Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg hører du sier at det er en forskjell, men du begrunner ikke?
For meg er det ingen forskjell.
:ikke vanskelig - bare veldig nysgjerrig:
Common sense, du vet hva det er? Jeg er litt overrasket over at du ikke skjønte forskjellen, men jeg kan jo prøve å forklare. I en del politiske spørsmål er det bred enighet, for eksempel om at miljøvern er viktig og at rasisme og mobbing ikke er ok. Dette er ting barna lærer på skolen, og som det er lite diskusjon om hvorvidt er riktig eller ei. På tross av at det er politikk. (Som nevnt tidligere er Frp et unntak fra det jeg vil kalle common sense på disse områdene, det er allikevel common sense.) Man lærer imidlertid ikke på skolen at formueskatt bør fjernes, at karensdager bør innføres, at asylsøkere bør interneres, at homofile ikke bør få adoptere og at det er viktig at abortgrensa økes. Når man ikler barn politiske symboler, så sier dette også mye om en del verdier som jeg tenker at små barn ikke har noen forutsetning for å mene så mye om. Spørsmål som er for kompliserte til at de kan ta stilling selv, iallefall de minste barna. Jeg synes derfor at mine barn skal slippe å være levende reklameplakater for noe de ikke har mulighet for å vurdere innholdet av. Men de kan godt få gå med en t-skjorte som sier noe om at man ikke skal mobbe, eller at det å tenke på miljøet er en fin ting.