Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke goretex-sko anbefaler dere til småtasser?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-09, 22:05   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hvilke goretex-sko anbefaler dere til småtasser?

Klumpen går så dårlig i støvlene sine..
Vil kjøpe et godt vanntett par høst/vintersko som han kan ha daglig i tillegg til ecco høstskoene sine i barnehagen. slik at han slipper de dumme støvlene. Med andre ord MÅ de være vanntette, men ikke gummistøvler og så han også kan bruke i vinter.
Han bruker 22.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:09   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke goretex sko ambefaler dere til småtasser?

Jeg er helfrelst på superfit. Mye bedre passform på disse enn på ecco synes jeg. Lette og gode (og nok litt dyre)

Vi har bare hatt gore-tex hele vinteren - og vi bor i trøndelag.

Lillebror har forøvrig noen eccosko nå. De er helt ok de også.

Gammel 14-09-09, 22:10   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Superfit. Lettere sko finner du ikke, og de er dønn vanntette.
Vi endte opp på Superfit i fjor, og greide ikke la være i år heller.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:25   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det er de de har på barnas hus?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:26   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

det er de de har på barnas hus?

Ja, men de har flere modeller hos brandos.no

Forresten: De har vel ikke med snøring hos brandos.

Gammel 14-09-09, 22:35   #6
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Vi har viking til 3-åringen. Finner ikke bilde desverre, men de har de på XXL nå til 349,- eller noe sånt (jeg kjøper alltid sko og utstyr uken før alt blir nedsatt i pris... ) Datteren på 1 år har SuperFit. Har ikke prøvd dem ut enda, men kjøpte dem fordi de var så lette.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:57   #7
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror vi prøver SuperFit eller Ecco til gutta i år. Har hatt Ecco og Viking til storebror før, og er vel mest fornøyd med Ecco. Har hatt SuperFit i vanlige sko og de er veldig gode! Lillebror hadde et par Skofus-sko i fjor vinter. Han kunne ikke gå da, men jeg følte han måtte ha et par sko til leking i snøen allikevel. De var i skinn med ullfor; men ikke GoreTex. De var veldig gode og varme! Skal ta en tur for å se på dem i år også. Bare for å sjekke. Vet jo ikke hvordan de vil bli i år når han kommer til å løpe rundt og kanksje leke i våt snø.

Sist redigert av Jenna : 15-09-09 kl 12:05.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 12:52   #8
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke goretex-sko anbefaler dere til småtasser?

Brandos utvalg

Vi lurer på disse:

Noe som vet noe om de ulike typene de har? Hvem er "best"?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 12:56   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ecco, vi er veldig fornøyde med de.Passer på den smale foten til mini og holder tett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:20   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Brandos utvalg

Vi lurer på disse:

Noe som vet noe om de ulike typene de har? Hvem er "best"?

De vi har til Peder er ganske lik de øverste der.
VELDIG lette og gode!!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 14:05   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Disse (bare blå) hadde storebror i forrifjor. (ecco i fjor - ikke mer)

I år vurderte jeg både de over her og disse - men brandos har ikke str 29 () som storebror må ha...

Gammel 15-09-09, 14:11   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

I år vurderte jeg både de over her og disse - men brandos har ikke str 29 () som storebror må ha...

Hannah bruker 30..

Gammel 15-09-09, 14:13   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hannah bruker 30..

Men Storebror er jo så liten. Han må jo se ut som en klovn med de skoene tenker jeg....(103 cm) Jeg brukte jo str 30 da jeg begynte på skolen.

Gammel 15-09-09, 14:21   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kjøper du de på nettet Bauche?
Jeg har deponert på ett par Ecco gore tex, fordi jeg ikke fant noe annet enn de med snøring fra Superfit, og de har jo ikke samme passform som de med borrelås i det hele tatt. De virker helt fine altså, men jeg har jo vært veldig fornøyd med joggeskoene vi har hatt fra Superfit og hadde tenkt å kjøpe vintersko fra dem også.

De jeg fant fra Superfit på nettet for så små str. som poden må ha var også mye lavere enn de jeg har kjøpt fra ecco. Jeg vil helst at de skal være ganske høye, slik at det ikke kommer så fort sne i de.

