Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 17:54   #61
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man er forpliktet til å SKAFFE seg et nettverk? Hva faen er det for en holdning da? Er man forpliktet til å drive jakt på mennesker som ikke er interessert i å ha noe med en å gjøre? Lavmål, Rine, selv for deg.

Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, nå var du grei, du.

De aller fleste i vårt nettverk her vi bor er i nettverket vårt fordi vi har unger i samme barnehage/skole. Og da er vi litt stuck i forhold til barnevakter i slike anledninger.

Ja, hvis alle man kjenner i nabolaget har barn i samme klasse, og må gå på det samme møtet, da er man selvfølgelig "stuck." Poenget mitt var vel bare at hvis man er litt åpen, løsningsorientert osv, så løser det det meste seg. Man klarer nok ikke å få med seg alle foreldremøtene om man er alene (det klarer ikke vi som er to engang) men hvis man prøver, klarer man nok å få med seg noen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:55   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten.

Jeg bare gjentar at det ikke alltid er sånn at verden er fullt så enkel. Det hender man står mer uten nettverk enn man gjør når man er ny et sted tilogmed.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:57   #63
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man er forpliktet til å SKAFFE seg et nettverk? Hva faen er det for en holdning da? Er man forpliktet til å drive jakt på mennesker som ikke er interessert i å ha noe med en å gjøre? Lavmål, Rine, selv for deg.

Jeg signere Sitron på dette.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:59   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du har bare definitivt de mest hurpete og snevre.

Gammel 07-09-09, 18:01   #65
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det ble nevnt i en annen tråd her for litt siden at man ville vite når man skulle benytte seg av "snill-smileyen", og at da skulle man slett ikke kjempe imot. Vel.

Ja, og så? Bør jeg føle noe spesielt når noen sender meg en sånn en? Løpe på rommet og skamme meg kanskje? Nei, tror jeg står for det jeg har sagt, jeg.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bare gjentar at det ikke alltid er sånn at verden er fullt så enkel. Det hender man står mer uten nettverk enn man gjør når man er ny et sted tilogmed.

Jeg har vel aldri sagt at verden er så forferedelig enkel? Jeg mener man bør strekke seg langt for å få et nettverk når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli venner med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre.

Gammel 07-09-09, 18:06   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil ta et eksempel rine. Og det er ikke et søkt et, det er et jeg kjenner til i rl.

En kone har etter lang tid klart å kaste ut gubben. Verden rundt er sjokkerte for at hun har kastet ut den snille, snille mannen. De vet nemlig ikke at han banket henne i åresvis og at han er farlig fremdeles. De fleste vil dermed ikke ha noe med henne å gjøre fordi hun behandlet ham sånn. Jammen fikk hun seg ny type etterhvert og - ludderet.

De som opprinnelig var vennene hennes delte seg inn i de som synes hun var slem mot ham og som ikke trodde et ord på at han var voldelig, og de som vendte henne ryggen fordi de trodde på det hun sa og ikke ville risikere å få ham hjem på sin egen dør ved å opprettholde kontakten med henne.

På et lite sted - hvor skal hun gå for å skaffe seg et nettverk synes du?

Ikke glem at hun har meget begrenset med tid til å bygge et nettverk - hun skal ta seg av barna sine, følge opp skole og jobbe fullt samt passe hus og hage. Legg på en hund eller noe også.

Det hjelper ikke hvordan denne damen strekker seg - folk vil ikke hilse på henne om hun betaler dem for det. Og etterhvert som de skjønner at eksmannen ikke er helt hundre trekker de seg enda lenger vekk fordi de ikke vil blandes inn.

Lykke til for henne med å skaffe barnevakt.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:10   #67
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes foreldremøter burde være med barnevakt i lokalene, rett etter skoleslutt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:12   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes foreldremøter burde være med barnevakt i lokalene, rett etter skoleslutt.

