Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den offisielle FP-vinen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-09, 23:14   #241
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den offisielle FP-vinen

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Kald rødvin er godt.

Helt enig.

Da jeg var barn så la pappa vinen oppe på peishylla. Den må ha vært nær kokepunktet når de drakk den. Det er godt at tidene (og vintemperaturene) forandrer seg.

Gammel 29-08-09, 23:16   #242
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Helt enig.

Da jeg var barn så la pappa vinen oppe på peishylla. Den må ha vært nær kokepunktet når de drakk den. Det er godt at tidene (og vintemperaturene) forandrer seg.

Mens faren min hadde isbiter i vinen på forretningsreise i Bordeaux (dere kan tenke dere reaksjonen). Godt vi er mye mer sofistikerte nå til dags.

Jeg skåler i en deilig Zinfandel fra California i kveld, og har ledd mye og godt til Komiprisen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:30   #243
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Puh! Har brukt en liten evighet på å pusle den rosa sangen nå! Flinke Tåtti!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:35   #244
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker rødvinen kald jeg. Og har flere ganger gjort som faren til MinaX, hvor jeg har puttet isbiter i glasset hvor vinen har vært for varm. Det er mange som er flaue over å spise ute med meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:40   #245
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Puh! Har brukt en liten evighet på å pusle den rosa sangen nå! Flinke Tåtti!

Jeg brukte også en evighet hvis det er noen trøst. Det hjalp sikkert ikke at jeg hadde fortært to glass bryllupsvin først.

Gammel 29-08-09, 23:42   #246
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg brukte også en evighet hvis det er noen trøst. Det hjalp sikkert ikke at jeg hadde fortært to glass bryllupsvin først.

Men jeg er kliiiin edru. Bare en kopp kaffe og litt is innabords. Er det jeg som er treig eller du som er skarp?

Kan jo si at jeg har feiret med god presskannekaffe og italiensk is? Det er vel en fin erstatning for råååsa vin, syens jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:48   #247
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat dette er det jeg også tenker. Den har ingen distinkt smak akkurat, men den går helt greit ned ..... for å si det sånn.

Hvis noen skal ha behov for en "tilvenning til rødvin"-vin, så er dette noe å anbefale. Og vi trenger IKKE fortelle det til 4-åringen som har valgt vinen.

jeg sier selvsagt til den lille foreløpig-avholdskvinnen at vinen var utmerket! Jeg liker fruktige viner, og denne var absolutt fruktig, og med litt mer tyngde etterhvert synes jeg. Helt fint til tapas!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:50   #248
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Helt fint til tapas!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:58   #249
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg sier selvsagt til den lille foreløpig-avholdskvinnen at vinen var utmerket! Jeg liker fruktige viner, og denne var absolutt fruktig, og med litt mer tyngde etterhvert synes jeg. Helt fint til tapas!

Er den helt fin som i grei nok, eller helt fin som i veldig god?

Jeg føler snart at jeg vil teste vinen selv. Men, har smilefjes vondt i hodet pga vinen, eller andre ting? Jeg får migrene av rødvin med for mye garvesyre.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 00:00   #250
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Dette er en vin med ganske lite garvesyre tror jeg.
Kjennes slik ut ihvetfall.
Jeg synes vinen er god. God bare å drikke uten mat til. men jeg er ikke akkurat en vinkjenner.
Og den passer også ypperlig til smågodt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 00:02   #251
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Den var god! Tror ikke jeg kjenner forskjell sammenlignet med en 100-og-noe-kronersvin, men ikke en eksplosjon av smak, da.

Og nå skjønte jeg hva Tjorven mente med "introduksjonsvin" og "ikke si det til Kløver"... Får håpe råååsa-perioden er over innen hun kommer i den alderen.

Gammel 30-08-09, 00:07   #252
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Det er en vin som egner seg hvis man skal drikke den uten mat. Det er ikke den beste jeg har smakt, men helt klart verdt prisen sin.

Hvis jeg var fjortis og skulle på vinfylla, så hadde den vært et helt utmerket valg. Men det er noen år siden jeg var fjortis.

Gammel 30-08-09, 00:10   #253
pippimamma

pippimamma sin avatar

pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det høres ut som jeg må teste den. Etter et kjapt søk på vinmonopolets nettside, ser jeg at de har opptil flere igjen på polet her.

Gammel 30-08-09, 00:11   #254
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det høres ut som jeg må teste den. Etter et kjapt søk på vinmonopolets nettside, ser jeg at de har opptil flere igjen på polet her.

Har ikke FP resnket hyllene i det ganske land allerede?

Gammel 30-08-09, 00:12   #255
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Har ikke FP resnket hyllene i det ganske land allerede?

Nei, men det var flere pol som kun hadde en flaske igjen.

Gammel 30-08-09, 00:15   #256
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Nå er det nattinatt i Kaninhulen, så dere får kose dere videre!

Gammel 30-08-09, 00:18   #257
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg må innrømme at jeg fikk et par rare blikk av fjortisgjengen som stod ved vinhylla da jeg strakk meg forbi dem og tok den rååååååsa vinen. I deres øyne er jeg jo en gammal kjerring og skulle ikke valgt sånn vin.

Jeg har alltid sett veldig ung ut (er nå 33), men i dag ble alle før og etter meg spurt om leg, men ikke jeg. OK; de før og etter meg i køen var langt yngre enn meg. Han kunne jo spurt meg bare for å være snill, vel.

Gammel 30-08-09, 00:20   #258
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sendte mannen tydeligvis til feil pol...
Nå takker jeg for meg, på tide å køye.
God bedring til Smilefjes.

Måtte Mim og gjengen holde det gående til langt på natt.

Gammel 30-08-09, 00:23   #259
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det ble så sent her at jeg skåler i brus, men jeg vil være med i skål for brudeparet.
I det minste husket jeg å finne frem den lilla tunikaen igjen, nå skal jeg hente litt potetgull også.

God natt Ole Brumm, god bedring SF og tonnevis sympati til den unge kvinnen som møtte på en ubeleven Vinmonompolansatt i dag.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 01:46   #260
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg må innrømme at jeg fikk et par rare blikk av fjortisgjengen som stod ved vinhylla da jeg strakk meg forbi dem og tok den rååååååsa vinen. I deres øyne er jeg jo en gammal kjerring og skulle ikke valgt sånn vin.

Jeg har alltid sett veldig ung ut (er nå 33), men i dag ble alle før og etter meg spurt om leg, men ikke jeg. OK; de før og etter meg i køen var langt yngre enn meg. Han kunne jo spurt meg bare for å være snill, vel.

Pfft, de tenkte vel heller at den vina sikkert er bra, når voksne folk kjøper den.

Emneord
råsa bryllupsfest

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.