|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten.
Ja, hvis alle man kjenner i nabolaget har barn i samme klasse, og må gå på det samme møtet, da er man selvfølgelig "stuck." Poenget mitt var vel bare at hvis man er litt åpen, løsningsorientert osv, så løser det det meste seg. Man klarer nok ikke å få med seg alle foreldremøtene om man er alene (det klarer ikke vi som er to engang) men hvis man prøver, klarer man nok å få med seg noen. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Passiv
|
Jeg bare gjentar at det ikke alltid er sånn at verden er fullt så enkel. Det hender man står mer uten nettverk enn man gjør når man er ny et sted tilogmed. |
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg signere Sitron på dette. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Absolut ateist
|
Nei, du har bare definitivt de mest hurpete og snevre.
|
|
|
#65 |
|
Halloen!
Ja, og så? Bør jeg føle noe spesielt når noen sender meg en sånn en? Løpe på rommet og skamme meg kanskje?
Jeg har vel aldri sagt at verden er så forferedelig enkel? Jeg mener man bør strekke seg langt for å få et nettverk når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli venner med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg vil ta et eksempel rine. Og det er ikke et søkt et, det er et jeg kjenner til i rl. |
|
|
|
#67 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg synes foreldremøter burde være med barnevakt i lokalene, rett etter skoleslutt. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Ja det er jeg faktisk enig i! Men det er jo ikke så lett å ordne. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Halloen!
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg ser den, Smilefjes. Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg et nettverk når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også. Jeg vet jo ikke noe om bakgrunnen for at f.eks Sitron ikke har et nettverk, så hvis hennes tilfelle ligner på det du har beskrevet, er det jo selvfølgelig trist. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterVi har et stort nettverk, takk og lov - men faktisk har de et liv også. Nå er vi takk og lov to, så forrige gang det var foreldremøte, delte vi oss og bare jeg stilte. Alt vi hadde av barnevakter hadde planer den kvelden. Hadde jeg så vært alenemor, kunne jeg ikke stilt, enkelt og greit - til tross for et stort og trygt fungerende nettverk.
|
|
|
#71 |
|
Tøff
|
|
|
|
#74 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterHadde jeg fått en telefon som er slik du har beskrevet, hadde jeg kanskje vurdert å ikke gå uansett.... :barnslig: |
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg har et usedvanlig strålende nettverk, og er også smertelig klar over at det er mer uvanlig enn vanlig. Og er evig takknemlig. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Møllspist fletthurpe
|
|
|
|
#77 |
|
Møllspist fletthurpe
|
hjelpes..
|
|
|
#79 |
|
heimføing
|
En slik leder hadde vi i barnehagen til Pip. Effektive møter som ikke dro ut i tid. Spesielt det høstmøtet som ble holdt ute i skogen var kjemisk fritt for utenomsnakk
Det synes jeg også. Om ikke med barnevakt, så er det lettere å få plassert barnet halvannen time hos andre på ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Drømmer
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterHadde jeg fått en sånn telefon med den beskjeden hadde jeg blitt rimelig sur. |
|
|
|
![]() |
|
|