Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle bygd et hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 12:24   #41
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle bygd et hus

Enten et hus med funkispreg, eller et mer royalt herskapslig hus - er det jeg tenker. Men heller nok mest mot funkis og store vindusflater.

Et hus vi har vurdert og helt sikkert kommer til å ha med i vurdering videre hvis vi ender med å bygge selv etterhvert, er Nupen fra Norgeshus - om enn noe modifisert.

Sist redigert av Bomull : 07-09-09 kl 12:43.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 12:48   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg liker forøvrig nivåforskjeller inne i huset, f.eks to trapper ned til en tv-stue, eller noen trappetrinn opp til hems. Planløsningen skal være romslig og funksjonell, men samtidig litt spennende. Jeg burde nok tegne mitt eget hus/ha arkitekt, så det blir akkurat sånn jeg vil ha det.

Ja, det kan det være, men hvis det er litt fram i tid med husbygging, så er dere kanskje over den aller minste småbarnstiden.

Ja, men grunnet familiehistorie og sånn er jeg opptatt av livsløpsstandard, og vet at for min mor ville små trapper her og der gjort det vanskelig å bo i huset. Hennes sykdom er ikke direkte arvelig, men familiært er det jo, og det er flere i slekta med lignende problemer.

Jeg er dessuten ikke verdens mest fertile, men har likevel en drøm om et par barn til, noe som nok strekker småbarnsperioden over sikkert en tiårsperiode omtrent (huff, nei, håper det går fortere, om ti år er jeg 40. Men med småbarnsperioden mener jeg jo egentlig frem til den yngste er i sånn alder at trapper er ok da...) og drømmen er også å flytte om ikke så lenge, og det er vel evt da det blir aktuelt å bygge...vi får se...

Gammel 07-09-09, 20:42   #43
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker veldig godt litt gammeldagse, klassiske hus, med masse detaljer.

F.eks som dette, fra Boligpartner

som Salt har lagt inn bilde av lenger ned.

Takk for hjelp Salt, jeg skjønner ikke helt hva jeg drev med?

Sist redigert av Gerbera : 07-09-09 kl 21:17.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:47   #44
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg liker veldig godt litt gammeldagse, klassiske hus, med masse detaljer.

F.eks som dette, fra Boligpartner

Jeg er ikke helt 100% sikker på hvordan jeg må manipulere denne for å faktisk få frem bildet.... prøver meg frem, men kanskje du klarer det selv i mellomtiden?

Gammel 07-09-09, 20:49   #45
Malama

Malama sin avatar

Standard

Klarte det ved å ta bort tallene bakerst

Fint hus, se om jeg kan finne innsiden (Malama er og blir mer opptatt av innsiden enn utsiden... men det var pent vær der, det liker jeg )

Gammel 07-09-09, 20:50   #46
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Gerbera sitt:

Gammel 07-09-09, 20:51   #47
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Der kom det opptil flere ganger, ja...

Gammel 07-09-09, 20:51   #48
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Muligens noe slikt som dette i fasong, men med betong og sibirsk lerk.

Kokosbolle sitt..

Gammel 07-09-09, 21:09   #49
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Takket være denne tråden, så fant jeg meg et nytt ønskehus:

Tradisjon 520 fra Hellvikhus.

Gammel 08-09-09, 10:06   #50
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

MegaMie: En nabo på feltet vårt har det huset. Selv valgte vi å bygge (ut over et hus som passet på tomten og en planløsning som passet oss) et moderne trehus med rene linjer.

Dette er huset vårt (en sterkt modifisert Maja til Mesterhus) på en smal tomt:

Lekkert! Jeg liker hus i den stilen, men ser at det ikke vil funke der vi har lyst til å bygge. Må nok belage oss på 1 1/2 etasje og heller ha større grunnfalte. Tomta ligger ved stranden i flatt område, men er på godt over et mål.

