|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En blogg på valgdagen
Nå er ikke jeg pedagog, men jeg vil tro at det finnes mange likeverdige pedagogiske metoder, og det å finne en metode som fungerer for læreren, og som også fungerer for klassen, må jo være det aller beste. Men det burde gå an å ha en bedre oppfølging av resultatene i forhold til hvorvidt elevene greier seg gjennom et minimum i alle fall, uten at man må ty til karakterer og offentligjøring av nasjonale prøver.
|
|
|
#102 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kort sagt: fordi ansvaret for innhaldet i skulen og lærarane sin arbeidskvardag blir flytta frå det statlege nivået og ned på det lokale ("grunnskulen") og det regionale (vgs.), og når kommunen eller fylkeskommunen har tomme kasser og må "tenke alternativt" i forhold til finansiering og budsjett kan det resultere i meget rare tolkingar av både opplæringslov, læreplan, tilpassa opplæring, basisgrupper o.l. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagenMen, hvorfor er det en dårlig ting?
|
|
|
#104 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: En blogg på valgdagenJeg er på ingen måte noen ekspert på området, men dette opptar meg litt da jeg synes sykehusene utelukkende blir fremstillt negativt, når sannheten er en annen.
|
|
|
#105 |
|
Ustabil
|
Nei, og derfor er jeg også tilhenger av at det skal være klare resultatkrav til skolene, og til lærerne. Det har UANSETT lenge vært sånn at det er kommunene som stiller skole-lokaler, som velger læreverk og kjøper bøker og materialle. Man skulle tro at dette også har noe med selve skoletilbudet å gjøre. Hvis det er sånn at lærerens arbeid har høyere kvalitet hvis han eller hun får lønnsøkning, da er jeg skremt. At lønn er viktig for rekruttering og stabilitet, ja, men hvis lærerne gjør dårligere jobb hvis de vet at lærere i nabokommunen har noen hundrelapper mer i måneden, da står det dårligere til med lærerstanden enn selv jeg antar. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Som Alfa sier, det blir opp til kommunene å bevilge penger til skolene, det skaper ulikheter. Til dels store ulikheter. Klart at skoletilbudet ikke ble verre i alle kommuner, men jeg vil påstå at det ble det i mange. Kommunene kutter der de kan, ikke sant. Hva skal man egentlig med to lærere i hver klasse, det går jo tross alt sikkert bra med èn...Osv. Sist redigert av rine : 14-09-09 kl 15:34. Årsak: skriveleif |
|
|
|
![]() |
|
|