Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Får man kjøpt "vårdress" nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 22:31   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får man kjøpt "vårdress" nå?

På en tittetur i Åsane i dag, fant jeg at alternativene antakelig er en reflex vinterdress, antatt str 86, men det fikk vi ikke prøvd, for de var tomme, men har det nok på reflexbutikken da. Str 80 er nemlig helt passe, men jeg synes det er dumt å kjøpe en VINTERDRESS som er helt passe i august/september...

Eller å kjøpe en reima vår/høstdress str 80, som siden det er reima selvsagt er større enn reflexdressen. Denne dekker antakelig det behovet jeg så for meg: En høstdress i høst, som er for stor, men det går greit siden den er tynn og lett, en dress i vinter som vi bruker et eller flere lag ull under for å regulere varmen, og en vårdress igjen til våren, som da sikkert er mer passe. Om han ikke vokser sånn veldig fort, kan den antakelig tom brukes neste høst (?) MEN, om vi kjøper en reflex vinterdress nå, og en reflex vårdress til våren, så kommer vi rimligere ut enn å kjøpe den reimadressen... Så da spørs det, er reima så mye bedre at det er verd det? Og, burde vi ta med regntøy i dette regnestykket, siden enkelte hevder at med en reimadress trenger man ikke regntøy, eller burde han uansett ha separat regndress slik at det ikke kommer med i regnestykket? (Denne guttungen skal ikke i barnehage i høst, og i alle fall ikke den første delen av vinteren heller, vå forventer vel ikke en plass før til våren egnetlig... så da har vi jo litt mer styring på når og hvor vi går ut, enn andre har)

Guttungen er ikke verdens største, han har nettopp begynt med str 80 i klær, an var 74 cm 8,4 kg på ettårskontrollen for tre uker siden. Men vårdressen han har fra reflex er i 74, og den begynner å bli litt knapp, så han trenger egentlig ny dress NÅ, og jeg synes muligens at å kjøpe en vinterdress i begynnelsen av september kan risikere å bli i varmeste laget... men det er sannelig ikke det store utvalget i små høstdresser rundtomkring...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.