|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)
Vel, det er jo ikke nødvendigvis snakk om en fridag da. Det er snakk om å få unna forefallende som man ikke rekker på en vanlig uke. Som jo (som nevnt) består av 45 timer og ikke 37,5 som hos dere andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Nå når jeg har pustet litt mere og harmdirret meg ferdig så begynner jeg å tenke på at Olfiga kanskje tullet.
![]() |
#43 |
X First Lady
Signerer dette og jeg er mamma til ei som går i ungdomskolen og som tar skolen alvorlig. Det er mye lekser og hyppige ukentlige prøver. Jeg synes de fridagene som er er velfortjente. Godt med litt avbrekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
navnet sjemmer ingen
Jeg leste innlegget hennes før jeg gikk på jobb i dag og klarte ikke å bli irritert av det. Jeg bare tenkte at dama må jo være totalt blåst som vil drite seg ut åpent med å uttale seg om noe hun ikke har peiling på. Du har min medfølelse, olgafia. :trøster: |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er det for ganske mange av "oss andre" 40 timers uke som gjelder da. Altså 40 timer som er normal arbeidstid, også kommer evt overtid/plusstid i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Kontrollfrik
Joda, jeg snakker bare om et normalt årsverk jeg. Og det er på 1687,5 timer. Og det gjelder for lærere såvel som for de fleste andre. Spørsmålet er hvordan man fordeler timene utover året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
weird
Som lærerdatter med nogenlunde oversikt over hva det kreves av lærere må jeg bare le av noe så uvitende som dette.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er ikke alle med 37.5 timers arbeidsuke som nødvendigvis jobber bare 37.5 timer i uka da, bare så det er sagt |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Voldsomt så mykje pepper Olfiga fekk da. Eg trur ikkje ho meinte at lærarane sat og drakk kaffe; det var dei på SFO. Eg prøver å tenke at sidan eg ikkje ønsker å jobbe som lærar (tøff jobb, kontinuerleg vurdering, travle undervisingstimar, knappe ressursar etc) bør eg ikkje vere så negativ. Men likevel tenker eg ofte at "dei veit ikkje kor godt dei har det" når det er snakk om lærar og ferie. Nokre av lærarane eg kjenner bruker fyrste veka av sommarferien til å kome i feriemodus og siste veka til å bli klar til jobb igjen. Og når det er to veker igjen; Å neeei, snart er ferien over. Tenk om eg kunne hatt muligheit til det liksom. Og det at lærarar har ferie kvar jul og påske må også takast med, så det er vel ikkje berre 4 v+1 dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
re:designer
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)lærere gjør en flott jobb! Det er en av de jobbene jeg har mest lyst på.. ikke pga feriene, men for å lære ungene noe..
![]() |
#52 |
Kontrollfrik
Men det er faktisk gjort undersøkelser av læreres stresshormoner i urinen. Det viser seg at det går tre uker av sommerferien før deres stresshormoner er på linje med andres. Og det stemmer at mange lærere trenger rundt en uke etter skoleårets slutt for å "lande". Det er ekstremt hektisk særlig i tiden før og etter en ferie, så mange sliter med såkalt feriehodepine eller hva det nå heter når man først "tillater" seg å bli syk i ferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Sær og kresen
Jeg ser at læreryrket nok kan være stressende, men dette hørtes da underlig ut.
![]() |
#54 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Vi har ikke ferie i det som ikke er helligdager, vi har tvungen avspasering. Kan noen snart skjønne forskjellen |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
Ja, men det er faktisk gjort. Det er imidlertid flere år siden, tror jeg, men jeg kan ikke tenke meg at resultatet hadde vært påfallende annerledes i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Kontrollfrik
Noen VIL ikke skjønne forskjellen. Sånn vil det alltid være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Fola Blakken
|
Olfiga har ikke fått mer pepper enn hun fortjener. Og hvis du er misunnelig, så er det vel bare å hive seg rundt og bli lærer. Jeg pleier ikke å hisse meg opp over uvitenhet over læreryrket, men dine og Olfigas uttalelser er så inn i hampen og bort i natta, og jeg kjenner jeg lar meg irritere allikevel. Sikkert fordi jeg er stresset, og har søknader inne på andre jobber.
![]() |
![]() |
#58 |
flisespikker
|
Tvungen overtid og tvungen avspasering.
![]() |
#59 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Og si at lærerne har det fritt og slapt er jo helt bak mål! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
weird
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Det er avspasering, ja. Ikke ferie.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|