Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du om et slikt sted?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-09, 15:52   #21
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du om et slikt sted?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ellers har jeg hørt at Sandøya er et idyllisk sted å bo - ligger utenfor Tvedestrand.

Der er det så flott.

Ett sted til, men da på vestlandet er Botnen.
Nydeligere plass skal men lete lenge etter. Ikke biler, men vakre fjeld, nydelige folk som bor der, ja og noen hyggelige feriegjester kan man vel også nevne at de har.

Gammel 11-09-09, 16:45   #22
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vestfold:
Flott hus på bilfri øy:
http://www.finn.no/finn/realestate/o...ebdsRgBa544846

Gammel 11-09-09, 16:57   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vestfold:
Flott hus på bilfri øy:

Åh. :drømme:

På Veierland er det fint! Men jeg har bare vært der i barndommens somre da det var sol og ferietid, og aner ingenting om hvordan det er der resten av året.

Gammel 11-09-09, 17:04   #24
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Skulle foreslå Veierland, jeg og!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 17:08   #25
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Veierland i Nøtterøy kommune. Det er en øy med ca. 150 fastboende. Det bor endel familier med barn der og det finnes en liten skole med ca. 20 elever fra 1. - 7. trinn. Det er fergeforbindelse til Tenvik (Nøtterøy kommune) hele året og den tar ikke så lang tid (10-15 minutter), derfra er det ca. 15 minutter til Tønsberg. Jobbmuligheter finnes skulle jeg tro både i Tønsberg, Nøtterøy og Tjøme og egentlig resten av Vestfold også, hvis dere har bil så er det ikke så lange avstander. Hvis dere har egen båt er det 5. minutter over til Sandefjord. Ferge til Sandefjord går kun sommerhalvåret. Jeg vet at det har vært mulig å få veldig rimelige tomter der ute tidligere og da særlig for barnefamilier. Ta kontakt med Nøtterøy kommune for info hvis det er interessant.

Skulle til å foreslå Veierland på Nøtterøy jeg også.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 17:16   #26
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke bilfritt, men ei lite øy med liten skole og svært hyggelige og gjestfrie folk; Sekken utenfor Molde. De trenger lærere på skolen, og hvis du kjøper tomt bygger de nærmest huset for deg på dugnad.

Gammel 11-09-09, 17:37   #27
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Veierland i Nøtterøy kommune. Det er en øy med ca. 150 fastboende. Det bor endel familier med barn der og det finnes en liten skole med ca. 20 elever fra 1. - 7. trinn. Det er fergeforbindelse til Tenvik (Nøtterøy kommune) hele året og den tar ikke så lang tid (10-15 minutter), derfra er det ca. 15 minutter til Tønsberg. Jobbmuligheter finnes skulle jeg tro både i Tønsberg, Nøtterøy og Tjøme og egentlig resten av Vestfold også, hvis dere har bil så er det ikke så lange avstander. Hvis dere har egen båt er det 5. minutter over til Sandefjord. Ferge til Sandefjord går kun sommerhalvåret. Jeg vet at det har vært mulig å få veldig rimelige tomter der ute tidligere og da særlig for barnefamilier. Ta kontakt med Nøtterøy kommune for info hvis det er interessant.

Signerer denne - fin øy om dere vil bo bilfritt!

Ellers er jo Tjøme også en rolig øy store deler av året, og det finnes mange områder med lite biler. Har bodd der i 5 år.
Tjøme er i mitt hode litt enklere når man ikek er avhengig av båt for å komme til og fra jobben. Men det kommer an på hva man jobber med:-)

Gammel 11-09-09, 17:45   #28
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er en Sandøya utenfor Brevik i Porsgrunn kommune også. Der er det mange fastboende og et nokså aktivt lokalmiljø.

Dette skulle jeg tipse om også! Ofte hus til salgs. Fergetilbud og et godt lokalmiljø! Ikke langt til gode shoppingmuligheter og skoletilbud utover barneskole

Gammel 11-09-09, 18:48   #29
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Signerer denne - fin øy om dere vil bo bilfritt!

Ellers er jo Tjøme også en rolig øy store deler av året, og det finnes mange områder med lite biler. Har bodd der i 5 år.
Tjøme er i mitt hode litt enklere når man ikek er avhengig av båt for å komme til og fra jobben. Men det kommer an på hva man jobber med:-)

Jeg skulle også til å foreslå Veierland, men enig i at Tjøme også må være et godt alternativ. Ikke bilfritt, men dødt nok allikevel (ikke spydig ment).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:49   #30
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg skulle også til å foreslå Veierland, men enig i at Tjøme også må være et godt alternativ. Ikke bilfritt, men dødt nok allikevel (ikke spydig ment).

Ellers er Føynland en liten øy (Nøtterøy det også), heller ikke bilfritt, men veldig koselig, ganske kort til Tønsberg og trivelig lokalskole. Mindre dødt enn Tjøme.

Gammel 11-09-09, 18:51   #31
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

NEI, NEI, NEI, NEI (ja nå roper jeg høyt). Her snakker jeg av erfaring.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:54   #32
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nå ble jeg nysgjerrig, hva av dette er det du sier nei til?

Gammel 11-09-09, 19:14   #33
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Jeg kunne heller aldri bodd der, men det oppfyller da ønskene til HI?

Gammel 11-09-09, 22:52   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller aldri bodd der, men øya oppfyller godt kriteriene til HI. Hva liker du ikke ved øya da? Bygdetendensene?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:17   #35
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min første tanke om Veierland er flått.

http://tb.no/article/20090417/NYHETER/963375491

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:21   #36
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dette skulle jeg tipse om også! Ofte hus til salgs. Fergetilbud og et godt lokalmiljø! Ikke langt til gode shoppingmuligheter og skoletilbud utover barneskole

http://www.porsgrunn.kommune.no/Om-Porsgrunn/Sandoya/

Dersom de velger å la skolen drive videre, ville jeg tro dette stedet kunne passe kriteriene deres. Det er en kjempefin plass.

Her er det hus til en rimelig penge også.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:41   #37
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Få høre! Det er viktig å høre de negative erfaringene også og ikke bare se/høre solskinnshistoriene. Vil du ikke ta det offentlig, kan du jo sende meg en PM.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:42   #38
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Nå har vi studert og lest om både Veierland (der var det også et veldig fint hus til salgs), Sandøya og Hvaler-traktene. Absolutt aktuelle steder alt dette! Vi vil gjerne høre erfaringer og tips, så bare fortsett!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:47   #39
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvasser på Nøtterøy kan også kanskje være et alternativ? Har ikke kjennskap til det rundt der nå, men for 20 år siden så var det i alle fall en veldig idyllisk plass.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vestfold:
Flott hus på bilfri øy:

Jeg kjenner de som skal selge det huset. Det er et supert hus til en god pris. Om dette hadde vært en fritidsbolig så hadde prisen vært 2 eller 3 dobblet. Det er boplikt i huset, så derfor såpass "rimelig" siden det er på Veierland.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:49   #40
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvasser på Nøtterøy kan også kanskje være et alternativ? Har ikke kjennskap til det rundt der nå, men for 20 år siden så var det i alle fall en veldig idyllisk plass.

Hvasser tilhører Tjøme. :flisespikker:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.