skjemaet man uansett fyller ut (der vår datter ganske uriktig stod oppført som "white, non-latino",
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Miljø |
|
|
|