|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg sa ikke sovende barn. Jeg sa midt i leggetiden. Og nei, når de man har rundt seg som kan avlaste har barn selv som legges på samme tid, så sier det seg selv at man ikke kan være to steder på en gang. Hadde det vært så jævlig vanskelig å lagt foreldremøter til f.eks. 18.00, så kunne ungene satt hos naboen og sett barnetv eller hva pokker?
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterFra halv åtte? Jøsses. Hos oss begynner de seks. Jeg synes de skulle begynt halv fem jeg. |
|
|
|
#43 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterPå alle skolene vi har vært borti har foreldremøtene begynt ca 19.30.
|
|
|
#44 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg hadde blitt skikkelig pissed om jeg fikk en slik telefon som AC. Ikke fordi de ringte, men på grunn av tonen. Jeg lurer på hva hun trodde at hun oppnådde med det? Skremme AC til å la barna være hjemme alene og komme på møtet?
|
|
|
#45 |
|
Helt konge
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJøss, det var litt av en måte å konversere på, ikke spsielt heldig når det kun skaper motstand i folk. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterMen møteplikt blir jo ikke mer enn et ord. Hva skal de gjøre om man gir beng? Straffe ungen neste dag? Ta fra meg bilen? Tvinge meg på dugnad? |
|
|
|
#47 |
|
Textrovert
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterGådd, er det mulig!! Vi får ikke gått i år, jeg har foreldremøte med min klasse på samme dag og jeg har møteplikt der. Lurer litt på om ikke det var samme problem i fjor og faktisk. Men det er heldigvis ingen som ringer og maser. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterDu får melding med hjem hvis du ikke møter, tenker jeg.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterRinger de rundt til samtlige foreldre mon tro? Eller er det bare "heldige" utvalgte som får denne påminnelsen? Har aldri hørt om denne ringepraksisen tidligere...
|
|
|
#51 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterDet var en lite hyggelig måte å si i fra på!
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg tror de bare ringer til dem med ung, pen mamma med rocka stil jeg. Fordi de er forutinntatt og tror sånne mammaer ikke klarer å lese lapper eller noe som helst. |
|
|
|
#53 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterSitron: Du sa faktisk sovetid, det var derfor jeg reagerte. Jeg er ikke enig i at skolen legger opp alt til at man bør være to foreldre for å få ting til. De fleste ting blir jo så klart enklere når man er to, men å si at ingen (fritidsaktiviteter og skole) , tar hansyn til at noen barn bare har en foreldre, det blir tull. Mitt inntrykk er at skole og andre fritidstilbud tar hensyn til at mange foreldre ikke har mulighet til å stille opp på alt. (Man vet jo som regel hvem som er alene, og de fleste gir vel mer slack da, jeg gjør iallfall det.) |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterVet du hva - dette tror jeg at jeg hadde gitt tilbakemelding om til rektor jeg altså. Og først funnet ut om alle foreldrene fikk æren av den samme telefonen, eller om bare noen få utvalgte mulige unnasluntrere som aleneforeldre fikk den. Hvis det så er dette helt hårreisende. Ille er det uansett når tonen var som den var.
|
|
|
#55 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterMan er forpliktet til å SKAFFE seg et nettverk? Hva faen er det for en holdning da? Er man forpliktet til å drive jakt på mennesker som ikke er interessert i å ha noe med en å gjøre? Lavmål, Rine, selv for deg.
|
|
|
#56 |
|
Hertuginne
|
Ja, nå var du grei, du.
|
|
|
#57 |
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterMan trenger heler ikke være alenemor for at dette skaper problemer.
|
|
|
|
#58 |
|
Tøff
|
Det ble nevnt i en annen tråd her for litt siden at man ville vite når man skulle benytte seg av "snill-smileyen", og at da skulle man slett ikke kjempe imot. Vel.
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg har hørt at det finnes eksempler på aleneforeldre hvor delingen av nettverk og bygdesladder inngikk i delingen av boet sånn at det å skaffe seg et nettverk lenge var umulig. |
|
|
|
#60 |
|
--
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterSkaffe seg et nettverk? Det høres da veldig enkelt ut? Jeg bor i et område hvor jeg kjenner mange og de fleste har barn i samme alder og vi er stort sett på de samme foreldremøtene. Skal jeg begynne aktivt å lete etter de som ikke har barn da? Eller på et annet trinn? Nei, jeg tror jeg holder meg til de vennene jeg liker jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|