Ja det er jeg faktisk enig i! Men det er jo ikke så lett å ordne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:15   #69
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg ser den, Smilefjes. Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg et nettverk når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også. Jeg vet jo ikke noe om bakgrunnen for at f.eks Sitron ikke har et nettverk, så hvis hennes tilfelle ligner på det du har beskrevet, er det jo selvfølgelig trist.
Jeg tror likevel ikke jeg gidder å be om unnskyldning for at jeg mener at det er viktig å ha et nettverk rundt seg.

Gammel 07-09-09, 18:16   #70
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et stort nettverk, takk og lov - men faktisk har de et liv også. Nå er vi takk og lov to, så forrige gang det var foreldremøte, delte vi oss og bare jeg stilte. Alt vi hadde av barnevakter hadde planer den kvelden. Hadde jeg så vært alenemor, kunne jeg ikke stilt, enkelt og greit - til tross for et stort og trygt fungerende nettverk.

Gammel 07-09-09, 18:18   #71
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Ja, og så? Bør jeg føle noe spesielt når noen sender meg en sånn en? Løpe på rommet og skamme meg kanskje? Nei, tror jeg står for det jeg har sagt, jeg.

Vanligvis liker jeg Sitron med litt sukker på, men i dag tror jeg sannelig det smakte med ren Sitron.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:19   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et stort nettverk i nærheten, men det er ikke alltid alle kan sitte barnevakt for det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:24   #73
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Er nettverk det samme som barnevakt ?

Gammel 07-09-09, 18:31   #74
Pusurkine
Superaktiv

Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Hadde jeg fått en telefon som er slik du har beskrevet, hadde jeg kanskje vurdert å ikke gå uansett.... :barnslig:

Jeg har aldri hørt noe om at man har møteplikt på foreldremøter. Er enig i at man bør møte om man kan. Kan man ikke, leser man referatet ekstra nøye, og snakker med andre foreldre om det som var oppe i møtet.

Siden du så sterkt blir oppfordret til å møte, ville jeg spurt læreren om det er noen problemer rundt ditt barn som du bør være spesielt oppmerksom på.

Jeg hadde ikke bedt venner å strekke seg spesielt langt for at jeg skulle komme meg på et foreldremøte, det er nok av andre situasjoner det er viktigere med barnevakt

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:51   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et usedvanlig strålende nettverk, og er også smertelig klar over at det er mer uvanlig enn vanlig. Og er evig takknemlig.

(Takk til knøttet, snill søster, som passer barn selv om hun har huset fullt selv.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:54   #76
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

møteplikt?? greit nok at det er viktig å komme men ærlig talt.. man prøver da så godt man kan å gå.. jeg har opplevd mange ganger at det skjærer seg litt med barnevakt osv..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:58   #77
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hjelpes.. trodde aldri jeg skulle signere Sitron!! men denne gangen er det det eneste riktige..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:58   #78
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et stort nettverk. Men kan likevel hende at ingen kan sitte barnevakt faktisk. Et stort nettverk betyr ikke ubegrenset med velvillige barnevakter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:16   #79
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Min eldste har en lærer som tar felles foreldremøte på kveldstid. Det er unnagjort på én time og fritt for kaffeslabberas.

En slik leder hadde vi i barnehagen til Pip. Effektive møter som ikke dro ut i tid. Spesielt det høstmøtet som ble holdt ute i skogen var kjemisk fritt for utenomsnakk

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det synes jeg også. Om ikke med barnevakt, så er det lettere å få plassert barnet halvannen time hos andre på ettermiddagen.

Alle jobbmøter vi har, de starter rett etter vanlig arbeidstid, - slik har det vært i alle firma jeg har jobbet. Hvorfor kan ikke skolen også praktisere dette? Hører dere, lærere? Foreslå det, please!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:16   #80
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg fått en sånn telefon med den beskjeden hadde jeg blitt rimelig sur.

Å skaffe seg ett nettverk er ikke alltid like lett, å om man så har skaffet seg ett nettverk så er det ikke sikkert de kan stille som barnevakter uansett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.