Gammel 08-09-09, 10:15   #51
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Aah.. Det skulle vært et arkitekttegnet, moderne funkishus, med mye glass, stål, betong og grånet lerk..

Litt sånn, men noe mindre lerk:

Jeg tror jeg er enig med Salt. Lekkert!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:21   #52
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Her er tegningene på vårt hus, nå er vi ferdige!!
Er et stort vindu til på den kortveggen med mange vinduer. (Tre like ved siden av hverandre)

Gammel 10-09-09, 09:19   #53
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Ser det er en del flate tak her. Har blitt fortalt at det var noe av det verste man kunne ha i vårt regnfulle, snørike land jeg?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:45   #54
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg likte dette veldig godt, er litt svak for festlige vinduer.

Gammel 10-09-09, 10:25   #55
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om vi skulle bygget hus... Da hadde jeg bygget halmhus. Og jeg sier "jeg bygget", for det er jeg som har de sterkeste og klareste ønskene på dette - Luren bare henger på han. Må nok vinne i Lotto først da, for en del av de løsningene jeg vil ha koster nok en del.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:24   #56
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Om vi skulle bygget hus... Da hadde jeg bygget halmhus. Og jeg sier "jeg bygget", for det er jeg som har de sterkeste og klareste ønskene på dette - Luren bare henger på han. Må nok vinne i Lotto først da, for en del av de løsningene jeg vil ha koster nok en del.

Det er mitt problem også...

Så da lurer jeg på om jeg kanskje burde droppe å tenke på DRØMMEHUSET, og heller tenke på mer overkommelige løsninger.... ser derved på dette:
http://www.vestlandshus.no/catalog.a...arch=1|0|0|0|0

Rett og slett fordi vi så et prosjektert slikt på samme prospekt som ei tomt... vi bare drømmer, men jeg tenkte det var lurt å drømme litt realistisk... Men, jeg måtte endret litt på kjøkkenet i så fall..

Gammel 13-09-09, 17:34   #57
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spesielt lekkert med de utelysene da. Hvor fant du dette?

På internett. Det lå her tror jeg.

http://www.trendir.com

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 18:33   #58
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har snust litt på å bygge - heeelt på tittenivå - og har forelsket meg i et inngangsparti og innetrapp... med skifer på platå og trapper. Dette synes jeg var lekkert.

Det eneste jeg vet om romindeling er at jeg vil ha stort åpent kjøkken i tilknytning til stue og en rett tomt med stor og vid terrasse rett ut uten trapper til gressnivå.

Gammel 13-09-09, 19:25   #59
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg liker dill-dall, søyler, og snirkler. Maksimalisme.

Skal vi se om vi finner noe:

Aurora - Systemhus

eller noe i mer i sveitserstil

Jeg er nok ikke typen til å drive med husbygging selv (utålmodig og lite interessert i å gjøre noe selv), men kjenner at behovet for enebolig stiger noe voldsomt. Trodde ikke jeg var sååå opptatt av sånt.
Et hus med hage, 4 soverom, kontor, vaskerom, et par bad og stooor stue ville vært topp. Gjerne i nabolag med mange barn, men også med beliggenhet litt i fred.
Får ønske meg til jul.

Aurora er nydelig, og gir meg en eim av amerikansk sørstatshistorie. Den type hus ville jeg ha bygd også. For noen år siden var jeg helt funkis hva smak angår, men den epoken er over. Gi meg noe klassisk og tidløst som er fullt av sjel.
Og skulle jeg ha bygd hus på nytt igjen, så skulle jeg bygd MYE større enn det vi gjorde sist.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:52   #60
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en stor stabel med husbøker hjemme og har funnet flere hus vi liker. Norske Hus har flere hus som passer til oss. Vi ønsker 5 soverom, noe som de fleste hus ikke har. Derfor begrenser utvalget seg fort.

Dette heter Ambassadør og har 5/6 soverom

Diplomat har 6 soverom

Senator har 4 store soverom som kan deles

Soria Moria har 5 soverom

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.