|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bare for rullestolbrukere?
Åh, ok, sorry. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bare for rullestolbrukere?Jeg syns det hørtes ut som hun dultet borti deg med vilje og det er ikke bra. Om noen hadde gjort det mot meg, ville jeg henvendt meg til kassadamen for å få bekreftelse på at jeg hadde rett til å stå i køen. Så damen i rullestol kunne høre det. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Curlingkone
|
Hva om du ble kjørt på to ganger med vilje fordi du sto i "feil" kø i følge rullestolbrukeren da?
|
|
|
#24 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har retta det i hovedinnlegget nå, det jeg mente å skrive (og sa) var "velvillig innstilt". Beklager feilen.
|
|
|
#25 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp enig. Om en ikke-handikappet person dulter i meg, så bryr jeg meg ikke, dulter de flere ganger så sier jeg ifra på en høflig måte at de skal slutte. Om de gjør det med vilje, så sier jeg skarpt ifra. Nøyaktig det samme gjelder en rullestolbruker. De er jo ikke en annen rase, det er jo bare at de sitter i rullestol som er forskjellig.
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Som ei dame jeg vet om, som sitter i rullestol, sa det så fint: "Jeg er som alle andre, jeg har bare litt bedre parkeringsplass en deg."
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Bare for rullestolbrukere?Parkere på handicapplass er |
|
|
|
#29 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bare for rullestolbrukere?Jeg står 80% av tiden i den kassen på vår lokale OBS. Er jo som oftes den og nabo kassen som er åpen. Jeg tolker det som her er det plass til vogner og rullestoler. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Bare for rullestolbrukere?Det er den eneste kassa tvillingvogn går igjennom også. Det skulle tatt seg ut om de hadde en egen kasse bemannet og klar til å vente på de to som kommer med rullestol? Det rullestolskiltet blir jo på samme måte som de skilter utgangen uten trapp med rullestolskilt på t-banen. Her kan du komme frem liksom. Eller her er det fasiliteter for rullestolbrukere som på toaletter.
|
|
|
#31 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Bare for rullestolbrukere?Jeg er delvis rullestolbruker og de kassene er for at man skal komme igjennom kassen uten å måtte lirke med bred elektrisk rullestol. Den er selvsagt ikke bare for rullestolbrukere |
|
|
|
|
|
#32 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Bare for rullestolbrukere?Dere som ikke ville finne på å kjefte på en rullestolbruker som kjørte på dere (uforvarende eller med vilje), hadde dere også unnlatt å kjefte på en gående som kjørte på dere med handlevognen også? Eller er det egne regler for kjefting til personer som sitter i rullestol?
|
|
|
|
#33 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bare for rullestolbrukere?Jeg ville sett an situasjonen. Dulter noen borti meg ved et uhell - det være seg med eller uten rullestol, handlevogn, albuer eller hva det måtte være - de ignorerer jeg glatt. Hadde noen dytta til meg med vilje, uansett hva de nå måtte brukt, hadde jeg sagt i fra at slik oppførsel kan de droppe.
|
![]() |
|
|