|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din beste takke-oppskriftJeg var så heldig å få taake tiljul i fjor, og etter en vår og sommer hvor jeg hovedsaklig har lagd potetkaker, |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Din beste takke-oppskriftDenne: |
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Din beste takke-oppskriftHer er en oppskrift på tykke lefser, med det fantastiske navnet: Herlige lefser som smelter i munnen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Din beste takke-oppskriftLibra - skal disse være store eller er dette sånne små, runde tykke? |
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Din beste takke-oppskriftJeg kjevler leivene og skjærer ut rundinger på størrelse med bunnen på en kakeform - ca 26 cm. Smører blandingen med sukker og kanel og smør, deler rundingen i to og legger de i hop. Deretter deler jeg havlmånen i passe store biter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Din beste takke-oppskriftLibra - jeg må ha alt med teskje jeg... Hvor tykke skal leivene være? Jeg akter å bake dette til jul kjenner jeg. Og da må jeg jo snart begynne. |
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Din beste takke-oppskrift
De kan fryses ja. Synes nesten de er best etter en tur i fryseren. Hvor tykke? Nja - akkurat passe. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Din beste takke-oppskriftDe skal bli sånn tjukklefse-aktige? Ikke sånn at de kan rulles som en lompe? |
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Din beste takke-oppskrift
Jeg skrev jo at det er tykklefse... gjorde jeg ikke? Joda, det er tykklefse, som to deler klappes sammen og man har smør og sukker og kanel i midten - ikke tynnlefse som rulles sammen nei. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Din beste takke-oppskriftDa demrer det så smått her. Jeg skal bake disse. Absolutt. Tusen takk for teskjemating og oppskrift. |
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Din beste takke-oppskriftHar fått bildeetterlysninger. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Din beste takke-oppskriftSvigermors roti.
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Din beste takke-oppskriftJeg har bakt dem. Ungene jublet vilt! |
|
![]() |
|