Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Id-sminke, tåler ikke kosten

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 01:14   #21
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Id-sminke, tåler ikke kosten

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hver uke?!

:sjuske:

Ooops, nå tør ikke jeg si hvor lang tid mellom hver gang jeg vasker...

Men tok jo nesten en uke før kostene tørket da.

Gammel 07-09-09, 13:49   #22
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor står det at kostene må vaskes èn gang i uken?

Jeg har siden nyttår fått "kviser" på det ene kinnet, ca samme område hver gang. Gjentar seg med 2-4 ukers mellomrom.
Ukjent årsak, men trolig hormonellt eller pga couperose mente hudpleier.

- Eller er det av ID-kosten som jeg bare har vasket 2-3 ganger siste halvåret?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 15:15   #23
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hvilken kost er det snakk om? Jeg har lenge tenkt å prøve ID, og tenker det er på tide.. Ser på Get Started-kit på Strawberrynet - får jeg kosten jeg trenger der?

http://no.strawberrynet.com/makeup/b.../91242/#DETAIL

Gammel 07-09-09, 15:20   #24
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg noen gang får meg en geit, skal jeg bare vaske den med shampoo. Ikke balsam.

Gammel 07-09-09, 15:22   #25
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Hvor står det at kostene må vaskes èn gang i uken?

Jeg har siden nyttår fått "kviser" på det ene kinnet, ca samme område hver gang. Gjentar seg med 2-4 ukers mellomrom.
Ukjent årsak, men trolig hormonellt eller pga couperose mente hudpleier.

- Eller er det av ID-kosten som jeg bare har vasket 2-3 ganger siste halvåret?

Må dette dokumenteres også? Jeg er altså en novise på feltet og debuterte med min id-foundation (vet knapt nok hvordan det skrives) i dag. Men én uke var altså det jeg fikk beskjed om da jeg kjøpte den. Håper dette var oppklarende, gi tilbakemelding dersom nærmere dokumentasjon må framlegges.

Gammel 07-09-09, 15:24   #26
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvorfor trenger du å bruke hårkur? Den har stort sett samme effekt som balsam, nemlig å mykgjøre, og det er det siste man bør gjøre med en kost som skal brukes til mineralsminke. Jeg brukte hårkur eller balsam på kostene selv tidligere, men sluttet da det gjorde kostene umulige å bruke. Nå vasker jeg enten med shampoo eller av og til også med Zalo, for å fjerne fettstoffer.

Uff da...

Gammel 07-09-09, 15:29   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvorfor trenger du å bruke hårkur? Den har stort sett samme effekt som balsam, nemlig å mykgjøre, og det er det siste man bør gjøre med en kost som skal brukes til mineralsminke. Jeg brukte hårkur eller balsam på kostene selv tidligere, men sluttet da det gjorde kostene umulige å bruke. Nå vasker jeg enten med shampoo eller av og til også med Zalo, for å fjerne fettstoffer.

Jeg tror kanskje hun tullet litt. :informerer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:40   #28
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvilken kost er det snakk om? Jeg har lenge tenkt å prøve ID, og tenker det er på tide.. Ser på Get Started-kit på Strawberrynet - får jeg kosten jeg trenger der?

http://no.strawberrynet.com/makeup/b.../91242/#DETAIL

Jeg kjøpte Get Started-kit i butikk, og fikk med 3 forskjellige koster.

Gammel 07-09-09, 16:49   #29
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Takk! Da må jeg vel gå innom en butikk for å finne ut hvilken farge jeg må ha før jeg bestiller..

Gammel 07-09-09, 21:00   #30
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror kanskje hun tullet litt. :informerer:

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:24   #31
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Huff, kan jeg skylde på ammetåke?

Gammel 07-09-09, 23:27   #32
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg får også utslett av id.sminke, skikkelig rødt, kløende utslett. Men om det er kosten eller selve sminken vet jeg ikke.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:16   #33
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det stikker i ansiktet mitt av foundationen, eller kosten. Er ikke sikker på hvilke av de som gjør det, men er som deg, det går greit så lenge jeg er kald og rolig. Dersom jeg har hatt på om morgenen og drar på trening på ettermiddagen, så stikker det i huden når jeg blir varm og svetter. Skikkelig ubehagelig.

Så jeg lurer også på om jeg skal prøve en annen kost. Kosten min er litt stiv i utgangspunktet. Har ei venninne som har samme kosten, og hennes er mye mykere.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 21:23   #34
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har helt glemt å oppdatere her i tråden.

Jeg kjøpte meg kost fra Body Shop, og har ikke klødd i ansiktet siden!

Gammel 20-09-09, 22:07   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Se dét, se dét!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 22:19   #36
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Body shop-kosten funker bra for meg!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.