Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakketips til et kresent barn?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 13:40   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakketips til et kresent barn?

Turi:
Matvafler lager jeg med utgangspunkt i vanlig vaffelrøre, men med ekstra egg, grov og fin sammalt hvete, samt litt havregryn, i stedet for hvetemel, og uten sukker. Smøres med godt med smør og pålegg etter barnets ønske. (Det går fint med pålegg som ikke er søtt, for eksempel skinke eller ost.)

Matmuffins finnes det masse oppskrifter på på nett. Jeg lager røren og heller denne i muffinsformer om kvelden og steker dem om morgenen. Deretter pakker jeg muffinsen inn i et rent kjøkkenhåndkle i matboksen, så holder den seg smålunken til lunsjtid.

Instant havregrøt får du kjøpt i enkeltpakker. Bland med varmt vann eller melk, rør rundt og la stå i tre minutter. Møllerens har en type som jeg har kjøpt på kantina på jobb et par ganger. Nå ryktes det at den bare selges gjennom storkjøkken, men jeg antar at det finnes andre typer på markedet også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.