Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Normal modell skaper debatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-09, 15:27   #101
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Normal modell skaper debatt

Dama er nydelig, og mye mer behagelig å se på enn de fleste andre modeller man ser i ukebladene. Men jeg er enig i at det ene bildet er lite flatterende. Ikke fordi hun er tjukk, men fordi huden henger litt. Sannsynligvis skyldes det bare at hun holder inn magen, og at fotografen er lite vant med å ta bilder av/instruere normalvektige folk. Det er ikke det samme å fotografere pluss-modeller og anoreksi-modeller, man kan ikke bare bruke de samme stillingene.

Modellene disse fotografene har brukt har høyere BMI enn modellen i HI, men jeg syns likevel det er noen interessante triks i bloggen hvis man skal fotografere "feite" folk (som meg selv).

Gammel 06-09-09, 15:39   #102
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Kvinner er kvinner værst, det tror jeg på.

Dama ser veldig bra ut, og hadde definitivt ikke sett bedre ut av å være magrere. Om noen ikke er fornøyd med å se ut slik selv, eller føler at kritikk er på sin plass når de ser andre noen som gjør det, kan de for min del gå seg bort. Langt bort.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 15:43   #103
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Deilig dame!

Gammel 06-09-09, 17:51   #104
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Kvinner er kvinner værst, det tror jeg på.

Dama ser veldig bra ut, og hadde definitivt ikke sett bedre ut av å være magrere. Om noen ikke er fornøyd med å se ut slik selv, eller føler at kritikk er på sin plass når de ser andre noen som gjør det, kan de for min del gå seg bort. Langt bort.

Amen!

Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 18:47   #105
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på hva jeg er, hvis hun betegnes som feit!! Og normal; vel - jeg synes hun er utrolig flott!! Det er veldig trist at idealene er så sykelige som de har blitt ...

Gammel 07-09-09, 20:51   #106
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Nydelig dame!

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:01   #107
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har sett bildene. Jeg har ikke lest denne tråden, for det har jeg ikke selvtillit til enda jeg egentlig ikke har så lite selvtillit. Men sånn i tilfelle noen synes noe liksom.

Jeg synes hun er vakker. For ansiktet hennes ler. Hun kunne veid tyve kilo mer og vært like vakker sånn jeg ser det. Eller hun kunne vært ti kilo lettere (?) og fremdeles vakker. Slik hun ser ut er hun så midt i akkurat passe som jeg kan skjønne at man kan komme.

Jeg har aldri noensinne sett sånn ut, men skulle gjerne fått lov til det bare for en dag eller to om ikke annet.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:05   #108
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mye FETT på magen er jo dokumentert helseskadelig, men det har jo ikke denne damen. Og det er vel ingenting som tilsier at mye magemuskler er påfallende sunt?

Det er det viscerale magefettet - det som ligger rundt de indre organene (tarmer, nyrer, eggstokker/testikler) - som er helsemessig ugunstig, ikke subkutane magefettet (som denne modellen evt har mer enn andre modeller av).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:12   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, da har man litt mer "bollemage", eller? Dette var mer sånt "nær huden-fett", lizzom.

Gammel 07-09-09, 21:15   #110
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Er det noen som har kalt henne feit? Ikke som jeg har sett i denne tråden, inkludert meg selv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:25   #111
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, da har man litt mer "bollemage", eller? Dette var mer sånt "nær huden-fett", lizzom.

Jepp, det hun har litt av er (abdominalt) subkutant fett, og det er ikke skadelig på samme måte som visceralt fett (faktisk er det trolig en beskyttende effekt av subkutant fett på hofter og lår i forhold til risiko for hjerte- og karsykdommer). Kan man spille tromme på en mage er det mye visceralt fett, det du lett får tak i med fingrene er subkutant.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:31   #112
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes hun er vakker. For ansiktet hennes ler. Hun kunne veid tyve kilo mer og vært like vakker sånn jeg ser det. Eller hun kunne vært ti kilo lettere (?) og fremdeles vakker. Slik hun ser ut er hun så midt i akkurat passe som jeg kan skjønne at man kan komme.

Amen.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har aldri noensinne sett sånn ut, men skulle gjerne fått lov til det bare for en dag eller to om ikke annet.

Kult med variasjon, men slett ikke sikkert det hadde vært en forbedring i ditt tilfelle.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:08   #113
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av storsjarmør

Kult med variasjon, men slett ikke sikkert det hadde vært en forbedring i ditt tilfelle.

Jeg vet at vi aldri har møttes, så du vet ikke hvordan jeg ser ut. Men jeg akter å bade i dette komplimentet i hele dag likkavel.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.