Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 08:47   #141
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å ja. Så alle de som oppfyller Rines kriterier, DE er unnskyldt. Mens resten bare er teite, fordi de ikke igler seg innpå folk.

Jeg er ganske sikker på at du tilhører de teite, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:10   #142
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Djeez....
Skal jeg ta det igjen? Virkelig? At jeg har påpekt at det er viktig med nettverk, er ikke det samme som at jeg har kritisert alle de som har en god grunn til ikke å ha det, og som virkelig har prøvd. Mams: For fjortende gang: Jeg har heller A L D R I sagt at det er pga foreldremøtene nettverk er viktig... De fleste er vel i stand til å lese et referat, selv om noe sier meg at en del på FP har dårlige evner når det gjelder å få med seg essensen i en tekst. (Dere to jeg har quotet f.eks + en del andre.)

Hva med å forsøke å ta inn over seg at du åpenbart har såret mange, og at det kanskje ikke bare skyldes deres manglende evne til å lese?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:30   #143
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes dette er unødvendig.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:32   #144
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hva med å forsøke å ta inn over seg at du åpenbart har såret mange, og at det kanskje ikke bare skyldes deres manglende evne til å lese?

Dette er en god tanke. Hvis mange leser en tekst og de aller fleste av disse oppfatter teksten på samme måte - som muligens avviker fra det forfatteren mente - så er det ikke sikkert at forfatteren har fått frem sitt budskap godt nok.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:39   #145
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det vel ikke så rart at jeg ikke har et nettverk …

Gammel 08-09-09, 10:37   #146
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meget mulig. Spørsmålet var likevel av en mer teknisk art: Skal det gå an å sende to prikker samtidig?

Og til den som sendte meg rødprikk 22.18: (Gidder ikke å sende PM.) Er klar over at du prøvde å forklare meg noe, men jeg skjønte overhodet ikke hva du mente. Jeg har nevnt at jeg ikke er i bloggene, ja?

Det var vel meg. Et indignert forsæk på å forklare hvorfor Noen ble veldig sår og opprørt og endog rødprikkete, men prikk-formen var kanskje ikke egnet. Gidder heller ikke PM, så det får ligge.

Gammel 08-09-09, 10:48   #147
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette er en god tanke. Hvis mange leser en tekst og de aller fleste av disse oppfatter teksten på samme måte - som muligens avviker fra det forfatteren mente - så er det ikke sikkert at forfatteren har fått frem sitt budskap godt nok.

Jo, kanskje. Jeg ville ha vært veldig forsiktig med å bruke et forum på denne måte. Det er egne mekanismer i både forum og andre sosiale settinger som gjør at alle ikke bestandig sier alt hva de mener.

Jeg for min del er enig med rine. Jeg synes det er lurt å satse på å bygge nettverk, og jeg er i den situasjonen at dette også gjelder for meg selv. (Jeg er ikke alene, men jeg og mannen har valgt å bosette oss på en plass hvor vi har null familie.) En annen ting er at jeg mener at det er en uting å ta opp generelle problemstillinger i "personlige tråder". Vedkommende som ringte aC var jo frekk som f, uansett generelle betraktinger om nettverk. Og jeg personlig mener at generelle diskusjoner ikke passer så godt i personlige tråder (og vica verca, hvis folk kommer trekkende med sin syke, gamle grandtante når man snakker om eldrepolitikk så synes jeg det passer dårlig.) Men dette er typisk for tråder. Noe begynte som en generell tråd og skled ut i personlige betraktninger eller Noe begynte som en personlig tråd og førte til en generell diskusjon.

Og enda har jeg ikke begynt på fjasingen.

Gammel 08-09-09, 10:49   #148
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forferdelig unødvendig. Det å karakterisere andre på denne måten synes i alle fall ikke jeg er OK.

Gammel 08-09-09, 10:55   #149
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Herregud, det har jo nærmest gått sport i å mistolke absolutt alt rine skriver

Gammel 08-09-09, 11:05   #150
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Er jeg den eneste (som ikke har noe særlig nettverk), som ikke ble støtt av Rine's påpekning?
Jeg er enig jeg. Skulle ønske vi hadde mer nettverk, men det har sine grunner at vi ikke har det.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:06   #151
Slettet bruker
Passiv

Standard

him - jeg tror ingen er uenige i at det er smart å gjøre det man kan for å bygge nettverk.

