|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg har gitt mine 250 mg selv om de "bare" har vært 11 kg og noe, hvis feberen har vært høy. Grensevekt.
![]() |
![]() |
#42 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?
Selvsagt må man se an almentilstanden.
![]() |
#44 |
Med & uten trylleformel.
|
Nå syns jeg det høres ut som at du ikke anbefaler å ta febernedsettene før man er så sjuk at man sjangler og ser dobbelt. Er det liksom da man er tøff? Sterkt argument å komme med - særlig når vi nå som vi snakker om et lite, slapt barn.
![]() |
![]() |
#46 |
Come what may...
|
Ja faktisk, for leveren kan bli skikkelig skadet. Moren min fikk alvorlig leverskade pga piller hun brukte da hun gikk med vond rygg. Det er snakk om ett par år pillebruk. Men så er det også snakk om alvorlig leverskade. Så skaden skjedde vel lenge før det hadde gått ett par år.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Glamorøs
|
Nei nettopp. Og når det er snakk om små barn med feber er det ikke snakk om kontinuerlig pillebruk daglig i et par år.
![]() |
#48 |
Opp og ned
|
Ja det er det faktisk. Ikke paracet en gang i ny og ne, men for mye av det så ja.
![]() |
#49 |
Leser
|
Jeg har hørt at man kan skade leveren etter bare en gangs overdosering. Vet ikke hva som er riktig?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 08-01-07 kl 17:42. Årsak: gang -> gangs |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det har jeg også hørt. Vi har en omgansgsvenn som er farmasøyt og jeg ringte henne en gang for å få tillatelse til å overdosere T. Det fikk jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Come what may...
|
Hvis man står virkelig på og stapper i seg MASSE, så får jo så klart leveren sjokk, som resten av kroppen vil jeg tro.. Men vanligvis så pleier folk som vil leve ikke stappe i seg unødvendig mye piller på engang! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Leser
|
Det jeg har hørt er at det skal ikke mye overdosering til for å skade leveren. Det var overhode ikke nødvendig i å ta en kraftig overdose. Men som sagt så vet jeg ikke om det er riktig, jeg husker rett og slett ikke hvor jeg hørte det.
![]() |
#53 |
Fola Blakken
|
Det har jeg også hørt. Og det står tydelig i pakningsvedlegget at overdosering eller langvarig bruk kan føre til leverskader. Men jeg tror at anbefalt dose er godt under risikoen for overdosering.
![]() |
![]() |
#54 |
Come what may...
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?ÅÅÅ? Det høres skummelt ut faktisk. Men jeg liker ikke å gi ungene eller spise selv pille uannset om det er paracet eller annet medisin. Så sant det er ikke vitaminer da.. Det må vi ha innimellom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
Visstnok ikke dosen for barn, i følge vår farmasøytvenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
Det stemmer nok. Uansett så starter vi som regel med en liten dose til barn og ser om de trenger mer. Gjør de det så får de den anbefalte dosen for vekten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Har ikke lest tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Her må jeg kanskje legge til at T. akkurat hadde gått opp i "dosering" og at det nok var derfor vi ikke fikk lov til å gi ham en halv pille ekstra. Det har jo med vekt å gjøre, og sprangene (i vekt) mellom hver styrke er jo ganske store. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Takker igjen for alle svar.
![]() |
#60 |
er grønn og fin.
|
Tror nok om man en sjelden gang overdoserer så er det ikke krise så lenge det skjer i samråd med lege vel og merke.
![]() |
|
|