Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Normal modell skaper debatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 18:15   #41
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Normal modell skaper debatt

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Da tror jeg din verden trenger en realitycheck.

Tja, tja, jeg synes ikke det er hverken spesielt sunt eller flott med hengemage som tjueåring.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 18:15   #42
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Fin, slank jente med litt mage. Jeg hadde imidlertid tippet henne nærmere 30 enn 20.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 18:38   #43
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tja, tja, jeg synes ikke det er hverken spesielt sunt eller flott med hengemage som tjueåring.

Det må du jo få lov til å mene, men jeg tror aC mente at det er ganske vanlig med en slik mage, selv i 20-årene.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:05   #44
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg synes ikke hun har en pen mage, men resten var flott. Jeg hadde aldri vist min mage (som er noenlunde lik) til andre enn mannen og sliter med å forstå at det skal være noe å vise frem, egentlig. :skrape:

Det at folk skammer seg sånn over en helt fin-fin kropp er mer en god nok grunn for å ville vise den fram, tenker jeg.

Ellers vil jeg si at dere som synes noe annet enn en helt perfekt, flat mage som 20-åring er rart eller uvanlig må enten være blinde eller blåst i hodet. :ikke i det diplomatiske hjørnet:

For noe ordentlig vås. Jeg jobber med ungdommer og selv om mange av de unge jentene er helt slanke, er det da nok av jenter på den alderen som er rundere enn som så og som ikke ser det minste rare eller unormale ut med en liten bulk på magen.

Gammel 04-09-09, 19:20   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det at folk skammer seg sånn over en helt fin-fin kropp er mer en god nok grunn for å ville vise den fram, tenker jeg.

Ellers vil jeg si at dere som synes noe annet enn en helt perfekt, flat mage som 20-åring er rart eller uvanlig må enten være blinde eller blåst i hodet. :ikke i det diplomatiske hjørnet:

For noe ordentlig vås. Jeg jobber med ungdommer og selv om mange av de unge jentene er helt slanke, er det da nok av jenter på den alderen som er rundere enn som så og som ikke ser det minste rare eller unormale ut med en liten bulk på magen.

Det er da langt fra perfekt mage til mage med heng i min verden. Jeg sa at jeg ikke kunne tenke meg å vise meg frem slikt fordi jeg ikke synes at det er noe å vise frem. Det må da kunne gå an å ha egne preferanser uten at noen brødhuer som tror de vet alt skal fortelle en at man er blind eller blåst i hodet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:25   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er da langt fra perfekt mage til mage med heng i min verden. Jeg sa at jeg ikke kunne tenke meg å vise meg frem slikt fordi jeg ikke synes at det er noe å vise frem. Det må da kunne gå an å ha egne preferanser uten at noen brødhuer som tror de vet alt skal fortelle en at man er blind eller blåst i hodet.

Enig. :bombe:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:29   #47
Skvetten
Passiv

Standard

Hva er en perfekt mage da?
For om denne unge damen har stygg mage, selv reagerer jeg ikke på den (så lenge den ikke er på min egen kropp) hvordan skal en mage se ut da? Greit nok så har hun litt fett men hvem har ikke det.

Det var da et bilde av Marit Bjørgen som ble kommentert ett eller annet sted hvor en meget veltrent kvinne er avbildet, da var det også stygt. Så da tar jeg meg i å lure.

Selv synes jeg det er fint med en myk mage, vel og merke om den sitter på andre enn meg selv.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:30   #48
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

At det er en del ungdommer som både er overvektige og feite er ikke så veldig uvanlig, nei. Men er det virkelig vanlig at en ellers slank ungdom har kule/hengemage?

Gammel 04-09-09, 19:45   #49
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

At det er en del ungdommer som både er overvektige og feite er ikke så veldig uvanlig, nei. Men er det virkelig vanlig at en ellers slank ungdom har kule/hengemage?

Det var det i hvert fall når jeg var i tyveårene, trente masse, masse sammen med jenter som trente masse, masse, og det fantes da både flatmager og kulemager der, selv på svært slanke jenter.

Jeg lurer litt, jeg, på hvor forkvaklet kroppsbildet har blitt når man kan få seg til å reagere på at en tjueåring har fett på magen. Virkelig.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:50   #50
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Selv synes jeg det er fint med en myk mage, vel og merke om den sitter på andre enn meg selv.

Hvorfor holder du deg selv opp til en annen standard?

Gammel 04-09-09, 19:53   #51
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke du som var blind eller blåst i hodet. Det var Lykken.

Du forteller bare om dine egne komplekser - og jeg synes det er synd at du har dem, for ligner du på damen på bildet er du überheldig.

