Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Posten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 15:38   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Fordi den posten som kommer til meg har min adresse skrevet på konvolutten.

Vi hadde samme problemet nemlig, og da sa de at de ikke hadde person med mitt navn registrert på denne adressen og da sendte de posten min i retur. Jeg måtte altså bli registrert på min adresse, men det fikset de heldigvis per telefon.

Vi har fått inkasso og dill på grunn av dette, og jeg ser gjerne at noen går til sak mot dem.

Gammel 10-09-09, 15:40   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi hadde samme problemet nemlig, og da sa de at de ikke hadde person med mitt navn registrert på denne adressen og da sendte de posten min i retur. Jeg måtte altså bli registrert på min adresse, men det fikset de heldigvis per telefon.

Vi har fått inkasso og dill på grunn av dette, og jeg ser gjerne at noen går til sak mot dem.

Ja, det er noe sånt jeg også har hørt om. De må ha personen registrert på adressen. Det kan jo hende at det har blitt feil ved flyttingen for halvannet år siden, at det har blitt registrert som midlertidig adresseforandring i stedet for permanent. Da må man jo bare rydde opp i det. Hvis de ordner det pr. telefon er jo det det aller beste.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:43   #23
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hm, hvis det er tilfelle at posten ikke kan levere ut post uten at navn står på kassen, hvordan kan de da forklare at det hele tiden dukker opp brev i min postkasse til et eller annet menneske som ikke finnes i blokka der jeg bor?

Det er jo feil. Selvsagt kan det forekomme feil. Da må man si i fra. En mulig feil er her at den personen har bodd i blokka før, og ikke har endret sin adresse... da kan vedkommende fortsatt være registrert der.

Gammel 10-09-09, 15:48   #24
bina
Ustabil

Standard

Ja, og jeg meldte flytting i mai 2008. Derfor er det ikke mitt problem om posten ikke har registrert det. Mener nå jeg. Og scanner de virkelig all posten for å sjekke om navn og adresse stemmer over ens?

Nei, men de har registre over hvem som bor hvor. Dukker det opp post til en adresse som ikke er kjent, skal ikke postbudet levere ut posten. Den skal sendes i retur. Selvsagt skjer det glipper i dette, post utleveres til fiktive personer, post leveres ut feil. Men i utgangspunktet har de registre over alle som bor på den enkelte adressen, inkludert barn. Jeg vet ikke hva de gjør i forhold til at folk får barn, og hvordan man registrerer disse. (Jeg tror forresten ikke at omleggingen er mer enn maks 6 år gammel, for vi skrev opp begge barna våre da dette pågikk).

Gammel 10-09-09, 16:50   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk tilsendt post til ny adresse før vi endret adressen hos posten og folkeregisteret. Det var bare å bruke den nye adressen, det.
Jeg tror de svimer mye på posten.

Gammel 10-09-09, 17:07   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med du, Ru.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 17:58   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

jeg ringte norge.no, og vedkommende var ikke helt sikker, men mente at jeg ikke hadde plikt til å melde flytting til andre enn folkeregisteret, og at posten skal leveres dit den er adressert.

Jeg skal snakke med en som kan det regelverket litt bedre i morgen.

Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:18   #28
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Kan det være noen som har stjålet identiteten deres og brukt den til å endre adressen din? Du bør i så fall sjekke med banken og teleoperatørene om det finnes kontoer eller telefonabonnementer i ditt navn som ikke er dine.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:41   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Godt poeng, Elg. Det må også sjekkes.

Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:02   #30
Left
Passiv

Standard

Har opplevd mye av det samme. Pakker sendt i retur, og avsender har fått krav om returporto osv. uten at jeg har fått hentelapp. Jeg er ikke synsk desverre, slik at jeg alltid visste hvilken dag disse pakkene ville komme. Det kan jo også skje at avsender ikke får sendt pakken med en gang, slik at det kan ta litt tid. I hvert fall to ganger har jeg opplevd dette. Har sendt pakker som ikke kom frem, og var sporløst forsvunnet i ukesvis, for så å komme i retur til meg. Har også omadressert post for sommeren, og den har kommet til vanlig adresse, og sendt i retur. Osv osv. Jeg kunne fortsatt i det uendelige med Postens elendige service.
Synd det ikke finnes noe alternativ.

Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:14   #31
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

At systemene deres ikke virker er ikke mitt problem.

Strengt tatt blir det jo ditt problem når du faktisk ikke får posten din.

Signerer bina. Du ordner dette lettest ved å melde flytting til posten. De har et eget registert (om samordnet melding skal funke eller ikke vet jeg ingenting om) hvor postadressen din skal være registrert.

Mulig jeg er på tynn is her nå, men jeg tror det er slik at man må merke postkassen sin med navn på alle som skal motta post i postkassen. Alternativet er få seg en postboks på et postkontor.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:20   #32
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette hørtes merkelig ut. Har du snakket med distribusjonsenheten? (Teamlederen.) Jeg kan sjekke for deg i morgen, hvis du vil.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:17   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Dette hørtes merkelig ut. Har du snakket med distribusjonsenheten? (Teamlederen.) Jeg kan sjekke for deg i morgen, hvis du vil.

Veldig gjerne, hvis du gidder.

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 14:11   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fortsatt ikke noe svar fra posten. Lørdagsbudet leverer ut post, men ikke det ordinære postbudet. Vi får ikke reklame engang. Jeg har sendt ny klage til kundeservice, men har ikke troen på at vi noen sinne får post igjen. Dette blir dyrt.

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 15:43   #35
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

.... Dette blir dyrt.

La det også bli dyrt for Posten!!

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 17:52   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om posten i Tromsø sliter. Jeg får heller ikke post, eller så kommer den lenge etter at forfallsdato er gått ut. Og på et av brevene jeg fikk i dag så sto det en sånn lapp klistret på der det sto at jeg måtte oppgi rett adresse til mine forbindelser, vel den adressen som sto på var rett.

Gammel 14-09-09, 18:21   #37
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo langsøkt da. Vi har hytte, der er vi på sommeren. Dit vil jeg kunne få sendt post og jeg kan gjerne ikke flyttemelde meg dit for noen uker. Posten ble ikke levert, men jeg fikk stoppet postdamen og fortalte henne at vi hadde hytte der og etter det fikk vi posten. Hun mente at det måtte stå navn på postkassen (i dette tilfelle er postkassen utenfor huset, ikke i en rekke).

Jeg skulle se til å få tatt en prat med postmannen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.