Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 17:06   #41
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Jeg sa ikke sovende barn. Jeg sa midt i leggetiden. Og nei, når de man har rundt seg som kan avlaste har barn selv som legges på samme tid, så sier det seg selv at man ikke kan være to steder på en gang. Hadde det vært så jævlig vanskelig å lagt foreldremøter til f.eks. 18.00, så kunne ungene satt hos naboen og sett barnetv eller hva pokker?

Forøvrig er det ikke gjeldende lenger, da eldste fint passer yngste. Likevel er foreldremøter 19.30 og utover halvannen time et HELT idiotisk tidspunkt.

Dessuten så er det ikke alle av oss som har noe særlig nettverk. Og det er faktisk forunderlig å se hvordan ALT rundt skole og fritidsaktiviteter legges opp rundt at man er TO.

Gammel 07-09-09, 17:12   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fra halv åtte? Jøsses. Hos oss begynner de seks. Jeg synes de skulle begynt halv fem jeg.

Enig i det med at man skal være to by default. Nå er vi to som stiller opp, men det er mange ganger jeg lurer på hvordan jeg skulle fått til ting om jeg var alene.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:13   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På alle skolene vi har vært borti har foreldremøtene begynt ca 19.30.

Gammel 07-09-09, 17:16   #44
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde blitt skikkelig pissed om jeg fikk en slik telefon som AC. Ikke fordi de ringte, men på grunn av tonen. Jeg lurer på hva hun trodde at hun oppnådde med det? Skremme AC til å la barna være hjemme alene og komme på møtet?

Når det gjelder foreldremøter og tidspunkt, så skjønner jeg at det er en utfordring å treffe et tidspunkt som passer for alle. Og selv om man er to foreldre som bor sammen, så betyr det jo ikke at man ikke kan komme i en situasjon hvor man er avhengige av barnevakt? Statistisk sett helt sikkert færre ganger enn dem som er alene selvsagt....

Gammel 07-09-09, 17:22   #45
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, det var litt av en måte å konversere på, ikke spsielt heldig når det kun skaper motstand i folk.

Men det er vist møteplikt på slikt, skolen til Hedda kjører også ganske hard på det med møteplikten på foreldremøter ol.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:24   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men møteplikt blir jo ikke mer enn et ord. Hva skal de gjøre om man gir beng? Straffe ungen neste dag? Ta fra meg bilen? Tvinge meg på dugnad?

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:25   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men møteplikt blir jo ikke mer enn et ord. Hva skal de gjøre om man gir beng? Straffe ungen neste dag? Ta fra meg bilen? Tvinge meg på dugnad?

Ja, det lurer jeg også på.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:25   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gådd, er det mulig!! Vi får ikke gått i år, jeg har foreldremøte med min klasse på samme dag og jeg har møteplikt der. Lurer litt på om ikke det var samme problem i fjor og faktisk. Men det er heldigvis ingen som ringer og maser.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:33   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får melding med hjem hvis du ikke møter, tenker jeg. Som barna må signere på at de har sett. Tenker det skal gjøre susen neste gang man skal sette makt bak kravet om at barna skal gjøre som læreren sier!

Gammel 07-09-09, 17:34   #50
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ringer de rundt til samtlige foreldre mon tro? Eller er det bare "heldige" utvalgte som får denne påminnelsen? Har aldri hørt om denne ringepraksisen tidligere...

I såfall:
Hvis alle skal ringes til , må det da være et vannvittig resurssløseri...
Og hvis det bare er aleneforsørgere det ringes til, så er det diskriminering på generelt grunnlag, og jeg hadde blitt grundig provosert.

Rare greier...

Gammel 07-09-09, 17:34   #51
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en lite hyggelig måte å si i fra på!

Vi har hatt to foreldremøter i forrige uke. Det ene begynte klokken 17. Da måtte jeg ta med ungene, far var på kurs. Det gikk greit. De lekte i ballbingen og ute i skolegården. Det andre møtet begynte klokken 18. Da skulle W spille fotballkamp og lille E på trening, så da måtte vi dele oss.

Gammel 07-09-09, 17:36   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror de bare ringer til dem med ung, pen mamma med rocka stil jeg. Fordi de er forutinntatt og tror sånne mammaer ikke klarer å lese lapper eller noe som helst.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:38   #53
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron: Du sa faktisk sovetid, det var derfor jeg reagerte. Jeg er ikke enig i at skolen legger opp alt til at man bør være to foreldre for å få ting til. De fleste ting blir jo så klart enklere når man er to, men å si at ingen (fritidsaktiviteter og skole) , tar hansyn til at noen barn bare har en foreldre, det blir tull. Mitt inntrykk er at skole og andre fritidstilbud tar hensyn til at mange foreldre ikke har mulighet til å stille opp på alt. (Man vet jo som regel hvem som er alene, og de fleste gir vel mer slack da, jeg gjør iallfall det.)

En annen ting: klart mange (de fleste) ikke har familie i nabohuset som kan stille opp når som helst, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe seg et nettverk. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ikke et nettverk", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man nettopp har flyttet til et sted da.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:42   #54
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vet du hva - dette tror jeg at jeg hadde gitt tilbakemelding om til rektor jeg altså. Og først funnet ut om alle foreldrene fikk æren av den samme telefonen, eller om bare noen få utvalgte mulige unnasluntrere som aleneforeldre fikk den. Hvis det så er dette helt hårreisende. Ille er det uansett når tonen var som den var.

Gammel 07-09-09, 17:43   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Man er forpliktet til å SKAFFE seg et nettverk? Hva faen er det for en holdning da? Er man forpliktet til å drive jakt på mennesker som ikke er interessert i å ha noe med en å gjøre? Lavmål, Rine, selv for deg.

Gammel 07-09-09, 17:46   #56
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

En annen ting: klart mange (de fleste) ikke har familie i nabohuset som kan stille opp når som helst, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe seg et nettverk. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ikke et nettverk", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man nettopp har flyttet til et sted da.)

Ja, nå var du grei, du.

De aller fleste i vårt nettverk her vi bor er i nettverket vårt fordi vi har unger i samme barnehage/skole. Og da er vi litt stuck i forhold til barnevakter i slike anledninger.

Gammel 07-09-09, 17:46   #57
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Man trenger heler ikke være alenemor for at dette skaper problemer. Må omtrent alltid ha barnevakt når noe skjer på ettermiddag/kveldstid.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:54   #58
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det ble nevnt i en annen tråd her for litt siden at man ville vite når man skulle benytte seg av "snill-smileyen", og at da skulle man slett ikke kjempe imot. Vel.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:54   #59
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har hørt at det finnes eksempler på aleneforeldre hvor delingen av nettverk og bygdesladder inngikk i delingen av boet sånn at det å skaffe seg et nettverk lenge var umulig.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:54   #60
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Skaffe seg et nettverk? Det høres da veldig enkelt ut? Jeg bor i et område hvor jeg kjenner mange og de fleste har barn i samme alder og vi er stort sett på de samme foreldremøtene. Skal jeg begynne aktivt å lete etter de som ikke har barn da? Eller på et annet trinn? Nei, jeg tror jeg holder meg til de vennene jeg liker jeg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.