Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvorfor leser du?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 19:00   #61
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Hvorfor leser du?

Jeg leser for å drømme meg bort, koble av, utvide horisontene. Forsøker å lese litt forskjellig. Har så lett for å engasjere meg følelsesmessig i bøker og filmer. Blir så lett litt emosjonelt "sliten" av å leve meg inn i f.eks tragiske livssjebner, at jeg føler jeg må balansere det litt med litt lettere greier innimellom. Har nettopp avsluttet Twilight-serien. Den var bra for en liten romantikker som meg. Leser ofte engelsk, både fordi bøkene er biligere, språket ofte er bedre og bøkene varer litt lengre. (Jeg leser langsommere på engelsk).

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:34   #62
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Pure entertainment!

Derfor leser jeg alt fra Barbara Cartland til krimbøker. Lesing for meg er en flott måte å koble av på. Nå leser jeg kun engelske bøker, med mindre det er noe som fenger på norsk (Stig Larsson bøkene bl.a.), og det er fordi engelsken min må opprettholdes. Sitter her og oversetter et psykologiskriv for sjefen min, og det tar jaggu litt lengre tid å lese. Denne doktoren skriver utrolig dårlig!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:46   #63
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I yngre dager var jeg tinetoffaktig i lesinga, det gikk mest i skjønnlitteratur. De siste årene har jeg lest ytterst lite, og når jeg først leser er det ofte ting jeg interesserer meg i og har lyst til å lære mer om. Politikk f.eks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.