Kunne tenkt meg de høye, sorte over her- med tre borrelåser- men de har jeg bare sett til større barn

Gammel 15-09-09, 14:28   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Men Storebror er jo så liten. Han må jo se ut som en klovn med de skoene tenker jeg....(103 cm) Jeg brukte jo str 30 da jeg begynte på skolen.

Ah. Hannah er vel en 108 cm eller noe tenker jeg.

Gammel 15-09-09, 14:29   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg har deponert på ett par Ecco gore tex, fordi jeg ikke fant noe annet enn de med snøring fra Superfit, og de har jo ikke samme passform som de med borrelås i det hele tatt. De virker helt fine altså, men jeg har jo vært veldig fornøyd med joggeskoene vi har hatt fra Superfit og hadde tenkt å kjøpe vintersko fra dem også.

De jeg fant fra Superfit på nettet for så små str. som poden må ha var også mye lavere enn de jeg har kjøpt fra ecco. Jeg vil helst at de skal være ganske høye, slik at det ikke kommer så fort sne i de.

Kunne tenkt meg de høye, sorte over her- med tre borrelåser- men de har jeg bare sett til større barn

De blå jeg kjøpte i str 25 (gikk lenger ned og), kjøpte jeg på Hellsenteret, på Skodilla. De er høye og med borrelås.

Gammel 15-09-09, 14:37   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Man skal vel strengt tatt ha med snøring til de som er så små som våre poder. Jeg hadde ecco til Storebror det 1. året - både fordi de var så mye finere enn superfit sine snøresko (for de ser jo ut som er fra 1980 sånn ca) og fordi de var på tilbud. De var jeg fornøyd med altså. Men de jeg hadde i fjor var jeg langt fra fornøyd med når det kommer til passform.

Forøvrig så skal de ikke være for lange heller til så små tasser - De stiver av ankelen for mye og gjør det litt trasig å være liten tass.

Forøvrig har jeg kjøpt de hos Rusle Sko på Heimdal. De har hatt godt utvalg tidligere iallefall.

Gammel 15-09-09, 14:46   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Må du være så fornuftig da?

Jeg tror ikke eccoskoene er nevneverdig høyere enn superfit sine med snøring. Ante forresten ikke at de burde ha snøring, men passformen ble helt feil uansett da, så de utgår.
Poden har jo helt flate, veldig smale føtter, og superfit sine med snøring er ganske høye over vristen, så foten fikk alt for god plass-på tvers om du skjønner

Tror jeg må kjøre meg en tur på Heimdal (eller Stjørdal??) å se på dem altså, for jeg er ikke 100% sikker på passformen til Eccoskoene.

Gammel 15-09-09, 14:51   #19
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Vi har vært så strålende fornøyd med Superfit, tre år på rad. Første vinteren var han 13-16 mnd, og gikk så godt i skoene. Han stod ute i bekken uten å bli våt, (vi har aldri opplevd våte sko, så jeg kan ikke si noe om hvordan de tørker), og de er lettere enn mange joggesko. Jeg er ikke i tvil om at mini skal få slike nå.

Bare så synd at slikt ikke arves, for det er dyrt nok...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 14:59   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Må du være så fornuftig da?

Jeg tror ikke eccoskoene er nevneverdig høyere enn superfit sine med snøring. Ante forresten ikke at de burde ha snøring, men passformen ble helt feil uansett da, så de utgår.
Poden har jo helt flate, veldig smale føtter, og superfit sine med snøring er ganske høye over vristen, så foten fikk alt for god plass-på tvers om du skjønner

Tror jeg må kjøre meg en tur på Heimdal (eller Stjørdal??) å se på dem altså, for jeg er ikke 100% sikker på passformen til Eccoskoene.

*fornuftig is my middle name* Borrelås går nok helt utmerket, men tanken er muligheten på justering og skikkelig stram snøring. Fysioterapeuter påpeker det veldig (dreven på fysioterapeutoppfølging) Forøvrig så var jo eccoskoene veldig fine - sånn estetisk sett da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.