Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bare for rullestolbrukere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 20:32   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for rullestolbrukere?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Det gjorde jeg heller ikke. Les innlegget.

Åh, ok, sorry.
Jeg hadde heller ikke sagt at jeg var "mindre vennlig innstilt" til en funksjonshemmet person fordi vedkommende kom i skade for å dulte borti meg. Men det er meg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:38   #22
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns det hørtes ut som hun dultet borti deg med vilje og det er ikke bra. Om noen hadde gjort det mot meg, ville jeg henvendt meg til kassadamen for å få bekreftelse på at jeg hadde rett til å stå i køen. Så damen i rullestol kunne høre det.

Hun hadde nok bare misforstått og overreagerte en smule.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:40   #23
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Åh, ok, sorry.
Jeg hadde heller ikke sagt at jeg var "mindre vennlig innstilt" til en funksjonshemmet person fordi vedkommende kom i skade for å dulte borti meg. Men det er meg

Hva om du ble kjørt på to ganger med vilje fordi du sto i "feil" kø i følge rullestolbrukeren da?
Jeg hadde blitt irritert. Det er stor forskjell på å gjøre noe med vilje og å dulte borti fordi man feilberegner bredden på stolen sin feks.

Gammel 04-09-09, 20:45   #24
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Åh, ok, sorry.

Har retta det i hovedinnlegget nå, det jeg mente å skrive (og sa) var "velvillig innstilt". Beklager feilen.

Gammel 04-09-09, 20:56   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hva om du ble kjørt på to ganger med vilje fordi du sto i "feil" kø i følge rullestolbrukeren da?
Jeg hadde blitt irritert. Det er stor forskjell på å gjøre noe med vilje og å dulte borti fordi man feilberegner bredden på stolen sin feks.

Jepp enig. Om en ikke-handikappet person dulter i meg, så bryr jeg meg ikke, dulter de flere ganger så sier jeg ifra på en høflig måte at de skal slutte. Om de gjør det med vilje, så sier jeg skarpt ifra. Nøyaktig det samme gjelder en rullestolbruker. De er jo ikke en annen rase, det er jo bare at de sitter i rullestol som er forskjellig.

Gammel 04-09-09, 21:04   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De er jo ikke en annen rase, det er jo bare at de sitter i rullestol som er forskjellig.

Som ei dame jeg vet om, som sitter i rullestol, sa det så fint: "Jeg er som alle andre, jeg har bare litt bedre parkeringsplass en deg."

Mennesker i rullestol er folk som deg og meg, og det betyr, i mine øyne i hvertfall, at de får finne seg i kø de som andre folk. Skiltet i kassa er som jeg tolker det, for at folk skal se at her går det an å kjøre rullestol og tvillingvogn gjennom

Å parkere på handicapplass uten tillatelse, syns jeg derimot er tull. Det er høyst irriterende å komme med rullestolbilen og så finne at ikke en eneste brukbar plass er ledig, fordi det står folk der som ikke har lagt fram tillatelsen i ruta. Jepp, de kan ha glemt det, men da irriterer jeg meg like fullt - skyldig til det motsatte er bevist.

Gammel 04-09-09, 21:32   #27
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jepp enig. Om en ikke-handikappet person dulter i meg, så bryr jeg meg ikke, dulter de flere ganger så sier jeg ifra på en høflig måte at de skal slutte. Om de gjør det med vilje, så sier jeg skarpt ifra. Nøyaktig det samme gjelder en rullestolbruker. De er jo ikke en annen rase, det er jo bare at de sitter i rullestol som er forskjellig.

Men så hadde ikke jeg brydd meg så mye om noen andre dultet borti meg heller. :konfliktsky: Og hadde noen krakilsk begynt å mase om å få komme før meg i køen hadde jeg sluppet dem fram tror jeg nok - uavhengig av kjønn, størrelse, alder, rase, og funksjonshemning.
Men så er jeg av den sedate, konfliktsky typen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:34   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Parkere på handicapplass er ja. Det kunne ikke falt meg inn.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:51   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg står 80% av tiden i den kassen på vår lokale OBS. Er jo som oftes den og nabo kassen som er åpen. Jeg tolker det som her er det plass til vogner og rullestoler.

Ville nok blitt kraftig irritert over denne damen, men hadde nok ikke klart å si noe som helst *liker ikke diskutere med fremmede*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:55   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er den eneste kassa tvillingvogn går igjennom også. Det skulle tatt seg ut om de hadde en egen kasse bemannet og klar til å vente på de to som kommer med rullestol? Det rullestolskiltet blir jo på samme måte som de skilter utgangen uten trapp med rullestolskilt på t-banen. Her kan du komme frem liksom. Eller her er det fasiliteter for rullestolbrukere som på toaletter.

Parkeringsplasser er noe helt annet.

Gammel 04-09-09, 22:21   #31
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er delvis rullestolbruker og de kassene er for at man skal komme igjennom kassen uten å måtte lirke med bred elektrisk rullestol. Den er selvsagt ikke bare for rullestolbrukere

Det er ikke pent å kjøre på folk og damen var rett og slett frekk, men jeg må innrømme at jeg har kjørt på folk selv. Det dreier seg da om voksne folk som tråkker rett foran stolen og som regelrett driter i meg og gjerne skraper meg på leggen med skoene. Da kan jeg godt finne på å kjøre rett i akillesen som hevn mens jeg beeeeklager såååå mye etterkant.

Det er ufattelig mange hindringer for en rullestolbruker og jeg er ikke redd for å spørre om hjelp når jeg trenger det, det er derfor lite taktisk av damen å kjøre på folk som bare står i en kø som alle andre.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 14:09   #32
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som ikke ville finne på å kjefte på en rullestolbruker som kjørte på dere (uforvarende eller med vilje), hadde dere også unnlatt å kjefte på en gående som kjørte på dere med handlevognen også? Eller er det egne regler for kjefting til personer som sitter i rullestol?

Gammel 05-09-09, 14:13   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sett an situasjonen. Dulter noen borti meg ved et uhell - det være seg med eller uten rullestol, handlevogn, albuer eller hva det måtte være - de ignorerer jeg glatt. Hadde noen dytta til meg med vilje, uansett hva de nå måtte brukt, hadde jeg sagt i fra at slik oppførsel kan de droppe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.