|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Markerer dere valgdagen?Vi stemmer og blir som regel sittende oppe og glo på valgsendingene på TV. Ellers gjør vi ikke noe spesiellt.
|
|
|
#22 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Markerer dere valgdagen?
|
|
|
#24 |
|
Står på egne ben
Sv: Markerer dere valgdagen?Markerer aldri valgdagen, og jeg stemmer heller aldri på selve valgdagen men søndagen før. Da går vi søndagstur hele familien og tar turen innom valglokalet. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Markerer dere valgdagen?Nei. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Markerer dere valgdagen?Nei, vi markerer det ikke annet enn å gå å stemme.
|
|
|
|
#27 |
|
Fola Blakken
|
Sånn markerer vi det også. Ikke alltid inkludert mobbing, for det hender vi stemmer likt.
|
|
|
|
#28 |
|
Sviiisj!!
|
Det var en riktig fin tanke, dette med å feire demokratiet! Jeg synes absolutt vi skal være takknemlige for det, selv om vi er misfornøyde med de enkelte partiene. Er man så misfornøyd, har man full anledning til å starte et nytt parti. Det er jo også gleden ved et demokrati! Men vi feirer jo uansett demokratiet vårt 17. mai, gjør vi ikke?
|
|
|
#29 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Markerer dere valgdagen?Vi pleier ikke å feire eller markere.
|
|
|
#30 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Markerer dere valgdagen?Nei, vi stemmer og følger med på TV. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Markerer dere valgdagen?Vanligvis markerer vi valget med å gå ut og spise eller lage noe ekstra godt hjemme + at vi gratulerer hverandre med valget. I år skal mannen reise bort, så vi har forhåndsstemt. Jeg er medlem av SV og skal på valgvake på Rockefeller sammen med søsteren min (snille mannen har allerede ordnet barnevakt).
|
|
|
#32 |
|
Sv: Markerer dere valgdagen?Nei. Da jeg jobbet på Vinmonoploet så var det en ekstra fridag.
|
|
|
|
#33 |
|
Vaklende
|
Jeg er (selvsagt) veldig enig generelt her, det avslørte jeg jo der du siterte meg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#37 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den dagen har ikke jeg noe tro på.
|
|
|
#38 |
|
Ekvilist
|
Jeg kan være spåkone fortelle deg at den dagen ikke kommer. Det finnes ikke to mennesker i verden som er enig i alt, hvorfor skulle man nødvendigvis støtte hvert ord i et partiprogram for å føle tilhørighet til partiet? Vi er så heldige å leve i et demokrati, og synes man det å avgi stemme er bortkastet så må jeg ærlig innrømme at jeg synes man er bortskjemt. Jeg synes også det vitner om kunnskapsløshet å tro at et parti i samarbeidsregjering får igjennom alle sine valgløfter, det er jo teknisk umulig! Her sikter jeg ikke kun til deg altså pippimamma, men sutrerne. Sånne som skriver sinna innlegg om at et parti ikke har fått igjennom den og den lovnaden, når partiet har en oppslutning på noen få prosent og kanskje i tillegg sitter som en del av en flerpolitisk mindretallsregjering. Kun den dagen et parti har over 50% oppslutning og styrer ved roret alene kan vi sutre over brutte valgløfter synes jeg. Selv da synes jeg det må være lov og ikke få igjennom absolutt alt man ønsker å få til. Får du til å gjennomføre 100% av drømmene og planene du legger pippimamma?
|
|
|
#39 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Markerer dere valgdagen?Nei. Vi stemmer da, og ser TV hele dagen frem til 24 ca. Er jo alltid spennende å se hvem som blir valgt. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Markerer dere valgdagen?Vi feirer nasjonaldagen 17. mai. Mens vi bekrefter demokratiet vårt på valgdagen føler vel jeg mest kjenner jeg. |
|
![]() |
|
|