|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Bunadsko i Oslo sentrum?Jeg trenger bunadsko i dag, helst i sentrum øst. Hvor finner jeg noen til en akseptabel pris, men i ekte skinn? Er det regler for bunadsko også? Og hvor finner jeg røde bomullsknestrømper?
|
|
|
#4 |
|
Smugleser
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Sikt deg inn på Klaveness. Selv om du bare skal bruke skoene et par ganger om årene så er det hyggelig at skoene ikke spiser på føttene dine i denne perioden.
|
|
|
#8 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Man har dem resten av livet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Vet ikke om de fortsatt har på økonomisko jeg? Men de har noen som var kjempe godee på, de skal jeg kjøpe meg ihvertfall. Men tror kanskje at det kan være sesongbetinget når de har det?
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Det ble et par Klaveness til den nette sum av 950,- kroner. Siden jeg har klippekort hos Sannergatens skotøymagasin, kan jeg kjøpe de neste skoene til halv pris. Veldig irriterende å kjøpe dyre, stygge sko til full pris.
|
|
|
#11 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Bogerud?
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Jeg har funnet ut at jeg kan passere som gift, og kan derfor ha svarte strømper. Det er vel greit når man har samboer og felles barn? Koneskautet er derimot borte vekk, så hestehale med sløyfebånd må erstatte det. Eller er det fullstendig faux pas i bunadsammenheng?
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?nå skulle jeg akkurat til å tilby deg å låne et par, men så har du kjøpt... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Takk for tilbudet! Jeg tror det kanskje hadde blitt litt vel stort. Jeg må nok ned på husfliden og sjekke hva et nytt koneskaut koster i morgen, jeg finner ikke ut hva jeg skal gjøre med håret mitt. Jeg har ikke bunadshår.
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Ah. Vår lokale bunad har sånn stivt rep til å tjore rundt håret. Egentlig skal det vel ligge oppå a la Bjørn Borg, men det funker veldig godt som hårbånd/bøyle-sak; litt sånn som avataren din.
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?
|
|
|
#18 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Du kan låne mitt, altså.
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Mitt er ikke så ille egentlig. Man ser litt nonnete ut, men ikke helt koko. Jeg tror jeg bare går for hestehale med svart silkebånd eller noe, men tusen takk for tilbud om å låne repet ditt!
|
|
|
#20 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Bunadsko i Oslo sentrum?Åh, sorry, jeg blingset, jeg trodde du hadde tenkt å anskaffe deg et sånt roggebånd bare for denne ene anledningen, og DET hadde jo vært for dumt. Båndet til skautet høres jo absolutt mye bedre. Ja, eller hestehale seffern. (Det bruker jeg. Enten det eller sette det opp i en topp, uten plastklyper eller sånt da, eller hestehale med svart litt tykk strikk. Eller to fletter når jeg tar den helt ut.
|
|
![]() |
|
|