|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?
Schindlers liste ble rett og slett så mye at jeg ikke klarte å ta den helt inn over meg. Den gjorde sterkt inntrykk, men ikke så sterkt som jeg hadde forventet. Kan ikke helt forklare hva jeg mener.
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Da skulle du sett den to uker etter fødsel. Sjakktrekk ... not! :nervevrak:
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?"Nelle" og "Salmer ved kjøkkenbenken" er to filmer som har berørt meg. De har også inspirert meg i arbeid og kommunikasjon med mennesker, og styrket troen på at den faglige retningen jeg har sansen for er god. (Systemisk tilnærming.)
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Den var fysisk vond å se, husker jeg. Jeg ville bare lukke øynene, for bildene var for sterke. Og hvis jeg noensinne hadde vært fristet til å ta slankepiller, så virket den filmen rimelig preventivt, for å si det mildt.
|
|
|
#7 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Jeg prøver å beskytte meg selv mot sånne filmer, for jeg har bildene på netthinnen i måneder og år etterpå. Men Babel måtte jeg få med meg, og den var intens. Ellers er det mange av de som er nevnt allerede som har gjort inntrykk: La vita e bella, Dead Poets Society, Stekte grønne tomater, Philadelphia... Noe sterkere enn det klarer jeg ikke å se.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Den Hitler-filmen, om Hitlers siste dager, husker bare ikke navnet i forbifarten.. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
American History X er en av de aller sterkeste filmer jeg noensinne har sett.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?For noen dager siden leide vi den danske filmen "Etter bryllupet"
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?The Fountain, som Benmurphy skrev om her for et par dager siden, er en av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg på lenge - godt over et år, i alle fall.
|
|
|
#13 |
|
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#14 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?"Dancer in the dark" og "La vita e Bella".
|
|
|
#15 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Ja, og "Lord of War".
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Så en film i går som gjorde sterkt inntrykk, den norske filmen "sønner". Fy søren, for en vond film!
|
|
|
#18 |
|
Peppy!
|
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Det er mange filmer som har berørt meg sterkt. Sist var på kvinnedagen for to uker siden. Da så jeg Vann på Gimle kino (http://www.filmweb.no/oslokino/article120485.ece). Indisk film som handlet om undertrykking av kvinner og småjenter (enker). Den var så sterk at jeg var redd for å bryte sammen. Den angrer jeg på at jeg så. Jeg har lest om fenomenet, men det å se dette på storskjerm var rett og slett ille. Dog var det en viktig film, så jeg anbefaler filmen allikevel. Bra laget var den også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Free Toy Inside!
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Clubby Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel! Sist redigert av Clubby : 27-03-07 kl 01:12. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Jeg var alene og så den på nattkino da den kom. Rakk akkurat ikke siste bussen hjem, og måtte gå (løpe) de 4 kilometerne i mørket.
|
|
|
|
![]() |
|
|