|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Protonterapeut
|
Sv: En tråd om Venstremkj: Det er derfor alle må stemme AP, så de kan få flertall alene.
|
|
|
#42 |
|
This is normal!
|
Sv: En tråd om Venstre
Nå er jo individuell frihet en kjerneverdi for FrP også, så det vil nok være klokt å lese partiprogrammer, handlingsplaner og hva det nå heter alt sammen + se på hvordan partiene har stemt i ulike saker de siste årene før man bestemmer seg. Man må se hva de konkret vil gjøre. Det var mitt poeng.
|
|
|
|
#43 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#44 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tråd om VenstreDenne er fin å lese seg litt opp på:
|
|
|
#45 |
|
Fartsfantom
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Opp og ned
|
Sv: En tråd om VenstreJeg stemte Venstre sist pga. en test jeg tok på internett.
|
|
|
#49 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: En tråd om VenstreJeg kunne nok stemt Venstre, men årets valg er så viktig at jeg ikke gidder å kaste bort min stemme. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ekvilist
|
Sv: En tråd om VenstreUansett hvordan man vrir og vender på det så ser det ut til at et borgerlig alternativt er lite sannsynlig. Så om man vingler litt politisk rundt sentrum/venstre, så kan det se ut som om en stemme for å avgjøre hvor tyngdepunktet i dagens regjering skal ligge gir størst påvirkningsgrad. (Jeg stemmer ikke på den måten selv, men jeg kan godt forstå at man gjør det hvis man vingler.)
|
|
|
#51 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tenker slik. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Live and let live
|
Sv: En tråd om VenstreJeg lurer på hvor store Venstre egentlig hadde vært om folk ikke hadde latt være å "kast bort stemmen sin på et lite parti". Det er ikke få slike uttalelser jeg har hørt.
|
|
|
#53 |
|
Tankefull
|
Lurer på det samme.
|
|
|
#54 |
|
Ekvilist
|
Sv: En tråd om VenstreJeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å ha hørt om noen som ikke stemmer på et lite parti på tross av at det er dette partiet de deler flest standpunkter med. Er det så vanlig altså?
|
|
|
#55 |
|
Tankefull
|
Sv: En tråd om VenstreJeg vet om en god håndfull Irma, og siden jeg vet om endel i min lille omgangskrets så er det nok endel flere som surrer rundt.
|
|
|
#56 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil tro Venstre er spesielt utsatt for akkurat dette nettopp fordi de ligger plassert midt i det politiske landskapet. Det er nok mange som kunne tenke seg å stemme Venstre, men som ikke ønsker en borgerlig regjering, som kan komme med sånne uttalelser. Det blir liksom noe annet med f.eks. Rødt eller andre småpartier som klart hører til den ene eller andre siden.
|
|
|
#57 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#59 |
|
Sånn passe sane
|
Jeg også. Jeg vurderer faktisk Venstre sterkt, men denne leflingen med KrF er skremmende.
|
|
|
#60 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En tråd om VenstreJeg forsvarer det ikke da. Jeg er jo mot det. Jeg kunne aldri stemt på Krf, og jeg skulle ønske vi ikke hadde et slikt parti. Samtidig må jeg innrømme at pragmatismen gjør at jeg kan leve med at noen jeg stemmer på samarbeider med Krf; jeg er jo faktisk enig i en del av de tingene Krf konkret ønsker å gjøre, selv om jeg er jevnt over er hylende uenige i deres begrunnelser for å ville gjøre dem. Men det er klart, dere har et poeng; det er under 30 år siden utdanningsminster Kjell Magne Bondevik prøvde å ødelegge naturfagundervisningen i norsk skole og dermed å undergrave alt samfunnet vårt trenger for å overleve, og på egen hånd ville de vel vært like ille for land og folk som Frp. Men jeg stoler faktisk på at Høyre, Venstre og opposisjonen på venstresiden greier å demme opp for de virkelig skadelige tingene Krf ønsker for samfunnet selv om vi skulle være så uheldige at de kommer i regjering igjen. Og jeg vil heller ha en regjering av Høyre, Venstre og Krf igjen enn den vi har nå, og sannsynligvis heller enn en ren Arbeiderpartiregjering også, men det er naturligvis forutsatt at Krf ikke får noe gjennomslag for de virkelig fæle tingene de ønsker seg. |
|
|
|
![]() |
|
|