Gammel 04-09-09, 19:56   #52
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg lurer litt, jeg, på hvor forkvaklet kroppsbildet har blitt når man kan få seg til å reagere på at en tjueåring har fett på magen. Virkelig.

Mitt poeng også.
Derav overdreven negativ karekteristikk tilbake - det er ment å understreke at å "reagere" på en ikke helt stram mage på en ung jente er både sjokkerende og lattervekkende på samme tid.

Gammel 04-09-09, 19:57   #53
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Til å være et forum der man ofte fokuserer på at man ikke skal fokusere på kropp og utseende på en negativ måte, så syns jeg at diskusjonen om hva som er normalt av og til blitt vel heftig her inne altså. :skrape:

Jeg tror ikke det er normalt med hudheng hos en jente på 20 år med mindre hun har slanket seg veldig eller vært gravid.
Men det er vel ikke naturlig med hudheng uansett? Eller? Dvs det er naturlig om man har vært gravid eller overvektig, men man får ikke plutselig overflødig hud av seg selv vel?
Hudheng er da så visst noe annet enn å ha litt fett på magen?
Jeg har fett på magen jeg kan ta tak i med hendene, men har ikke heng.

Men vil bare poengtere at jeg syns modellens kropp er helt vanlig allikevel. Verken tynn eller tykk, men vanlig.

Gammel 04-09-09, 19:59   #54
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hvorfor holder du deg selv opp til en annen standard?

Nei, jeg har et heller ille forhold til min egen vekt og min egen kropp til tross for at jeg nå ikke lenger er definert som anorektiker vil jeg nok desverre ha et alt for ille forhold til min egen kropp. Blir min mage myk vender den syke Skvetten litt tilbake.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:00   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var 20, hadde jeg akkurat gått ned 32 kg. Jeg var tynn som en sild, men magen min så jo ut som om den hadde vært i krigen. Jeg var temmelig stolt av den læll.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:03   #56
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok tippet at det var en mage det hadde vært baby i, men ellers så er det jo på ingen måte alle tjueåringer som er slanke og veltrente.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:07   #57
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Nei, jeg har et heller ille forhold til min egen vekt og min egen kropp til tross for at jeg nå ikke lenger er definert som anorektiker vil jeg nok desverre ha et alt for ille forhold til min egen kropp. Blir min mage myk vender den syke Skvetten litt tilbake.

Jeg visste ikke at du hadde slike problemer.

Gammel 04-09-09, 20:12   #58
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det var det i hvert fall når jeg var i tyveårene, trente masse, masse sammen med jenter som trente masse, masse, og det fantes da både flatmager og kulemager der, selv på svært slanke jenter.

Da lurer jeg på om disse jentene vil ha større problemer enn jenter uten kulemage med å holde middelalderfettet i sjakk. Det virkelig farlige magefettet. Vil det ikke være en sammenheng mellom mengden fett som 20-åring og mengden fett som 50-åring? Og det ser ut til å være et helvetes slit å holde 50-års magen i sjakk!

Gammel 04-09-09, 20:13   #59
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg visste ikke at du hadde slike problemer.

Jeg gråt mine modige tårer da jeg ble gravid, fikk valget mellom å spise for å ikke drepe barnet mitt eller å ta abort og drepe det på enkelt vis uten pining. Så mager var jeg den gangen, knappe 39 kg og ikke store biten. Nå er jeg langt fra tykk og har vært gjennom dritten noen ganger. Fått et rimelig normalt forhold til mat og trening, til og med på veien mot å bli utøver igjen har jeg klart å holde hjernen i sjakk. Det er jeg stolt over. Dette til tross, jeg hadde grått mine modige tårer om jeg la på meg fettvekt og ble myk i kroppen. Når jeg ser normale kvinner som klager på vekten sin blir jeg oppgitt for jeg ser jo også hvor vakkert det er med former og jeg vet hvor viktig det er å være sunn. Har tross alt livnært meg av å drive med idrett på ulike vis og har høyere utdannelse i denne retningen også. Heldigvis har mine erfaringer vært gode å ha i bakhodet når jeg har arbeidet terapeutisk med ulike typer spiseforstyrrelser.

Jeg må si at jeg synes det er sykt når man reagerer slik på en kropp som er normal.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:17   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Da lurer jeg på om disse jentene vil ha større problemer enn jenter uten kulemage med å holde middelalderfettet i sjakk. Det virkelig farlige magefettet. Vil det ikke være en sammenheng mellom mengden fett som 20-åring og mengden fett som 50-åring? Og det ser ut til å være et helvetes slit å holde 50-års magen i sjakk!

Det har jeg ingen formening om. Kanskje. Men har det noeå gjøre med om man kan la seg avbilde eller ikke? Kropper finnes i alle fasonger.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.