Det er mer holdningen rundt de som ikke greier det man reagerer på.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:06   #152
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Og enda har jeg ikke begynt på fjasingen.

Nei, men Inagh og jeg har gjort et hederlig forsøk.

Gammel 08-09-09, 11:16   #153
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Angående "kosher" (jøder), er ikke det det samme som "halal"? (muslimer).
Kristne har vel ikke noe sånt har de vel?

Og forøvrig (relaterer til starten av tråden) er jeg enig med røkle om at damen fra skolen var veldig uhøflig og jeg ville blitt iriitert over en sånn fremgangsmåte. Ville nok tatt det opp på en eller annen måte.
Og jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet om jeg ikke fikk til å komme. Kan man ikke så kan man ikke.
(og jeg synes ikke det virker som om aC har dårlig nettverk, men man kan ikke forvente at nettverket kan stille til envher tid)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:17   #154
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Angående "kosher" (jøder), er ikke det det samme som "halal"? (muslimer).
Kristne har vel ikke noe sånt har de vel?

Har ikke vi noe greier opprinnelig om at vi ikke skal spise hest? Mener bestemt at under kristningen av Norge så var det et problem at man ikke skulle spise hestekjøtt etter kvitekristlovene.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:19   #155
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så har vi det med å bli ganske sjokkert over folk som spiser hunder.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:19   #156
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har ikke vi noe greier opprinnelig om at vi ikke skal spise hest? Mener bestemt at under kristningen av Norge så var det et problem at man ikke skulle spise hestekjøtt etter kvitekristlovene.

Det tror jeg var en mer lokal regel, fordi hestekjøtt inngikk i en del religiøse ritualer i norrøn tid, og for å være sikker på å bli kvitt slik hedenskap, ble det gjort forbudt å spise hestekjøtt også i ikke-rituelle sammenhenger. (Dette er typisk en sånn "jeg har hørt"-ting, så om noen har Faktiske Kilder som be- eller avkrefter det, blir jeg glad. )

Gammel 08-09-09, 11:28   #157
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og så har vi det med å bli ganske sjokkert over folk som spiser hunder.

Næsjda - ikke nå mer. Vi som spiste på kinarestauranter på nittitallet har vel alle spist en og annen hund.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det tror jeg var en mer lokal regel, fordi hestekjøtt inngikk i en del religiøse ritualer i norrøn tid, og for å være sikker på å bli kvitt slik hedenskap, ble det gjort forbudt å spise hestekjøtt også i ikke-rituelle sammenhenger. (Dette er typisk en sånn "jeg har hørt"-ting, så om noen har Faktiske Kilder som be- eller avkrefter det, blir jeg glad. )

Aha. Det var forsåvidt fornuftig. De skulle unngå at den gamle troen fortsatte forkledd som "bare mat" ala ribben en del Jehovaer tilfeldigvis har til middag fordi det er opå tilbud rundt jul.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:29   #158
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Det er frustrerende når de ikke viser forståelse for at man ikke bare kan trylle frem en barnevakt. Gjerne ikke så rart når barnefaren bodde hjemme med oss og jeg sa jeg måtte ha barnevakt, men ikke alle fedre klarer å være hjemme med barna sine.
Jeg har alltid hatt begge jentene med meg på alle møter. Det har egentlig gått ganske greit og lillesøster har med tiden blitt maskoten på storesøsters foreldremøter. Og når vi er i barnehagen så elsker ungene der å leke med storesøster.

Gammel 08-09-09, 11:42   #159
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting: klart mange aleneforeldre (de fleste) ikke har en partner eller samboer, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe en. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ingen mann", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man er gørrstygg da.)

Jeg mener man bør strekke seg langt for å få en partner når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli kjærester med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre.

Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg en mann når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også.

Var den kosher, eller?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:43   #160
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

En annen ting: klart mange aleneforeldre (de fleste) ikke har en partner eller samboer, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe en. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ingen mann", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man er gørrstygg da.)

Jeg mener man bør strekke seg langt for å få en partner når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli kjærester med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre.

Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg en mann når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også.

Var den kosher, eller?

Den var koshterlig.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.