|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell
Ja, ikke sant. De aller fleste barn skjønner det, derfor er det så utrolig rart at mange voksne ikke ser (eller vil se) poenget med rettferdig fordeling. Så snart man får litt penger mellom hendene, er alle slike tanker "long gone." |
|
|
|
|
|
#82 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellJeg synes å ikke ta imot ballonger fra FrP eller sukkertøy fra KrF har vært en utmerket mulighet til å snakke med vesla om politikk, verdier og den type ting. Når hun ble snurt fordi hun ikke fikk sukkertøy og nøkkelring fra KrF så forklarte jeg helt "enkelt" hvorfor jeg ikke liker dette politiske partiet og hvorfor jeg ikke liker at "vi" tar imot ting fra de. Når hun da får en pastilleske fra Narvesen som jeg kjøper og en lovnad om at jeg skal ta med en nøkkelring fra jobb så synes jeg i det store og det hele at jeg faktisk har videreformidlet en slags verdi til henne.
|
|
|
#83 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellJeg kunne godt latt de spise en FrP-bolle, men jeg hadde ikke latt de flakse gjennom byen med en FrP-ballong. Eller button. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Ringskrømt
|
Det hadde nok ikke jeg heller. Men de forsvinner jo fort - problem solved! En ballong hadde jeg hatt mer problemer med å svelge, og jeg hadde ikke følt meg komfortabel med at ungene drasset med seg disse ballongene med Frp-logoen på gjennom hele byen. Den sender et budskap, et budskap jeg er sterkt uenig i, så vi hadde nok takket nei til noe sånt. En SV-AP-V-H-ballong hadde derimot gått greit, da hadde jeg klart å se på ballongen bare som en ballong. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Ekvilist
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellJeg synes i grunn ikke at jeg bør rettferdiggjøre det overfor Poden dersom han ikke får en Frp-bolle, selv om det selvsagt er en anledning for å snakke litt om etikk og verdier. Vi sier stadig nei til bollekjøp når vi går forbi bakeren også.
|
|
|
#86 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#88 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Audacious
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellUngene mine får ikke synlig materiell fra andre politiske partier enn det jeg er medlem av (og før noen hopper på meg, nei jeg tar ikke på dem partibutton i valgkampen). Men de kan få sånt de spiser opp - vafler, boller, karameller osv.
|
|
|
#91 |
|
Shake it out!
|
Jeg visste virkelig ikke at det var en allmen akseptert definisjon på hva som er "rettferdig fordelig" i samfunnet. Når i alle dager ble den vedtatt?
|
|
|
#92 |
|
Gal kattedame
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellJeg sto på stand her tidligere i høst og reagerte sterkt på små barn i FRP-teskjorter som delte ut gassballonger med Frplogo. Å bruke barn på denne måten byr meg virkelig imot.
|
|
|
#93 |
|
Fortynnet
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellVi har heldigvis ikke blitt påprakket denslags i år, og jeg kunne nok levd med om ungen gikk rundt en liten stund med en ballong som ikke samsvarte 100% med egne preferanser. Men jeg hadde nok takket nei til både FrP og SV-ballonger. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Ekvilist
|
Hva betyr kommunisme/sosialisme? Mener du at AP- og SV-velgere er kommunister? I mitt hode er kommunisme og sosialisme to forskjellige ting. Sosialisme er vel ganske velprøvd her til lands med Ap i regjering, og jeg kan ikke helt se at det har vært så gyselig å bo her i de periodene hvor vi har hatt en sosialistisk regjering. Tvert i mot.
|
|
|
#95 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellNæsj, tror ikke jeg hadde forbydd noe som helst. De fleste er vel såpass oppegående at de skjønner at barn tar imot ballonger uansett hva som står på de, det reflekterer ikke nødvendigvis hva foreldrene mener.
|
|
|
#96 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
En ting er at ungene mine ikke skjønner hva FrP betyr, men jeg nekter å gå rundt med dem i byen hvis de skal vifte med FrP-ballonger. Aldri i livet. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Helt konge
|
Jeg ser på det som (en del av) min jobb som foreldre å nekte mine barn både det ene og det andre. Også boller og drops. Det har jeg svært lite problemer med. Hverken boller eller drops er spesielt sunt, det vet ungene og det smerter meg ikke i hjertet å minne dem på det. Hadde slikt blitt tilbud fra Frp hadde jeg benyttet anledningen til å snakke om hva jeg mener om de holdningen det partiet står for. Kjenner jeg mine barn rett ville de være enig i at vi ikke støtter den slags. |
|
|
|
![]() |
|
|