|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Posten
Vi hadde samme problemet nemlig, og da sa de at de ikke hadde person med mitt navn registrert på denne adressen og da sendte de posten min i retur. Jeg måtte altså bli registrert på min adresse, men det fikset de heldigvis per telefon.
|
|
|
#22 |
|
Ustabil
|
Ja, det er noe sånt jeg også har hørt om. De må ha personen registrert på adressen. Det kan jo hende at det har blitt feil ved flyttingen for halvannet år siden, at det har blitt registrert som midlertidig adresseforandring i stedet for permanent. Da må man jo bare rydde opp i det. Hvis de ordner det pr. telefon er jo det det aller beste. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ustabil
|
Det er jo feil. Selvsagt kan det forekomme feil. Da må man si i fra. En mulig feil er her at den personen har bodd i blokka før, og ikke har endret sin adresse... da kan vedkommende fortsatt være registrert der. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ustabil
|
Nei, men de har registre over hvem som bor hvor. Dukker det opp post til en adresse som ikke er kjent, skal ikke postbudet levere ut posten. Den skal sendes i retur. Selvsagt skjer det glipper i dette, post utleveres til fiktive personer, post leveres ut feil. Men i utgangspunktet har de registre over alle som bor på den enkelte adressen, inkludert barn. Jeg vet ikke hva de gjør i forhold til at folk får barn, og hvordan man registrerer disse. (Jeg tror forresten ikke at omleggingen er mer enn maks 6 år gammel, for vi skrev opp begge barna våre da dette pågikk). |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Protonterapeut
|
Sv: PostenVi fikk tilsendt post til ny adresse før vi endret adressen hos posten og folkeregisteret. Det var bare å bruke den nye adressen, det.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Postenjeg ringte norge.no, og vedkommende var ikke helt sikker, men mente at jeg ikke hadde plikt til å melde flytting til andre enn folkeregisteret, og at posten skal leveres dit den er adressert. |
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: PostenKan det være noen som har stjålet identiteten deres og brukt den til å endre adressen din? Du bør i så fall sjekke med banken og teleoperatørene om det finnes kontoer eller telefonabonnementer i ditt navn som ikke er dine. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: PostenGodt poeng, Elg. Det må også sjekkes. |
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: PostenHar opplevd mye av det samme. Pakker sendt i retur, og avsender har fått krav om returporto osv. uten at jeg har fått hentelapp. Jeg er ikke synsk desverre, slik at jeg alltid visste hvilken dag disse pakkene ville komme. Det kan jo også skje at avsender ikke får sendt pakken med en gang, slik at det kan ta litt tid. I hvert fall to ganger har jeg opplevd dette. Har sendt pakker som ikke kom frem, og var sporløst forsvunnet i ukesvis, for så å komme i retur til meg. Har også omadressert post for sommeren, og den har kommet til vanlig adresse, og sendt i retur. Osv osv. Jeg kunne fortsatt i det uendelige med Postens elendige service. |
|
|
|
#31 |
|
|
Strengt tatt blir det jo ditt problem når du faktisk ikke får posten din. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: PostenFortsatt ikke noe svar fra posten. Lørdagsbudet leverer ut post, men ikke det ordinære postbudet. Vi får ikke reklame engang. Jeg har sendt ny klage til kundeservice, men har ikke troen på at vi noen sinne får post igjen. Dette blir dyrt. |
|
|
|
#36 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: PostenJeg lurer på om posten i Tromsø sliter. Jeg får heller ikke post, eller så kommer den lenge etter at forfallsdato er gått ut. Og på et av brevene jeg fikk i dag så sto det en sånn lapp klistret på der det sto at jeg måtte oppgi rett adresse til mine forbindelser, vel den adressen som sto på var rett.
|
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: PostenDet blir jo langsøkt da. Vi har hytte, der er vi på sommeren. Dit vil jeg kunne få sendt post og jeg kan gjerne ikke flyttemelde meg dit for noen uker. Posten ble ikke levert, men jeg fikk stoppet postdamen og fortalte henne at vi hadde hytte der og etter det fikk vi posten. Hun mente at det måtte stå navn på postkassen (i dette tilfelle er postkassen utenfor huset, ikke i en rekke). |
|
|
|
![]() |
|
|