Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbud mot vanlige lyspærer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 12:05   #81
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Næh. Ikke enig.
De gir kontorlys.

Jeg kan ikke se for meg at jeg noensinne skal ha sex til sparepærebelysning. Jeg får gå for løsningen med dyna på og lyset av når dumme EU bare ødelegger alt for meg. :fårnærma:

Jeg aner ikke hva slags sparepærer du har pleid å bruke, men de vi har (hatt) gir dempet, gult lys.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:15   #82
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har konferert med helten, som kunne fortelle meg at vi allerede har halogenpærer i alle dimmere. Da hamstrer vi ikke.

Gammel 30-08-09, 12:20   #83
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har konferert med helten, som kunne fortelle meg at vi allerede har halogenpærer i alle dimmere. Da hamstrer vi ikke.

Dere er allerede miljøvennlige dere.

For å svare på det med dimmere så finnes det sparepærer som skal fungere med slike lamper også. Mulig ikke på det norske markedet enda men det finnes på kontinentet. Dessuten er det ikke et totalforbud før i 2016 slik at det er lang tid for å omstille produksjon og bedre teknologien.

Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:51   #84
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Nå bruker vi ikke så mye lys på sommeren i Norge da. For da er det ikke mørkt her. Behovet for å slå på lyset er veldig godt dimensjonert opp mot behovet for ekstra varme i Norge.

Det stemmer da ikke, jeg bruker masse lys om sommeren, jeg, huset er jo ikke lagd av vinduer heller. Og på kvelden om sommeren, uten at jeg trenger noe varme av den grunn, snarere tvert imot.

Gammel 30-08-09, 12:54   #85
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker også en god del lys om sommeren. Vi har flere i gangene oppe og nede, barnas rom, i kjellerstua og i stua. I dag er det for eksempel 15 grader ute, men så grått at vi har på flere lys.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:47   #86
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi bruker også en god del lys om sommeren. Vi har flere i gangene oppe og nede, barnas rom, i kjellerstua og i stua. I dag er det for eksempel 15 grader ute, men så grått at vi har på flere lys.

Og med femten grader ute og kun sparepærer så vil dere fort merke behovet for å skru på en varmeovn.

Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:30   #87
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og med femten grader ute og kun sparepærer så vil dere fort merke behovet for å skru på en varmeovn.

Jeg er ikke overbevist, men skal teste det ut. Varmekablene må uansett stå på bittelitt, så vi får se.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.