Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 10:25   #141
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det audiovisuelle er en viktig bidragsyter som så klart mangler på FP. Det som fører til den klassiske: "Er du sur?"

Den som besvares med: Neida.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:41   #142
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg kommer aldri til å skjønne meg på rett smileybruk, så jeg bruker de minst mulig (har hatt nok smileyflauser i min tid på SM og NM ).
Den ene jeg trodde ikke kunne missforståes har jeg brukt en del, men jeg må visst tenke meg litt om før jeg bruker den neste gang. For meg så betyr denne et vennlig smil og ingenting annet.

Slik kan det se ut når man er grønn på smileybruk.

Gammel 08-09-09, 10:47   #143
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eller at det kan trekkes når jeg føler for det.

Pøh, jeg er da en lite pen og dermed klok blondine.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Da har vi rett og slett forskjellig oppfattelse av hva "snill og søt" er for noe. Jeg pleier nemlig å sette det blikket i mannen hvis han sier noe dumt.

Bare i mannen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Noe sånt?

Kan vi få en sånn en?

Mens vi diskuterer smileyer vi trenger så TRENGER jeg virkelig den pms-smileyen som er øksemorder. Den trenger ikke være koblet mot pms egentlig.

Ja! Kan vi?

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:49   #144
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Altså, det er komplett umulig å komme etter en sånn kvelds-fjase-tråd og være morsom på dagtid. I hvertfall for meg. Men jeg må få legge til at dere er utrolig søte.

Og at jeg seriøst misliker . Jeg tror jeg synes den er noen hakk værre enn den hypre smurfen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:51   #145
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den som besvares med: Neida.

Eller, hvis man er mer viderekommen: Neida.

Gammel 08-09-09, 10:55   #146
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eller, hvis man er mer viderekommen: Neida.

Eller, hvis man har dratt det altfor langt: Neida.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:41   #147
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes den er kostelig jeg. Det er akkurat sånn jeg ser for meg hønene hos Gubben og Katten når Hanespetakkelet dukker opp hos dem og de forventer å bedåres.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:39   #148
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Bare i mannen?

Ja. Alle andre får .

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Og at jeg seriøst misliker . Jeg tror jeg synes den er noen hakk værre enn den hypre smurfen.

Oi, nå kom det litt tiss ut.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:42   #149
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja. Alle andre får .

Oi, nå kom det litt tiss ut.

Perfekt - jeg satt og tenkte på sånne britiske dronninglookalikedamer som ler kokett mens hakene rister på seg og brillene sitter helt ytterst på nesekanten - også kommer det en mann inn i rommet. Og da ler de sånn. Og sier akkurat det der.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 20:47   #150
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

HJa, for det er sjempenaturlig å stikke fingrene i ørene når man har sex.

Gjør ikke alle det?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:00   #151
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skjønner jeg at mange må ha lest feil fra meg. For meg er den : riktig : eller kjempebra. Men det kanskje sitter igjen etter at faren min strakk opp tommelen til meg når jeg gjorde noe bra (f.eks. løp raskt når jeg konkurrerte). Derfor har jeg brukt den når noen har jogget og gjort en bra innsats. Jeg ser jo nå at han blunker, men jeg har oppfattet den som riktig eller bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:02   #152
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Gjør ikke alle det?

Noen jeg kjenner gjør det når naboen har sex. Teller det?

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:53   #153
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Da skjønner jeg at mange må ha lest feil fra meg. For meg er den : riktig : eller kjempebra. Men det kanskje sitter igjen etter at faren min strakk opp tommelen til meg når jeg gjorde noe bra (f.eks. løp raskt når jeg konkurrerte). Derfor har jeg brukt den når noen har jogget og gjort en bra innsats. Jeg ser jo nå at han blunker, men jeg har oppfattet den som riktig eller bra.

Jeg har også tenkt på denne som en slags "tipp, topp, tommel opp" og har ikke tenkt over at den blunker. Som en slags "Hurra, jeg fikk drømmejobben!" eller "Det gikk i boks med en gang!"

Jeg har heller ikke sett at den blunker. Jeg er sikkert sjikkelig rar, men jeg studerer lissom ikke smilyer såå nøye.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:16   #154
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg bruker den som du gjør. Det får være måte på å overfortolke smileybruk også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:17   #155
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker den som du gjør. Det får være måte på å overfortolke smileybruk også.

Den derre -en. Hva mente du egentlig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:19   #156
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Den derre -en. Hva mente du egentlig?

Jeg mente at det får være måte på overfortolkning av smileybruk også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:24   #157
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

*nevermind*

Sist redigert av Interference : 08-09-09 kl 23:34.
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:25   #158
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente at det får være måte på overfortolkning av smileybruk også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:29   #159
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Prøver å avvenne meg fra alle dårlige smileyvaner.
Tilgi meg for min uvitenhet, jeg er nok ødelagt etter for mange år på SG/SM/NM til å forstå hvor mye man faktisk kan fortelle med en liten pussig figur. (Tør ikke legge inn en eneste en jeg nå før jeg har lest denne tråden 2 ganger til så jeg er helt sikker på at jeg ikke bæsjer på leggen.)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:36   #160
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Å si det i denne tråden er som å banne i kirka, altså!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.